eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
  • Data: 2022-02-24 05:11:07
    Temat: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
    Od: Cavallino <C...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 23-02-2022 o 13:23, J.F. pisze:

    > Musieliby wydobyc 3 litry paliw na 1 sprzedany w detalu.

    A ile benzyny i ON da się zrobić z 1 l ropy?

    > Skoro juz sie wyjasnilo, ze to nie chodzi o prąd do rafinerii,
    > to pozostaje liczyc całosciowo.
    >
    > Potrzeba wiertarki do zrobienia szybu, wierteł, rurociagow, statkow,
    > rafinerii, kolei i ciezarowek-cystern,
    > stali i innych materiałow te rzeczy ... cementu na huty  ... no i jaki %
    > przemyslu w okolicy na to pracuje?

    Dlaczego w okolicy?
    Czy jak w okolicy nie będzie szewca, to butów nie kupisz?

    > Ale siec energetyczna tez sie sama nie zrobi.

    Nie musi - bo już jest.
    Tyle że trzeba przekierować z zasilania rafinerii na zasilanie domów i
    stacji ładowania.
    Nie trzeba z dnia na dzień - to jest proces.

    > No ale tyle by ci zostalo, gdybys ładował tym prądem BEV.

    Niby dlaczego?
    Nie będzie rafinowania, nie będzie też wydobywania i transportowania
    produków ropopochodnych.
    Odejdzie 10 razy więcej zużytej energii.

    > No nie, wiecej  - stocznia pradu bierze troche.

    > To chyba jednak nadal z uwzglednieniem prądu OZE, a nie z wegla.

    Poszukaj sobie jak Cię interesuje.

    > I w paru panstwach ktos doplaca, zebym ja sobie mogl d* wygodnie wozic.

    j.w.