eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!usenet.goja.nl.eu.org!aioe.org!news.chmurka.net!.POSTED.c
    132-112.icpnet.pl!not-for-mail
    From: Cavallino <C...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
    Date: Tue, 22 Feb 2022 21:58:48 +0100
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <sv3iq7$5mf$1$Cav@news.chmurka.net>
    References: <su3kkg$4j3$1$horizn@news.chmurka.net>
    <glbee86sdjtz.1h5rfb6qiamt6$.dlg@40tude.net>
    <sug9lb$v40$1$Cav@news.chmurka.net>
    <620c3686$0$451$65785112@news.neostrada.pl>
    <sui8cc$8sd$3$Cav@news.chmurka.net>
    <620d0985$0$472$65785112@news.neostrada.pl>
    <sujt2l$q36$1$Cav@news.chmurka.net>
    <620e601f$0$487$65785112@news.neostrada.pl>
    <sulr0d$bg0$1$Cav@news.chmurka.net>
    <620e7da0$0$6638$65785112@news.neostrada.pl>
    <suni1u$hhs$1$Cav@news.chmurka.net>
    <1fz2n6idvgnpj$.2zyvn5ozc1gh.dlg@40tude.net>
    <sunpiq$r1q$1$Cav@news.chmurka.net>
    <15ec7rnpiaagb.7uss89rt8uh7$.dlg@40tude.net>
    <sup5au$ii0$1$Cav@news.chmurka.net>
    <suvp7m$5rr$1$kolczan@news.chmurka.net>
    <suvpjo$5uu$1$Cav@news.chmurka.net>
    <sv1udk$1tj$1$kolczan@news.chmurka.net>
    <sv2215$6qo$1$Cav@news.chmurka.net>
    <1...@4...net>
    <sv33mc$ifa$1$Cav@news.chmurka.net>
    <1t50gkmykvght$.syf40yi36s1u$.dlg@40tude.net>
    NNTP-Posting-Host: c132-112.icpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Tue, 22 Feb 2022 20:58:47 +0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Cav";
    posting-host="c132-112.icpnet.pl:85.221.132.112";
    logging-data="5839"; mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:91.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/91.6.0
    In-Reply-To: <1t50gkmykvght$.syf40yi36s1u$.dlg@40tude.net>
    Content-Language: pl
    X-Antivirus: Avast (VPS 220222-4, 22.2.2022), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2701709
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 22-02-2022 o 18:24, J.F pisze:
    > On Tue, 22 Feb 2022 17:40:44 +0100, Cavallino wrote:
    >> W dniu 22-02-2022 o 12:30, J.F pisze:
    >>> On Tue, 22 Feb 2022 08:06:14 +0100, Cavallino wrote:
    >>>> W dniu 22-02-2022 o 07:04, Mirek Ptak pisze:
    >>>>> W dniu 21.02.2022 o 11:30, Cavallino pisze:
    >>>>> Jak sam zauważyłeś nie czytam tego wątku w całości, bo jest mało ciekawy
    >>>>> z mojej perspektywy, ale... czy Ty właśnie bronisz tych 7kWh na litr?
    >>>>
    >>>> Nie.
    >>>> Chodzi o porażający TEN SAM rząd wielkości.
    >>>
    >>> "rząd" to pojecie szerokie.
    >>> Chodzi nam wlasnie o te 7kWh/litr, bo z tego by wynikalo,
    >>> ze wiekszosc gospodarki musialaby sie dookola przemyslu naftowego
    >>> krecic - bo wiele by z niego nie zostawalo.
    >>> A tu widzisz - nie kreci sie.
    >>
    >> Ale po czym wnosisz
    >
    > Po tym, ze paliwa plynne dostarczaja okolo 10kWh/litr.
    > To zobacz, jaki musialby byc narzut, żeby uzyskac litr paliwa ...

    A wiesz za ile energię robią?

    >
    >> i co w ogóle znaczy "kręcić się" w tym przypadku?
    >
    > A jaki znasz przemysl w okolicy?
    > Co produkuje dla branzy paliwowej?

    Nie mam pojęcia, nie moja branża.
    Ale dlaczego miałby produkować, wyjaśnij swój tok myślenia, bo
    kompletnie nie łapię o Ci chodzi.


    >
    >>>> Nawet jak to jest 2 kWh na litr, to znaczy że zatankowany 10 l paliwa
    >>>> ice przejedzie 0 km, na tym samym prądzie, na którym bev przejedzie 100 km.
    >>>
    >>> Tylko ze pomijasz, ze tam gdzies pisało, ze prądu to nawet 0.2kWh.
    >>
    >> To Ty pomijasz NA CO te 0,2 kWh.
    >
    > Na pompy w rafinerii, na sterowanie itp.

    No właśnie.
    I jak chcesz ten WYCINEK porównać z całym procesem, do wlania do baku
    włącznie?

    >>> Pozostaje jeszcze sam BEV ... o ile wiecej energii wymaga przy
    >>> produkcji, niz zwykly benzyniak?
    >>
    >> Z wyliczeń wynika, że całość się wyrównuje po kilkudziesięciu tys km.
    >
    > Mowisz o cenach detalicznych?

    To chyba dotyczyło śladu węglowego, ale pewnie można to potraktować też
    ogólnie jako energochłonność (proporcjonalnie).


    >
    >> A pewnie te wyliczenia nie brały pod uwagę energożerności produkcji
    >> paliw....
    >
    > Jasne, ktos dotuje.

    Gdyby tą energię kupowali o detalicznych cenach tak by było.
    Ale nie masz pojęcia ile ich ona de facto kosztuje.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: