    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Multiplekser/sniffer/arbiter modbus
    Date: Thu, 6 Apr 2023 11:23:15 +0200

    On 06/04/2023 11:17, Dawid Rutkowski wrote:
    > Jakiś tam być musi, choćby guzik czy wyświetlacz (zależy czy chcesz wywołać akcję
    czy pokazać odczytany parametr).
    > Bardziej chodzi o to, że integracja "gotowca" z jakimś UI przez ciebie wymarzonym
    może być równie pracochłonna
    > jak zrobienie całości od początku.

    Docelowo to ma emulować TCP->MODBUS. Łącznośc po wifi. Tak że "master2"
    to wirtualny port podpięty pod stos IP. Urządzenie będzie miało wobec
    tego dwie dziury RS485: slave i master1 oraz jadną wirtualną master2, na
    TCP.

    A czytać z tego bedzie jakiś HomeAssistant. To bez znaczenia.

    > A jak częsta jest obecna komunikacja X<->Y?

    Rzędu 2 sek. Masa miejsca na wciśnięcie własnej.

    > Jest jakoś regularna?

    Tak.

    > Multi-master na jednej magistrali dałby radę po prostu z komputerem.

    Ale jest trudniejszy, bo wymaga sniffingu i odrobiny modlitwy jeśli
    jednak pojawi się ramka urządzenia, które wysłało ją dla beki wcześniej
    niż przewidziałem.

    Interesuje mnie arbiter "rozcinający" połaczenie, jako podstawowa forma
    tego urządzenia. To rozwiązuje sporo problemów elegancko, kosztem
    zwiększenia czasu odpowiedzi w momencie "konfliktu".