  • 61. Data: 2009-02-02 10:50:44
    Temat: Re: Monitory CRT.
    Od: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f>

    Grzegorz Krukowski pisze:
> [...]
    > na razie większość dyskutantów w tym flejmie okłada się znanymi od
    > dawna argumentami, tyle że nic mi po nich. Kiedyś, jak i teraz,
    > monitora za trzy kafle bym nie kupił. Moje pytanie dotyczy *teraz*,
    > *za tysiaka*. Co mi w której technologii przeszkadza, to już
    > napisałem, więc ,,uświadamianie'' mnie nic nie zmieni. Najbardziej
    > interesujące są dla mnie opinie ,,lowendowych'' LCD, gdyż, tak jak
    > ciężko jest zdobyć na tej grupie info o prostym kompakcie, tak samo
    > trudno zdobyć opinie o innym LCD niż Eizo, Apple, Barco, Formac.

    Patę lat temu na grupie fotograficznej ktoś napisał coś, co jest moim
    ulubionym cytatem:
    "Chce kupić Fiata 126p, interesuje mnie start w rajdzie Paryż-Dakkar,
    wjazd na Mount Everest lub przeróbka na łódź podwodną. I najlepiej żeby
    mało palił. Pilnych porad potrzebuję".

    Pytanie z wątku, jest z tego typu. Albo świadomie decyduje się Pan na
    tani monitor, z konsekwencjami nie zrealizowania oczekiwań, albo trzeba
    zagospodarować znacznie większy budżet.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 62. Data: 2009-02-02 10:54:33
    Od: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f>

    b...@n...pl pisze:
    > W pracy mam LCD i bez problemu wracam do domu do starego Siemensa 21"
    > CRT :P Jak mam coś robić w kolorze to wolę w domu.

    Pisałem o "normalnym". :)

  • 63. Data: 2009-02-02 10:55:04
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Może ja zapiszę Pańskie wywody i pokażę je Panu za kilka lat, jak już
    > Pan będzie pracował przed LCD.

    I czego to dowiedzie?
    Byc moze za kilka lat jakosc bedzie mnie zadowalac,
    a ceny beda takie, ze rozsadek pozwoli wydac kase.

    Wieksze jest jednak prawdopodobienstwo, ze za kilka lat
    ja bede na emeryturze, a Ty nadal spamowal co tam
    aktualnie mocodawca bedzie sprzedawal...

  • 64. Data: 2009-02-02 10:59:09
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Mon, 02 Feb 2009 11:50:44 +0100, Tom01
    <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f> wrote:

> [...]
    >
    >Pytanie z wątku, jest z tego typu. Albo świadomie decyduje się Pan na
    >tani monitor, z konsekwencjami nie zrealizowania oczekiwań, albo trzeba
    Raczej z typu, chcę kupić nowe seicento, forda ka, whatever małego
    nowego lub w podobnej cenie starszy używany. Normalnie w samochodzie
    jeżdżę sam ale od wielkiego dzwonu chcę coś przewieść. A tu proponują
    nowe Volvo ;)

    Najbardziej irytuje mnie silna zmiana obrazu od kąta patrzenia. Jak
    znajdę, lub poradzicie mi coś bez tej wady będzie OK. Kolory i tak
    staram się korygować na pipetę. Co do świadomości jestem świadom i
    przy tej świadomości najlepszy chyba będzie tandem, biurowe LCD do
    pracy, CRT tylko do zdjęć.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 65. Data: 2009-02-02 11:09:14
    Od: MrZ <p...@o...pl>

    > Miejsce crt jest przy dyskietkach. Różnicę jakościową dla organizmu
    > widzi chyba 99% przesiadających się - o ile przy bańce (dość wypasionej)
    > mogłem siedzieć kilka godzin po czym bolała mnie głowa i oczy, o tyle
    > przy lcd mogę siedzieć ile trzeba nie czując zmęczenia większego niż
    > gdybym siedział przed książką.

    szkodliwość CRT to raczej należy do mitów należy. Ja siedziałem ponad
    10lat przy crt (conajmniej 8 godz dziennie) i okularków nie noszę,
    zresztą podobnie też koledzy z pracy. Teraz mam lcd w pracy i crt w
    domu i wg mnie lepszy jest komfort pracy z crt. W nienatywnej
    rozdzielczości w LCD NIE DA SIĘ PRACOWAĆ.

  • 66. Data: 2009-02-02 11:13:24
    Od: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f>

    Jakub Jewuła pisze:
    > Majac kalibrator i odrobine wiedzy sprawdzisz czy monitor
    > jest wypalony czy nie, jak trzyma parametry w czasie
    > i czy daje sie kalibrowac/profilowac, jaka ma dE itd.

    Niech lepiej Pan napisze dokładnie *JAK* ma to sprawdzić. Liczne
    sugestie, "obejrzyj i będzie ok", dają do zrozumienia prostotę i
    łatwość, połączoną z niemal pewnym zakupem przy zachowaniu podstawowych
    środków ostrożności.

    Obawiam się, że pierwsza z brzegu metoda oceny, wykaże niekoniecznie, to
    co nabywca chciałby zobaczyć. I wcale kalibrator nie jest potrzebny. Co
    więcej, bez specjalistycznej wiedzy, zrobi więcej złego. Załączone
    oprogramowanie z reguły nie ma żadnych praktycznych narzędzi do oceny
    monitora. Jeśli ktoś sie pokusi o testową kalibrację, najczęściej
    dostanie pięknie aproksymowane, gładkie wyniki, które nie mają nic
    wspólnego z rzeczywistością. Są tylko laurką, jak to pięknie kalibrator
    sobie poradził, utwierdzając szczęśliwego nabywcę, w poczuciu dobrze
    wybranego zestawu kalibracyjnego. Delty oczywiście też będą piękne.
    Niemal pewne, że na poziomie 1-3, czyli monitorów referencyjnych za
    15-20 tys zł. :)

    Pomijam drobny fakt, że ktoś, komu kilkaset zł stanowi poważną różnicę w
    budżecie, ma zapewne w zanadrzu drugie tyle na czujnik.

    Ja mogę bez problemu pokazać kilka prostych metod na sprawdzenie np
    poziomu emisji CRT, czy ktoś grzebał w napięciu na trafopowielaczu.
    Niestety jest pewne, że pokażą one tragiczne w swej wymowie wyniki.
    Proszę Pana, aby podał Pan metody oceny kondycji kineskopu, aby nie było
    że, ja wredny, manipuluję.

  • 67. Data: 2009-02-02 11:16:07
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Tom01 napisał(a):

    > Pisałem o "normalnym". :)

    Samsung SyncMaster 206BW to normalny LCD?

    wer

  • 68. Data: 2009-02-02 11:25:17
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    MrZ pisze:
    > szkodliwość CRT to raczej należy do mitów należy. Ja siedziałem ponad
    > 10lat przy crt (conajmniej 8 godz dziennie) i okularków nie noszę,
    > zresztą podobnie też koledzy z pracy.

    Żeby to chodziło tylko o dioptrie. Zrób sobie szczegółowo badanie dna
    oka, może wyjść Ci coś o czym nie chcesz wiedzieć.
    Wszelkie promieniowanie, migocący obraz, a przede wszystkim brak
    bezwzględnej ostrości. Jak to dzisiaj się świetnie o tym zapomina :)
    Kupując kiedyś monitor producenci udowadniali jak to coraz to lepsze są
    one i coraz to mniej szkodliwe.
    Przy LCD nigdy nie było problemu szkodliwości, promieniowania, migotania.

    > Teraz mam lcd w pracy i crt w
    > domu i wg mnie lepszy jest komfort pracy z crt.

    Zależy co rozumiesz przez lepszy obraz. Cienkie LCD mają wiele naprawdę
    mocnych wad i to jest faktem.

    > W nienatywnej
    > rozdzielczości w LCD NIE DA SIĘ PRACOWAĆ.

    Kto świadomie kupuje LCD w innej rozdzielczości niż mu trzeba i z niej
    korzysta?

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 69. Data: 2009-02-02 11:25:43
    Od: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f>

    Grzegorz Krukowski pisze:
    > Raczej z typu, chcę kupić nowe seicento, forda ka, whatever małego
    > nowego lub w podobnej cenie starszy używany.

    Tak, tylko że jednocześnie wyraża Pan chęć, że będzie nim woził cegły
    minimum 1 tonę na kurs.

    > Najbardziej irytuje mnie silna zmiana obrazu od kąta patrzenia. Jak
    > znajdę, lub poradzicie mi coś bez tej wady będzie OK. Kolory i tak
    > staram się korygować na pipetę.

    Zmiana koloru w funkcji kątów widzenia będzie zawsze duża na tanich
    monitorach opartych o TN, a i PVA nie jest od tego wolna. Oczywiście jak
    zawsze, decyduje prywatny próg wrażliwości i konkretne zastosowania. Są
    obrazy na których można to akceptować w większym zakresie, jak i takie
    gdzie drobna różnica stanowi spory problem.

    Proszę sobie spojrzeć na poniższy obrazek. Uwaga: W powiększeniu 100%:
    http://monitory.mastiff.pl/temp/rzeznik_lcduf.png

    Generalnie, służy on do oceny poprawności kompensacji krzywych gamma,
    ale można użyć go do kątów. Trick polega na tym, że na LCD, gamma w
    funkcji kąta, zmienia się bez sensu. Przy dobrych monitorach, nadających
    się bez problemu do koloru, cały obrazek powinien być jednolicie szary,
    zarówno na wprost jak i w zakresie kątów potrzebnych do normalnej pracy.
    Im kąty widzenia są gorsze, tym będzie bardziej tęczowy. Jeśli obserwuje
    Pan ów efekt, proszę sobie wyobrazić, że twarz na zdjęciu też będzie
    fluktuować zależnie od tego jak Pan usiądzie w fotelu. Ale to nie będzie
    obraz trickowy, tylko fotografia i to bez żadnego punktu odniesienia jak
    powinno być poprawnie.

  • 70. Data: 2009-02-02 11:28:54
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-02-02 11:23:54 +0100, "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> said:

    > Ja nie pisalem, ze on wciska _swoja_ oferte, nie pomawiam ludzi.

    To może najpierw zacznij od zapoznania się ze znaczeniem słowa
    "spamer". Bo wychodzi, że wg Ciebie jest nim ktoś, kto zdecydowanie
    wyraża swoje poglądy o danej technologii - jak np. Ty o wydrukach.

    de Fresz