-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!usenet.goja.nl.eu.org!aioe.org!news.chmurka.net!.POSTED.c
132-112.icpnet.pl!not-for-mail
From: Cavallino <C...@k...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
Date: Tue, 22 Feb 2022 21:58:48 +0100
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <sv3iq7$5mf$1$Cav@news.chmurka.net>
References: <su3kkg$4j3$1$horizn@news.chmurka.net>
<glbee86sdjtz.1h5rfb6qiamt6$.dlg@40tude.net>
<sug9lb$v40$1$Cav@news.chmurka.net>
<620c3686$0$451$65785112@news.neostrada.pl>
<sui8cc$8sd$3$Cav@news.chmurka.net>
<620d0985$0$472$65785112@news.neostrada.pl>
<sujt2l$q36$1$Cav@news.chmurka.net>
<620e601f$0$487$65785112@news.neostrada.pl>
<sulr0d$bg0$1$Cav@news.chmurka.net>
<620e7da0$0$6638$65785112@news.neostrada.pl>
<suni1u$hhs$1$Cav@news.chmurka.net>
<1fz2n6idvgnpj$.2zyvn5ozc1gh.dlg@40tude.net>
<sunpiq$r1q$1$Cav@news.chmurka.net>
<15ec7rnpiaagb.7uss89rt8uh7$.dlg@40tude.net>
<sup5au$ii0$1$Cav@news.chmurka.net>
<suvp7m$5rr$1$kolczan@news.chmurka.net>
<suvpjo$5uu$1$Cav@news.chmurka.net>
<sv1udk$1tj$1$kolczan@news.chmurka.net>
<sv2215$6qo$1$Cav@news.chmurka.net>
<1...@4...net>
<sv33mc$ifa$1$Cav@news.chmurka.net>
<1t50gkmykvght$.syf40yi36s1u$.dlg@40tude.net>
NNTP-Posting-Host: c132-112.icpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Tue, 22 Feb 2022 20:58:47 +0000 (UTC)
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Cav";
posting-host="c132-112.icpnet.pl:85.221.132.112";
logging-data="5839"; mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:91.0) Gecko/20100101
Thunderbird/91.6.0
In-Reply-To: <1t50gkmykvght$.syf40yi36s1u$.dlg@40tude.net>
Content-Language: pl
X-Antivirus: Avast (VPS 220222-4, 22.2.2022), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2701709
[ ukryj nagłówki ]W dniu 22-02-2022 o 18:24, J.F pisze:
> On Tue, 22 Feb 2022 17:40:44 +0100, Cavallino wrote:
>> W dniu 22-02-2022 o 12:30, J.F pisze:
>>> On Tue, 22 Feb 2022 08:06:14 +0100, Cavallino wrote:
>>>> W dniu 22-02-2022 o 07:04, Mirek Ptak pisze:
>>>>> W dniu 21.02.2022 o 11:30, Cavallino pisze:
>>>>> Jak sam zauważyłeś nie czytam tego wątku w całości, bo jest mało ciekawy
>>>>> z mojej perspektywy, ale... czy Ty właśnie bronisz tych 7kWh na litr?
>>>>
>>>> Nie.
>>>> Chodzi o porażający TEN SAM rząd wielkości.
>>>
>>> "rząd" to pojecie szerokie.
>>> Chodzi nam wlasnie o te 7kWh/litr, bo z tego by wynikalo,
>>> ze wiekszosc gospodarki musialaby sie dookola przemyslu naftowego
>>> krecic - bo wiele by z niego nie zostawalo.
>>> A tu widzisz - nie kreci sie.
>>
>> Ale po czym wnosisz
>
> Po tym, ze paliwa plynne dostarczaja okolo 10kWh/litr.
> To zobacz, jaki musialby byc narzut, żeby uzyskac litr paliwa ...
A wiesz za ile energię robią?
>
>> i co w ogóle znaczy "kręcić się" w tym przypadku?
>
> A jaki znasz przemysl w okolicy?
> Co produkuje dla branzy paliwowej?
Nie mam pojęcia, nie moja branża.
Ale dlaczego miałby produkować, wyjaśnij swój tok myślenia, bo
kompletnie nie łapię o Ci chodzi.
>
>>>> Nawet jak to jest 2 kWh na litr, to znaczy że zatankowany 10 l paliwa
>>>> ice przejedzie 0 km, na tym samym prądzie, na którym bev przejedzie 100 km.
>>>
>>> Tylko ze pomijasz, ze tam gdzies pisało, ze prądu to nawet 0.2kWh.
>>
>> To Ty pomijasz NA CO te 0,2 kWh.
>
> Na pompy w rafinerii, na sterowanie itp.
No właśnie.
I jak chcesz ten WYCINEK porównać z całym procesem, do wlania do baku
włącznie?
>>> Pozostaje jeszcze sam BEV ... o ile wiecej energii wymaga przy
>>> produkcji, niz zwykly benzyniak?
>>
>> Z wyliczeń wynika, że całość się wyrównuje po kilkudziesięciu tys km.
>
> Mowisz o cenach detalicznych?
To chyba dotyczyło śladu węglowego, ale pewnie można to potraktować też
ogólnie jako energochłonność (proporcjonalnie).
>
>> A pewnie te wyliczenia nie brały pod uwagę energożerności produkcji
>> paliw....
>
> Jasne, ktos dotuje.
Gdyby tą energię kupowali o detalicznych cenach tak by było.
Ale nie masz pojęcia ile ich ona de facto kosztuje.
Następne wpisy z tego wątku
- 22.02.22 23:46 nadir
- 23.02.22 06:21 Cavallino
- 23.02.22 13:23 J.F.
- 24.02.22 05:11 Cavallino
- 24.02.22 14:01 J.F
- 24.02.22 14:19 Cavallino
- 24.02.22 15:11 J.F
- 24.02.22 15:36 Cavallino
- 24.02.22 16:06 J.F
- 24.02.22 19:05 Cavallino
- 24.02.22 19:46 J.F
- 24.02.22 22:21 Poldek
- 24.02.22 23:00 Cavallino
- 24.02.22 23:03 Cavallino
- 24.02.22 23:07 ii
Najnowsze wątki z tej grupy
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
Najnowsze wątki
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-31 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-01-31 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-01-31 Błonie => Administrator systemów <=