  • 51. Data: 2009-02-02 10:04:28
    Temat: Re: Monitory CRT.
    Od: "Steel" <d...@K...pl>

    > ktory monitor 21" proponujesz do pracy ze zdjeciami tak aby nie bylo
    > tragedii w cieniach, nie trzeba bylo dlubac caly dzien przy
    > ustawieniach karty graficznej aby dograc monitor i wiernosc kolorow
    > byla przynajmniej poprawna. Dobrze by bylo aby obraz nie zalezal od
    > polozenia glowy. ?

    Moze NEC P221W?
    No co prawda to juz nie ta polka cenowa i 22 cale ale wyglada calkiem
    przyzwoicie i ma mozliwosc programowania LUTa
    no ale to juz jakies 1800 pln :)

    Gateway fpd2185w byl tez w okolicach 1000pln z SPVA i spora liczba wejsc...
    ale wszystkie jakie ogldalem byly albo uszkodzone (fizycznie) albo z
    pixelami wadliwymi w sporych ilosciach...
    Wiec tu bylaby loteria...

    Steel

  • 52. Data: 2009-02-02 10:11:50
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    b...@n...pl pisze:
    > LCD też mają wady i to sporo:

    Oczywiście, że tak! Nigdzie tego nie neguję. Kwestia tego jaki zestaw
    wad wybierasz. IMHO jednak LCD się ładnie rozwijają i nawet tanie
    dzisiaj TN są już całkiem niezłe, podczas gdy dla CRT nadziei już nie ma
    po prostu.

    > - ciągną prąd niezależnie od jaśności sceny, dopiero niedawno to
    > rozwiązano przez cholernie drogie podświetlanie diodowe.

    Znów nie przesadzaj. W laptopie akurat mam na ledach i to co mi się w
    tym podoba to naprawdę mała prądożerność przy sporym podświetleniu. Jak
    mam na 50% to i tak mocniej i równomierniej świeci niż na drugim
    laptopie, gdzie są świetlówki.

    > - czarny jest ciemnoszarym (podobnie jak wyżej rozwiązano problem)
    > - mają jedną rozdzielczość

    No niekoniecznie "jedną", bo interpolują, a wiadomo co to znaczy. Używać
    się da czasem i Janko swoim księgowym to przecież odpala :)
    Dla mnie akurat nie ma potrzeby zmiany rozdzielczości na inne niż natywne.

    > - kolory zależą od tego pod jakim kątem się patrzy

    Dzisiejsze już nie mają aż tak tego problemu, podobnie jak wyżej -
    wystawczy, że jest odpowiednio do pracy z sporym marginesem. Patrzenie
    na ekran z boku to też dodatek.

    > - modne ostatnio glare to jest katorga, ładnie wyglądają fotki, ale
    > pracować się nie da.

    Wiesz to zależy - w połączeniu z ledami jest bardzo użyteczne.
    Miałem w thinkpadzie kiedyś flexview z matową matrycą. W pociągu tak czy
    siak tego nie było jakkolwiek widać. Przy maksymalnym podświetleniu
    ledwo co dało się pracować.
    Przy ledach i akurat błyszczącym ekranie już na połowie podjaśnienia
    widzisz mimo wszystko bardzo dobrze, prądu zjada to znacznie mniej, a
    komfort pracy jest lepszy. Mów więc co chcesz, ale to o czym piszesz to
    jak porównanie starych wyświetlaczy z komórek do nowych kolorowych -
    owszem w pełnym słonku te drugie są mniej czytelne, ale to nie znaczy,
    że są lepsze. Tutaj jest podobnie :)

    > Zresztą technologia LCD niedługo zacznie odchodzić do lamusa. Wyprą ją
    > OLED.

    O tych OLED-ach tyle się słyszy, a ciągle nic nie ma praktycznego z tym.
    Mam wyświetlacz na mp3 i jest całkiem niezły, ale to jednokolorowe, a na
    słonku jest też niewidoczny. Póki nie zobaczę ekranu w pełnym zestawie
    pikseli i kolorów to nie będę mógł tego ocenić.

    > Co ciekawsze trwają też prace nad monitorami podobnymi do CRT w
    > zasadzie działania, zamiast wiązki elektronów laser. I to może być
    > przyszłość.

    Szczerze wątpię. Nikt dzisiaj nie będzie chciał dużego pudła już. Nikt
    też nie zgodzi się na powrót dawnych wad związanych z geometrią, z
    różnicami w odległości i podobnymi. Dodatkowo to nie będzie
    energooszczędne z całą pewnością. Można traktować jako ciekawostkę,
    byćmoże będzie drogim sprzętem do zastosowań specjalnych.

    > LCD niedawno dopiero stały się używalne. Szczególnie do
    > zastosowań profesjonalnych,

    Owszem, to prawda. Ciągle sporo wad, ale jest coraz to lepiej.

    > DVI to kupa ..... biorąc pod uwagę pasmo
    > przenoszenia.

    Jeśli DVI to kupa, to nie wiem co można myśleć o D-SUB.

    > HDMI jest złączem, które zapewnia dobrą rozdzielczość.

    Dlatego się upowszechnia i bardzo dobrze. Dziś już nie można znaleźć
    czegokolwiek z DVI w laptopie, tym bardziej, że z HDMI da się go zrobić.
    HDMI ma jeszcze jedną zaletę - przenosi też dźwięk, co jest przyjemne,
    bo mniej kabli jest rozsądnym wyjściem.

    > Inna sprawą jest wygląd obrazu analogowego na telewizorach LCD. Dobry
    > telewizor LCD i obraz z nadajnika naziemnego, analogowy to
    > nieporozumienie. Znacznie lepiej wygląda obraz na zwykłym telewizorze
    > CRT. Niestety zabawa w interpolacje kończy się tak, że zamiast obrazu
    > mamy radosną twórczość inżynierów od algorytmów interpolacji.

    Przesadzasz. Przyjrzyj się literom na ekranie - odpowiednio
    wyinterpolowane są śliczne i świetnie czytelne. Byłem bardzo zdziwiony
    jak fajnie się to zachowuje.

    > Ani LCD, ani CRT nie są dobrymi technologiami. Trzeba zaczekać na coś
    > następnego.

    Tylko co będzie następne?
    Tak jak wspominałem - raczej nie będzie to nic w stronę CRT, ta
    technologia już miała swoje lata świetności i dzisiaj już jest
    przeszłością. LCD za to się rozwija i jest szansa, że wady poznikają.
    Chyba że przyjdzie coś nowego jeszcze? Może plazma się jeszcze rozwinie?
    Swoje zalety owszem ma.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 53. Data: 2009-02-02 10:12:59
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Mon, 2 Feb 2009 11:04:28 +0100, "Steel"
    <d...@K...pl> wrote:

    >Moze NEC P221W?
    >No co prawda to juz nie ta polka cenowa i 22 cale ale wyglada calkiem
    >przyzwoicie i ma mozliwosc programowania LUTa
    >no ale to juz jakies 1800 pln :)
    No wtedy bym poważnie myślał o dozbieraniu do EIZO za 2,5k zł;). Albo
    drogo i dobrze, albo tak sobie ale bardzo tanio. Zaletą taniochy jest
    to że, jak za krótki okres czasu pojawi się coś równie taniego a
    lepszego nie żal wymienić. Oczywiście definicje drogo/tanio
    dobrze/średnio to każdy ma swoją. Ja na zdjęciach nie zarabiam więc
    aspekt ekonmiczny jest dość istotny.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 54. Data: 2009-02-02 10:15:21
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-02-02 09:32:26 +0100, "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> said:

    > A jakie to ma znaczenie? Teraz kosztuje tyle co
    > fistaszki i to jest wlasnie jedna z ich zalet.

    Miłośnicy Golfów jedynek i Opli Kadetów doskonale Cię zrozumieją.

    > Ze wypalone to od spamerka sie dowiedziales?
    > Obaj o tym z gory wiecie? Ja wole sprawdzic osobiscie :)

    Nie, wiem z doświadczenia, własnego o zgrozo. Zupełnym przypadkiem mam
    pod ręką jedne z ostatnich sprzedanych w Polsce 22" Mitsubishi (taki
    jeden z najlepsiejszych CRTków średniej półki), niektóre nie były
    używane bardzo intensywnie i widzę w jakim to jest stanie. Oprócz tego
    widziałem już wystarczająco wiele kineskopowych złomów ostatnimi laty
    (w tym używanych domowo) i o dziwo ani jednej sztuki, której jakość
    obrazu by mnie zachwyciła.

    > Zacytuj moj list w ktorym wciskalem oferte wydrukow
    > jak to robi Tom01 z LCDkami...
    >
    > Czekam na cytaty.

    Zaraz po tym, jak Ty rzucisz cytatem, gdzie Tom wciska _swoją_ ofertę
    monitorów.

    de Fresz

  • 55. Data: 2009-02-02 10:16:13
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Jakub Jewuła pisze:
    > Masz problemy z czytaniem?
    > Juz kilka razy podalem przyklad mojego Della.

    Ok, skoro uważasz to za dobry przykład - weź aparat z obiektywem macro i
    zrób możliwie najlepsze zdjęcie w każdym z rogów literek (bez
    antyaliasingu), pikseli, oczywiście w tej rozdzielczości i odswieżaniu.
    Potem wyślij mi i przyjrzymy się czy jest tak idealnie jak piszesz.

    > Kosztowal grosze, dziala jak trzeba - nic nie miga, obraz jest
    > wystarczajaco ostry, na oko nie widac zadnych wad, jakosc
    > koloru potwierdza spektrofotometr.

    > A Ty ciagle - nie nie moze tak byc, nie da sie, taki monitor
    > nie istnieje :)))

    > Chyba nie jestem w stanie Ci pomoc ;)

    Piszę tak bo wiem jakie tam są problemy i nie wierzę w Twoje cudowności.
    Tu klęka po prostu analogowe wysyłanie sygnału już. Pokaż sample to
    pogadamy. Ja Ci mogę pokazać z LCD - będą ostre jak brzytwa niezależnie
    od miejsca na ekranie.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 56. Data: 2009-02-02 10:20:41
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

> [...]
    > na razie większość dyskutantów w tym flejmie okłada się znanymi od
    > dawna argumentami, tyle że nic mi po nich. Kiedyś, jak i teraz,
    > monitora za trzy kafle bym nie kupił. Moje pytanie dotyczy *teraz*,
    > *za tysiaka*. Co mi w której technologii przeszkadza, to już
    > napisałem, więc ,,uświadamianie'' mnie nic nie zmieni. Najbardziej
    > interesujące są dla mnie opinie ,,lowendowych'' LCD, gdyż, tak jak
    > ciężko jest zdobyć na tej grupie info o prostym kompakcie, tak samo
    > trudno zdobyć opinie o innym LCD niż Eizo, Apple, Barco, Formac.

    "LOWendowe" LCD sa gowniane, co do tego to akurat wiekszosc jest zgodna.

    A co do uzywanego CRT + kalibratora to pogadaj z Rogerem,
    najlepiej prywatnie - napisze Ci jakie ma wrazenia z pracy.

  • 57. Data: 2009-02-02 10:23:54
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Zaraz po tym, jak Ty rzucisz cytatem, gdzie Tom wciska _swoją_ ofertę
    > monitorów.

    Ja nie pisalem, ze on wciska _swoja_ oferte, nie pomawiam ludzi.

    Nadal czekam na cytaty.

  • 58. Data: 2009-02-02 10:23:57
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-02-02 10:18:08 +0100, "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> said:

    > "porzadny monitor iiyamy"? To chyba jakas nowosc w ofercie?
    > Jak zyje nie slyszalem o porzadnym monitorze tej firmy...

    No to albo krótko żyjesz, albo słabo słyszysz. CRTki Iiyamy były bardzo
    przyzwoitymi monitorami ze średniej półki. Gdzieś na poziomie Eizo czy
    NECa.
    Za to ja nigdy nie słyszałem o przyzwoitym Dellu w kontekscie monitorów
    do grafiki. Podobnie jak HP, Fujitsu-Siemens, IBM i tym pododbnych
    firmach wyposażających biura.

    > Siedze przed porzadnym monitorem przy 1600x1200@85Hz
    > i _nic_ mi nie migota, obraz jest ostry, kolory dobre.
    > Pewnie mam zepsuty monitor ;)

    Albo wzrok.

    de Fresz

  • 59. Data: 2009-02-02 10:42:48
    Od: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f>

    Jakub Jewuła pisze:
    > A spamerzy jak Ty jak ognia unikaja slow "badziewie"
    > w kontekscie LCD.

    1. Proponuję sprawdzić definicje słowa "spam".
    2. Badziewie występuje w każdej grupie towarów.

    > Fakty sa takie, ze o ile nie masz zbednego worka kasy
    > to LCD = badziewie.

    Dokładnie takiego samego jak niegdyś na CRT. Nowy CRT.

    Niech Pan skończy wreszcie tą gloryfikację starych monitorów, bo to
    trąci zachwytami nad cudem jakości, w postaci 25-letnich samochodów
    produkcji bawarskiej.

    > A o Tobie nie nalezy zapominac, zes spamer zajmujacy sie
    > wciskaniem badziewnej technologii tym, ktorzy nie potrafia
    > samodzielnie myslec.

    Może ja zapiszę Pańskie wywody i pokażę je Panu za kilka lat, jak już
    Pan będzie pracował przed LCD.

    Nie spotkałem jeszcze człowieka, żeby nie wiem jak zatwardziałego, żeby
    po kilku tygodniach pracy, przed normalnym monitorem LCD, zechciał
    wracać do starego kineskopu.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 60. Data: 2009-02-02 10:45:33

    Tom01 napisał(a):

> [...]
    >
    > Nie spotkałem jeszcze człowieka, żeby nie wiem jak zatwardziałego, żeby
    > po kilku tygodniach pracy, przed normalnym monitorem LCD, zechciał

    W pracy mam LCD i bez problemu wracam do domu do starego Siemensa 21"
    CRT :P Jak mam coś robić w kolorze to wolę w domu.

    wer