eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
  • Data: 2022-02-22 23:46:59
    Temat: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
    Od: nadir <n...@h...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 21.02.2022 o 16:27, Cavallino pisze:

    > A kto poleciał zarzutem "z węgla"
    > Przecież nie ja.

    Bo w Polsce prąd mamy z węgla, jakby był z wody czy wiatru, to nie
    byłoby tematu.

    > Cała dyskusja jest właśnie o tym zarzucie.

    Dyskusja jest o tym, że do wytworzenia litra paliwa potrzeba jest spora
    energia, a do wytworzenia kilowatogodziny prądu już nie, oczywiście w/g
    niektórych.

    > No i?
    > W związku z tym nie należy ich wliczać czy o co Ci chodzi?
    > Czy też może uważasz, że ten gaz i olej opałowy powstał bez udziału
    > kolejnej porcji energii potrzebnej do jego wytworzenia, albo że ją
    > wliczono?

    A to już trzeba spytać tego fachowca co liczył co wliczono, a co nie. Ja
    zakładam, że w cenie benzyny/ropy są wszystkie narzuty na całą energię
    spożytkowaną/zmarnowaną do wytworzenia tego litra.

    > No tak właśnie myślłem, że tak Ci się wydaje.
    > Ale to nieprawda, do ich wytworzenia również wcześniej zmarnowano energię.

    Tak jakby do wytworzenie prądu nie zmarnowano energii. Kopalnie i
    transport węgla są na prąd, produkcja i przesył prądu obarczone są
    stratami energii.

    > Zależy co to jest "to".
    > Musisz zadawać bardziej precyzyjne pytania, jeśli chcesz odpowiedzi do
    > których planujesz się przyczepić później....

    Prąd w Polsce mamy głównie z węgla brunatnego i kamiennego, kaloryczność
    węgla jest znana. Ile energii z tony węgla idzie "w powietrze" żeby
    elektryk mógł przejechać dystans 100km?

    > Ale przecież to nie problem.
    > A przynajamniej nie w przypadku produkcji paliw.....

    Dla jednych problem, dla innych nie.

    > Bo jak znam życie, w przypadku produkcji prądu to już by były problem,
    > prawda? ;-)

    Dopóki nie będziemy mieli, w przynajmniej 80-90%, prądu z; wody, wiatru
    czy Słońca, to problem jest w obu przypadkach.