  • 31. Data: 2022-02-14 14:02:39
    Temat: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    Myjk w
    <news:mpd92exwsnyc.dlg@myjk.org>:

    > Sun, 13 Feb 2022 00:38:08 +0100, ii

    > Jaki system i tego -- czego?

    System ten, o którym pisałeś, i tego co wyciąć byłeś raczyć?

    --
    'Tom N'

  • 32. Data: 2022-02-14 14:35:35
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 10 Feb 2022 18:13:36 +0000, K wrote:
> [...]
    > Volvo XC60.
    >
    > W najlepszym z uzyskanych wyników (start i zdecydowana większość trasy
    > na prądzie) BMW X5 uzyskało rezultat 42,3 grama CO/km, czyli o 1/4
    > większy od deklarowanego. Gdy jednak próbę powtórzono w trybie ładowania
    > baterii (silnik spalinowy oprócz napędzania auta doładowuje wówczas
    > akumulatory), wynik wyniósł już 384,6 grama CO2/km! Odpowiada to zużyciu
    > paliwa na poziomie 16,5 l/100 km. Sęk w tym, że według procedury
    > testowej WLPT, BMW X5 45e emitować ma średnio 32 gramów CO2/km, co
    > odpowiada spalaniu na poziomie... 1,38 l/100 km!"

    /news-afera-wieksza-niz-diesel-gate-beda-zmiany-w-tr
    ybie-pomiarowy,nId,5823031

    Niewiele z tego wynika.
    Jak widac - wszytko zalezy od testu, i od tego, jak test pasuje
    do uzytkownika.

    Nawet ten WLTP ... co jest w tym tescie, ze silnik spalinowy sie
    uruchamia?

    Dalej - UE chyba wymogla, aby hybrydy same zbieraly statystyki ...
    ale czy to nie jest kolejna falszywka?
    Trzeba zrobic gniazdka na parkingach, i akcje promocyjną
    "ładuj hybryde".
    Ale wczesniej trzeba nastawiac wiatrakow i fotoogniw, zeby to nie byl
    prad z wegla ...

    J.

  • 33. Data: 2022-02-14 14:39:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 10 Feb 2022 20:37:13 +0100, Mateusz Bogusz wrote:
    > A o rynkowych nowościach słyszeliście?
    > "Dane dotyczące Omegi 1 są faktycznie imponujące. Kompaktowa jednostka
    > napędowa generuje 160 KM i 231 Nm przy masie własnej na poziomie 16 kg."
    >
    > https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/ome
    ga-1-silnik-spalinowy-nowego-typu-to-przyszlosc/55wp
    31g

    Poczekamy, zobaczymy.
    Ale ja bym poprosil aby obnizyc moc do 60-100KM i zamontowac w aucie
    bateryjnym. Moze miec nawet zasieg 100km - reszte juz z generatora.

    J.

  • 34. Data: 2022-02-14 16:30:14
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 14 Feb 2022 11:49:20 +0000, K

    > Tlumacze ci jak debilowi, ze to jest problem hybryd/ich producentow, ze
    > na to pozwalaja, a nie ich uzytkownikow, ze to wykorzystuja i to bez
    > najmniejszej ingerencji w oprogramowanie samochodu.

    Debilom ewidentnie logika szawankuje. Skoro została postawiona teza, że
    użytkownicy kupują PHEVy i ich nie ładują z gniazdka tylko używają jak
    ZWYKŁYCH ICE, to tym bardziej nie używają trybu CHARGE. Szczególnie że jest
    on niekomfortowy -- jako że nawet na postoju silnik kręci >2000 obrotów
    (hałas!) a jak się zaczyna nawet ledwo toczyć to podbija już do 4500
    (jeszcze większy hałas!). Ta teza została wyciągnięta z brudnego palca, nie
    wiem czyjego, pewnie jak zwykle jakiegoś prospalinowego pismaka by
    udowodnić swoją głupkowatą tezę. To że taki tryb istnieje i że komuś, kto
    to zmierzył wyszło wysokie spalanie, nie znaczy że wszyscy, jak skończone
    debile, z niego korzystają.

    Dzisiaj przejechałem się do klienta odebrać towar, trasa Zakręt-Nieporęt, w
    sumie blisko 100km (bo jeszcze dzieciaki rozwiozłem wcześniej), w tym
    używając trybu CHARGE >70/h i średnia spalania z takiej trasy mi wyszła
    5.5L/100km a jakoś szczególnie gazu nie oszczędzałem bo się śpieszyłem żeby
    kuriera złapać.

    Także tezy postawione w tym artykule są z dupy wyciągnięte, podobnie jak
    twoje heheszki są z dupy, bo zwyczjanie zielonego pojęcia o temacie nie
    masz.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 35. Data: 2022-02-14 16:44:45
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 14 Feb 2022 14:02:39 +0100, TomN

    > System ten, o którym pisałeś, i tego co wyciąć byłeś raczyć?

    W sensie że niby CHARGE miałby być automatycznie wysterowany na podstawie
    trasy nawigacji? Nie, to tylko Mitsubishi a nie Tesla. System
    "infortaiment" w moim Outlanderze to (była) jakaś żenada, nawigacji nie
    użyłem ANI RAZU, szybko zmieniłem na chińskie radio z Andkiem.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 36. Data: 2022-02-14 16:54:28
    Od: K <n...@e...com>

    On 14/02/2022 15:30, Myjk wrote:
> [...]
    > to zmierzył wyszło wysokie spalanie, nie znaczy że wszyscy, jak skończone

    To chyba tylko twoj smietnik tak robi, bo na pewno nie KIA Niro (kazda
    inna nowoczesna hybryda zapewne tez nie) i w tym rzecz inaczej nikt by
    sobie tym problemem nie zawaracal dupy.

> [...]
    > 5.5L/100km a jakoś szczególnie gazu nie oszczędzałem bo się śpieszyłem żeby

    i jeszcze zmierzyles poziom zanieczyszczen i sie okazalo, ze
    produkowales czyty tlen.

    > Także tezy postawione w tym artykule są z dupy wyciągnięte, podobnie jak
    > twoje heheszki są z dupy, bo zwyczjanie zielonego pojęcia o temacie nie
    > masz.

    No chyba twoje bo na podstawie zachowania twojego tylko i wylacznie
    samochodu.

  • 37. Data: 2022-02-14 17:28:59
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 14 Feb 2022 15:54:28 +0000, K

    > To chyba tylko twoj smietnik tak robi, bo na pewno nie KIA Niro (kazda
    > inna nowoczesna hybryda zapewne tez nie) i w tym rzecz inaczej nikt by
    > sobie tym problemem nie zawaracal dupy.

    Bueheehr, przecież sam dałeś info że testom był poddany m.in. (mój
    śmietnik) Outlander, oprócz tego X5 i XC60. Gdzie tam wytrzasnąłeś znowu
    KIA Niro, skoro nie było poddane testom? Tak w ogóle to dałeś link do
    prasówki, daj lepiej źródło tego testu -- bo pismak nie raczył dołączyć.

    > i jeszcze zmierzyles poziom zanieczyszczen i sie okazalo, ze
    > produkowales czyty tlen.

    Ty jesteś poważnie jeszcze bardziej tępy niż szrek (nie myślałem, że to w
    ogóle możliwe). Podwyższona emisja w trybie CHARGE wynika TYLKO I WYŁĄCZNIE
    ze zwiększonych obrotów silnika w stosunku do zapotrzebowania na napęd
    pojazdu i faktu że naładowanej energii do baterii później nie wykorzystano
    na jazdę -- gdyby to zrobiono to wynik zanieczyszczeń (mierzonej przecież
    per PRZEJECHANY km!) wyszedłby na normalnym poziomie, a znacznie mniej
    gdyby ten tryb zastosowano z głową a nie pod postawioną najwyraźniej tezę.
    Tu popełniono dwa błędy za jednym razem. Jeśli dla ciebie taki "test" jest
    mimo tego rzetelny to jednak jesteś zwykłym debilem.

    > No chyba twoje bo na podstawie zachowania twojego tylko i wylacznie
    > samochodu.

    Takich samochodów jak mój jeździ paręset tysięcy, mój nie jest żadnym
    wyjątkiem od reguły. I jak widać spalanie, a co za tym idzie emisję, ma
    znacznie mniejszą nawet niż twój ukochany klekot, szczególnie jak wziąć pod
    uwagę szmelcwagen gróp perfidnie manipulującymi emisjami w dieselgate gdzie
    emisja była 40x wyższa a nie jakieś mizerne 1/4x. Z czym do ludzi...

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 38. Data: 2022-02-14 17:36:25
    Od: K <n...@e...com>

    On 14/02/2022 16:28, Myjk wrote:
> [...]
    > KIA Niro, skoro nie było poddane testom? Tak w ogóle to dałeś link do
    > prasówki, daj lepiej źródło tego testu -- bo pismak nie raczył dołączyć.

    no wlasnie "miedzy innymi" Podali trzy najgorsze wyniki sposrod 15 o ile
    dobrze pamietam testowanych, a ze zobaczyles swoj to sie niezdrowo
    podnieciles, a nie to byl moj cel ;) Podalem KIE Niro, ktora w trybie
    charge nie robi 4500 obrotow ani nie jest w niej glosno/nieprzyjemnie
    podczas ladowania silnikiem.

> [...]
    > Tu popełniono dwa błędy za jednym razem. Jeśli dla ciebie taki "test" jest
    > mimo tego rzetelny to jednak jesteś zwykłym debilem.

    No i wlasnie w tym rzecz, ze hybrydy nie sa wcale lepsze od diesli. Malo
    tego, sa gorsze od diesla z euro6. Bo takiego diesla nie odpalisz jak
    nie masz adblue, a hybryda w trybie charge mozesz jechac.

> [...]
    > uwagę szmelcwagen gróp perfidnie manipulującymi emisjami w dieselgate gdzie
    > emisja była 40x wyższa a nie jakieś mizerne 1/4x. Z czym do ludzi...

    moj ukochany klekot jak go nazywasz gdy nim bede jechal 70kmh w 100km
    trasie nie spali wiecej niz 4.5 litra.

  • 39. Data: 2022-02-14 17:45:10
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 11 Feb 2022 20:57:31 +0100, Myjk wrote:
    > Fri, 11 Feb 2022 09:27:29 +0000, K
    >
    > Ty jesteś jakimś alterego szreka, czy z rodziny?
    >
    > Tłumaczę ci jak debilowi, po raz ostatni. Nijak się mają PHEV do "wałka
    > blue diesel", bo tryb CHARGE jest trybem ZAWSZE wymuszonym przez
    > użytkownika, a skoro użytkownik ma w dupie czy jeździ na prądzie czy na

    Nie ma jakiegos automatu? Jak sie baterie rozladuja, to samochod chyba
    sam wlaczy :-)

    A uzytkownik ... powinien czesto podlaczac do gniazdka, ale pewnie mu
    sie nie chce.
    Albo prad z ladowarki za drogi :-)

    > silniku w takim PHEV (jak postawiona była teza pismaka), to i trybu CHARGE
    > nie używa, szczególnie że silnik wtedy chodzi na wysokich obrotach i przy
    > każdym wciśnięciu gazu jeszcze te obroty podbija na poziom 4-5k obrotów

    Piszesz na podstawie swojego Mitsu?
    Toyota chyba potrafi ladowac przy nizszych obrotach.

    > przez co jazda jest zwyczajnie nieprzyjemna.

    nie jest dobrze wyciszony?

    > W trybie SAVE czy HEV niczym
    > się nie różni od zwykłych HEV, za to ma znaczną przewagę nad klasycznymi
    > ICE, szczególnie nad klekotami.

    Ja tam widzialem przez chwile jakies hybrydowe BMW, co ma ze trzy
    tryby pracy, ale ze uzytkownik nie przeczytal instrukcji,
    to skonczylo sie tak, ze po dluzszej trasie wjechal do miasta z
    rozladowaną baterią.
    No ale moze to wina uzytkownika, zakladam, ze potrafi lepiej działac,
    i po miescie nie smrodzic.
    Jakby tak jeszcze sprząc z nawigacja, zeby wiedzial, czego sie od
    niego oczekuje ...

    J.

  • 40. Data: 2022-02-14 18:11:26
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 14 Feb 2022 16:36:25 +0000, K

    > no wlasnie "miedzy innymi" Podali trzy najgorsze wyniki sposrod 15
    > o ile dobrze pamietam testowanych,

    Żródło podaj w takim razie -- czy to takie skomplikowane?

    > a ze zobaczyles swoj to sie niezdrowo podnieciles, a nie to byl moj cel ;)
    > Podalem KIE Niro, ktora w trybie charge nie robi 4500 obrotow ani nie
    > jest w niej glosno/nieprzyjemnie podczas ladowania silnikiem.

    Może jak ktoś jest głuchy jak pień (tudzież J.F) to będzie twierdzić że nie
    jest głośno.Tr yb CHARGE, jak sama nazwa mówi, wymusza pracę prądnicy
    ładującej baterię na pełnej mocy, siłą rzeczy silnik nie może pyrkać na
    biegu jałowym. Jeśli w Niro jest cicho, to znaczy że nie jest to tryb
    CHARGE. U mnie tak mało upierdliwy jest tryb SAVE, wtedy jest znośnie nawet
    na postoju. Ale ten tryb utrzymuje poziom baterii na określonym poziomie i
    silnik zazwyczaj gaśnie relatywnie szybko gdy pojazd hamuje/stoi.

    > No i wlasnie w tym rzecz, ze hybrydy nie sa wcale lepsze od diesli. Malo
    > tego, sa gorsze od diesla z euro6. Bo takiego diesla nie odpalisz jak
    > nie masz adblue, a hybryda w trybie charge mozesz jechac.

    ICE w PHEV też spełnia EURO6, ponadto silniki pracują w cyklu atkinsona
    jeszcze emisję zmniejszającym. Sam fakt że MOŻNA używać trybu CHARGE nie
    znaczy automatycznie że ktoś, a w szczególności że wszyscy, szczególni ci
    co mają PHEV a nie ładują ich z gniazdka (czyli ci co mają z założenia w
    dupie czy ładują baterie czy nie ładują -- ale żeby to pojąć to trzeba mieć
    jakieś podstawy do logicznego myślenia), to robi. Ergo, masz statystyki ile
    osób posiadających PHEV korzysta z trybu CHARGE tak aby sobie głupkowato
    podbijać zużycie paliwa, literalnie stojąc w korkach/światłach?

    > moj ukochany klekot jak go nazywasz gdy nim bede jechal 70kmh

    I znowu założenie z dupy że będziesz jechać jednostajnie w trasie.
    Ja nie jechałem jednostajnie.

    > w 100km trasie nie spali wiecej niz 4.5 litra.

    Już widzę jak klekot z EURO6 spala 4.5L na setkę.

    I oczywiście zignorowałeś, a jakże by inaczej, niewygodny sobie temat jakim
    był dieselgate, który przez min. 6 lat w ilości paru(nastu) milionów
    pojazdów truł ludzi 40-krotnie większymi emisjami niż było w założeniach.

    --
    Pozdor
    Myjk