  • Data: 2011-05-24 20:18:36
    Temat: Re: Motocykliści (i nie tylko) atakują
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-05-14 09:17, Szuwaks pisze:
    (...)
    > A ja się obawiam, że to "przymykanie oka" wynika z kilku przyczyn, z
    > któych władze policji nie do końca zdają sobie sprawę, lub nie chcą.

    Prędzej to drugie i nie tylko chodzi o policję...

    > Słabość kompetencyjna policjantów wynikająca z niedoszkolenia,
    > przebiurakratyzowane procedury skutecznie odstraszające policjantów od
    > angażowania się w interwencje, płaca nie adekwatna do odpowiedzialności
    > o oczekiwań społecznych.

    Ba, problem jest chyba głębszy. Zwróć uwagę jak mało osób wymaga od
    policji działań zgodnych z ich misją, a uważa ich za wrogów.
    Jak zgłosisz policji wykroczenia itd. to jesteś kapuś. O SM już
    nie wspomnę - przynajmniej z W-wy nie mam z nimi dobrych doświadczeń.
    W Piasecznie chyba jeszcze gorzej. Dodatkowo dochodzi dość
    powszechne krytykanctwo i brak zwykłej odwagi cywilnej.

    > Suma tych czynnikó, do któych na pewno można dopisać jeszcze parę
    > innych, daje wynik jaki widzimy na co dzień.

    To prawda.

    > Byłem świadkiem, jak facet, który popełnił wykroczenie drogowe,
    > zmuszając innych użytkowników do popełniania wykroczń został "puszczony"
    > a zwracający mu uwagę został przez policję szykanowany. (legitymowanie,
    > sprawdzanie w bazach i.t.p.).
    > Niestety, żaden z policjantów patrolu (prewencja) nie rozumiał sytuacji
    > drogowej i nie znał odpowiednich przepisów

    Nie nowość dla mnie :(. Zdarzało mi już dyskutować w dość mało
    ciekawych sytuacjach i ja bym raczej zbytnio nie uogólniał.
    Faktem jest, że głupio wygląda sytuacja, jak patrol próbuje
    wlepić mandat, a człowiek im tłumaczy, że nie mają podstawy
    prawnej. Dajesz im szansę, by ewentualnie pouczyli i wskazali
    lepsze rozwiązanie, to wskazują takie, które stoi w jawnej kolizji
    z prawem/znakami. O patrolu, który na Płaskowickiej hamował
    przed przejściem dla pieszych już chyba pisałem - stałem sobie
    spokojnie puszczająć ludność okoliczną na przejściu przy
    Braci Wagów, a ci od Stryjeńskich w pedał bez reakcji.
    Pomrygałem, łapką pokazywałem dezaprobatę - zobaczyli kamerę?
    Dym z kół i udawanie ślepego. Może na drugi się zastanowią...