  • 71. Data: 2009-02-02 11:29:59
    Temat: Re: Monitory CRT.
    Od: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f>

    b...@n...pl pisze:
    > Samsung SyncMaster 206BW to normalny LCD?

    Nie.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 72. Data: 2009-02-02 11:35:54
    Od: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f>

    Jakub Jewuła pisze:
    > I czego to dowiedzie?
    > Byc moze za kilka lat jakosc bedzie mnie zadowalac,
    > a ceny beda takie, ze rozsadek pozwoli wydac kase.

    Dowiedzie faktu, pomimo Pana świętego oburzenia, że pracuje się na
    takich monitorach co najmniej tak samo dobrze. A co do cen, proponuję
    spojrzeć na historię monitorów. Poziom dobry amatorski 2 tys, podstawowy
    profesjonalny 5 tys, high end 15 tys. Tak samo było 5, 10, 15 lat temu.
    Tylko wygląd obudowy sie zmienia.

    > a Ty nadal spamowal co tam
    > aktualnie mocodawca bedzie sprzedawal...

    Przysuwa się Pan zbyt blisko granicy złego smaku. Jeśli chce Pan ze mną
    polemizować, proszę zachować minimum kultury wypowiedzi. Nie stawiam
    sobie za punkt honoru prostować czyichś ścieżek, i nie zamierzam
    kontynuować w sytuacji kiedy usilnie będzie Pan próbował mnie obrazić.

  • 73. Data: 2009-02-02 11:38:06
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > dy oceny kondycji kineskopu, aby nie
    > było że, ja wredny, manipuluję.

    Wiesz, przekonales mnie, ze szkoda czasu na dyskusje.

    Kazdy jest sutenerem swojego losu, nie ma co ludzi na
    sile uszczesliwiac. Przestawiam sie w tryb "mam to w dupie".

    Wiecej nie bede sie Ciebie czepial, spamuj do woli.

  • 74. Data: 2009-02-02 11:40:02
    Od: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f>

    Jakub Jewuła pisze:
    > 100Hz? No to musi byc klamstwo - przeciez nie ma takich CRT ;)

    No i po co ta ironia?

    > Z tym, ze w przypadku CRT da sie wyregulowac wiekszsc istotnych
    > dla ergonomii parametrow jak jasnosc, kontrast a w przypadku LCD...

    ... oprócz kontrastu dokładnie tak samo.

  • 75. Data: 2009-02-02 11:46:18
    Od: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f>

    Jakub Jewuła pisze:
    > Wiesz, przekonales mnie, ze szkoda czasu na dyskusje. (...)
    > Przestawiam sie w tryb "mam to w dupie".

    Całkiem niedawno chciałem coś kupić. Sprzedawca wysłał mi zdjęcia z
    których wynikało coś niepokojącego, krzywo zamontowany wyświetlacz ze
    szparami po bokach. Poprosiłem o wyjaśnienie, po czym dostałem kupę
    bluzgów i że "na to w dupie" czy kupię czy nie. Jeśli to jest jakaś nowa
    metoda na zachętę do zakupu, to ja chyba nie jestem na czasie.

  • 76. Data: 2009-02-02 12:40:17
    Od: "Matusz" <m...@w...pl>

    Jak zwykle dyskusja o monitorach roznamiętnia dyskutantów :)

    Pierwszy komputer kupiłem w 1992 r. Monitor był czarnobiały. Służył mi 3
    lata. W 95 zrobiłem pierwszą stronę www. Ktoś na nią zaglądnął i napisał mi,
    że żółte literki na białym tle są słabo czytelne. U mnie jednak były i to
    bardzo :)

    Taka mała dygresyjka :)

    Matusz

  • 77. Data: 2009-02-02 13:15:37
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Mon, 02 Feb 2009 12:25:43 +0100, Tom01
    <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f> wrote:

    >Proszę sobie spojrzeć na poniższy obrazek. Uwaga: W powiększeniu 100%:
    >http://monitory.mastiff.pl/temp/rzeznik_lcduf.png

    Obrazek jest mi dobrze znany.

    Ale proszę spojrzeć na te dwa obrazki:
    (jakość denna, bo robione komórką)

    http://img145.imageshack.us/my.php?image=lcdcompaqnx
    7010dq7.jpg

    To jest rzeźnik na moim LCD, po parukrotnym utawianiu i z najlepszego
    punktu widzenia.

    http://img145.imageshack.us/my.php?image=crthp91xs5.
    jpg
    A to jest jakiś badziewny CRT hp91, którego akurat mam koło siebie, po
    półgodzinnej zabawie.

    --
    Grzegorz Krukowski

  • 78. Data: 2009-02-02 14:26:35
    Od: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f>

    Grzegorz Krukowski pisze:
    > To jest rzeźnik na moim LCD, po parukrotnym utawianiu i z najlepszego
    > punktu widzenia.
    (...)
    > A to jest jakiś badziewny CRT hp91, którego akurat mam koło siebie, po
    > półgodzinnej zabawie.

    To jest obraz do testowania wyłącznie LCD. CRT nie ma takich problemów.

  • 79. Data: 2009-02-02 14:42:40
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Mon, 02 Feb 2009 15:26:35 +0100, Tom01
    <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f> wrote:

    >(...)
    >
    >To jest obraz do testowania wyłącznie LCD. CRT nie ma takich problemów.
    W sieci są rysunki opierające się na podobnej zasadzie z całym opisem
    jak ustawiać. Wiadomo, że jest to ciągle ustawienie ,,na oko'' ale
    lepszy rydz niż nic ;) Co wcale nie przeczy temu, co napisałeś.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 80. Data: 2009-02-02 18:23:53
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    b...@n...pl pisze:
    > - ciągną prąd niezależnie od jaśności sceny, dopiero niedawno to
    > rozwiązano przez cholernie drogie podświetlanie diodowe.

    Nadal będą ciągnąć non stop.
    Ledy tanieją dość szybko - tak przy okazji, w końcu znalazłem ledy
    mające fajną charakterystykę, zbliżoną do halogenów. Na światło foto to
    za słabe, do punktowego oświetlenia do pracy super.

    > - mają jedną rozdzielczość

    Teraz dopiero odkrywam zaletę tego - albowiem crt nie mają żadnej
    rozdzielczości i sprawia to dużo problemów.

    > - modne ostatnio glare to jest katorga, ładnie wyglądają fotki, ale
    > pracować się nie da.

    Oj, niestety, to głupia ścieżka rozwoju.

    > Zresztą technologia LCD niedługo zacznie odchodzić do lamusa. Wyprą ją
    > OLED. Co ciekawsze trwają też prace nad monitorami podobnymi do CRT w
    > zasadzie działania, zamiast wiązki elektronów laser. I to może być
    > przyszłość. LCD niedawno dopiero stały się używalne. Szczególnie do
    > zastosowań profesjonalnych, DVI to kupa ..... biorąc pod uwagę pasmo
    > przenoszenia.

    No, kupa to jest z chwilą, gdy nie wyrabia - po prostu nie ma obrazu :)
    O ile wyrabia, to nie ma żadnego wpływu na obraz i to jest piękne.
    Analogowy dsub to był koszmar i na szczęście powoli się kończy.

    > HDMI jest złączem, które zapewnia dobrą rozdzielczość.

    Do czasu :)

    > Inna sprawą jest wygląd obrazu analogowego na telewizorach LCD. Dobry
    > telewizor LCD i obraz z nadajnika naziemnego, analogowy to
    > nieporozumienie. Znacznie lepiej wygląda obraz na zwykłym telewizorze
    > CRT. Niestety zabawa w interpolacje kończy się tak, że zamiast obrazu
    > mamy radosną twórczość inżynierów od algorytmów interpolacji.

    Kiedyś był tu wątek - wypowiadał się twórca jednego z algorytmów i
    zupełnie nie podzieliłem jego entuzjazmu. A w sumie można by zaprzęgnąć
    do pracy fajny algorytm i zrobić coś w stylu emulacji rzutnika
    multimedialnego czy w ogóle crt (przy nadpróbkowaniu rzędu x2,5 można
    cuda zrobić). Tylko to w marketach się nie sprzeda, bo ''nieostre''.

    > Ani LCD, ani CRT nie są dobrymi technologiami. Trzeba zaczekać na coś
    > następnego.

    Coś aktywnego... no właśnie - dyskretne czy pseudoanalogowe? (o
    nieciągłych plamkach). Trudno powiedzieć, ale jeśli padnie na oled to
    będzie lcd z doskonałym kolorem.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl