eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
  • Data: 2022-02-24 14:01:54
    Temat: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 24 Feb 2022 05:11:07 +0100, Cavallino wrote:
    > A ile benzyny i ON da się zrobić z 1 l ropy?

    Ostatnio cos mowili o 60% paliw.
    Ale asfalt tez uzyteczny produkt :-)
    Oleje smarowe tez.

    A jak sie asfalt w crackingu daje zamienic na benzyne, to % rosnie.

    > Dlaczego w okolicy?
    > Czy jak w okolicy nie będzie szewca, to butów nie kupisz?

    Sluszna uwaga.
    Ale nie mowisz, ze do zrobienia buta potrzeba 0.9 buta ...
    bo jakby tak bylo to ile byloby fabryk butow w okolicy ...

    > Nie musi - bo już jest.

    Widziales obliczenia. Jest na 40km dziennie :-)

    > Tyle że trzeba przekierować z zasilania rafinerii na zasilanie domów i
    > stacji ładowania.

    Rafinerie mamy dwie, to zobacz ile pradu pobieraja.
    Nie ma tego pradu.

    > Nie trzeba z dnia na dzień - to jest proces.

    No chyba, ze ktos wpadnie na swietny pomysl, ze mozemy produkowac
    milion Izer rocznie ...

    > Niby dlaczego?
    > Nie będzie rafinowania, nie będzie też wydobywania i transportowania
    > produków ropopochodnych.

    I pociagniesz sobie kabelek z Kuwejtu czy Syberii?

    > Odejdzie 10 razy więcej zużytej energii.

    A tak naprawde to duzo mniej.

    > Poszukaj sobie jak Cię interesuje.

    Po co - ja poszukam, a ty napiszesz, ze sa lepsze liczby.

    J.