eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
  • Data: 2022-02-21 11:28:41
    Temat: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 18 Feb 2022 23:07:26 +0100, Cavallino wrote:

    > A co tu pomylić?
    > https://elektrowoz.pl/transport/ile-energii-trzeba-d
    o-wyprodukowania-benzyny-az-35-7-kwh-na-kazdy-litr/

    A szczegolowe wyszczegolnienie gdzie?

    Bo juz widzisz - w tytule "DoE 3.5kWh, BP 7kWh na litr",
    a DoE podawal na galon ...
    i pewnie "energii" a nie energii elektrycznej.

    > To jest sama produkcja i dystrybucja.

    Czyli co - od rafinerii do dystrybutora na stacji?

    https://www.orlen.pl/pl/o-firmie/co-robimy

    30 mln ton rocznego przerobu ropy.

    To w 3 rafineriach, ale mysle, ze jak odejmiemy zagranice i dodamy
    Lotos, to jakos tak zostanie.
    Obstawiam, ze z tego powstaje ok 20mln ton paliw. czyli jakies
    24e9 litrow.
    Liczac po 7kWh/litr potrzeba 168e9 kWh= 168e3 GWh.
    Dobrze licze?
    To mi wychodzi, ze sam przemysl paliwowy potrzebowalby
    20GW non stop przez 24h i 365 dni.
    Czyli praktycznie całą produkcje polskich elektrowni.

    To teraz odszukaj ile litrow paliw Orlen i Lotos wyprodukowaly.

    > Prąd może być, bez potrzeby wierteł, rur itd.

    Ale nie tak, ze jak platforma go nie zuzyje, to bedzie.

    A jak juz otrzymasz szczegole zestawienie od Weissmana,
    to rownie szczegolowo podstaw dane dla wiatraka - ciekaw jestem co
    wyjdzie.

    Ale w Norwegii jest pieknie
    https://elektrowoz.pl/oze/norwegia-nocna-nadprodukcj
    a-energii-kosztowala-06-grosza-kwh-ladowanie-do-peln
    a-40-50-groszy/

    W UK tez ?

    > Orkany co 2 tygodnie mówią co innego.
    > Kiedyś były co 5 lat....

    I co - przez 20 lat tak podrzalismy?

    Bo jest jeszcze druga strona medalu - 15 tys lat temu byl tu lodowiec.
    I jakos znikl bez udzialu czlowieka.

    I wcale nie chcemy ochlodzenia klimatu do tego stopnia.

    A to nie byl pierwszy lodowiec...

    > Wystarczyło jak do pracy pieszo chodziłem (w sensie z parkingu po
    > drugiej stronie rzeki) i smród z diesli wąchałem.

    Fakt, ze ostatnio we Wroclawiu cos strasznie smierdzi, i to nawet w
    miejscu, gdzie bym sie nie spodziewal.

    J.