eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
  • Data: 2022-02-24 19:46:55
    Temat: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 24 Feb 2022 19:05:54 +0100, Cavallino wrote:

    > Ale wiesz, że mówimy o czasach,w których benzynę kupowało się w aptekach?

    Ciut pozniejszych.
    Takich, gdzie juz samochod tak bardzo nie dziwi, wiec i paliwa sa ...
    w mniej zacofanych krajach.

    > Choć pewnie to było nieco więcej niż 100 lat temu, w każdym razie też
    > była trudna do zrobienia.

    Przypominam, ze wiesc gminna niesie, ze chłop jakis przywiózł ropę
    Łukasiewiczowi, z pytaniem czy wódkę z tego da sie zrobić.
    Bo ropa sama wypływala i wystarczyło zebrac.

    Inna wiesc gminna
    https://www.historiaposzukaj.pl/wiedza,osoby,705,oso
    ba_ignacy_lukasiewicz.html?u=os_czasu.html

    I jakos nikt nie narzeka, ze wiecej paliwa sie spala przy destylacji,
    niz swiatla z lampy wychodzi ... no ale drewno słabo swieci...

    > No i?
    > Kiedyś wybudowano w Płocku, teraz wybuduje się gdzie indziej.
    > Co Cię tak dziwi, bo nie rozumiem?

    Kiedys tak.
    A na razie nie ma.

    I elektrowni tez nie ma, bo rafinerie malutko pradu biorą.

    Aczkolwiek jak podawalismy - elektrownie są, wystarczy ich na noc nie
    przykręcac.

    > Nawet lasu nie wycięli.
    > Nic nie zrobili.
    > Tak jak to zazwyczaj w państwie pis.

    Toyota pewnie chetnie wytnie ... o ile dostanie lepsze warunki niz na
    Słowacji.

    > Tutaj raczej chodzi o mnożenie małych liczb, a nie dodawanie dużych.

    Tak czy inaczej - u nas jest kawalek tego procesu, i to niewielki,
    i pradu tylko tyle co do tego kawalka.

    J.