eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
  • Data: 2022-02-22 21:58:48
    Temat: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
    Od: Cavallino <C...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 22-02-2022 o 18:24, J.F pisze:

    > Po tym, ze paliwa plynne dostarczaja okolo 10kWh/litr.
    > To zobacz, jaki musialby byc narzut, żeby uzyskac litr paliwa ...

    A wiesz za ile energię robią?

    > A jaki znasz przemysl w okolicy?
    > Co produkuje dla branzy paliwowej?

    Nie mam pojęcia, nie moja branża.
    Ale dlaczego miałby produkować, wyjaśnij swój tok myślenia, bo
    kompletnie nie łapię o Ci chodzi.

    > Na pompy w rafinerii, na sterowanie itp.

    No właśnie.
    I jak chcesz ten WYCINEK porównać z całym procesem, do wlania do baku
    włącznie?

    > Mowisz o cenach detalicznych?

    To chyba dotyczyło śladu węglowego, ale pewnie można to potraktować też
    ogólnie jako energochłonność (proporcjonalnie).

    > Jasne, ktos dotuje.

    Gdyby tą energię kupowali o detalicznych cenach tak by było.
    Ale nie masz pojęcia ile ich ona de facto kosztuje.