  • Data: 2010-04-08 08:00:16
    Temat: Re: Mondeo vs Laguna
    Od: "Jurand" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "PSYLO" <P...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:hpita2$je4$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Wcale nie, mogło być znacznie gorzej. Przynajmniej nie wymienił żadnych
    > szrotwagenów itp. szmelcu.

    > Rdzewiejący - to prawda, trzeba zainwestować po zakupie kilkaset złotych u
    > lakiernika (o ile poprzedni właściciel tego nie zrobił) i po kłopocie.
    > Należy dodać, że nie rdzewieje cały, jak to raczyłeś zgeneralizować, a
    > jedynie w kilku newralgicznych miejscach, takich jak dół drzwi i klapa
    > bagażnika. No i oczywiście nie każdy, tu nie ma zasady.

    Nie, nie rdziewieje cały. Jedynie wszystkie drzwi na dole, tylna klapa,
    czasem też przednie i tylne błotniki na rantach. I naprawdę nie każdy. Te,
    co były eksploatowane we Włoszech, zardzewieją dopiero po roku jazdy w
    Polsce.
    Jeszcze nie widziałem ani Mondeo, ani Focusa z lat 98-03, które nie miałyby
    ognisk korozji w wymienionych przeze mnie miejscach. Chyba, że ktoś to
    zdążył na gwarancji zrobić - w sensie wywalczył wymianę np. całych drzwi.

    > Odnośnie silnika - podałeś półprawdę, czyli jeden z rodzajów kłamstwa ;)
    > "Zajebiście problematyczne" są silniki TDCI z tych lat, jednak
    > równocześnie oferowane były jednostki napędowe TDDI (prostsze, bez CR),
    > które z kolei uchodzą za bardzo trwałe i bezproblemowe w użytkowaniu
    > (najlepiej 115 KM, wersja 90 KM to już ciut za mało, zresztą są bardzo
    > rzadko spotykane).

    Tak i mają kulturę pracy ciągnika siodłowego - w takiej sytuacji lepiej iść
    i kupić coś z 1.9 TDI.

    > Poza tym były to samochody oferujące wyjątkowo dużą przestrzeń dla
    > pasażerów, dobrze wyposażone, z rewelacyjnym zawieszeniem - jedzie jak po
    > torach (i wbrew pozorom wcale nie bardzo drogim w serwisowaniu).

    No właśnie jest tylko kilka "ale" - pierwsze, to trzeba znaleźć nie
    zajeżdżony 2.0 TDDi. To Ci ogranicza wybór praktycnzie do rocznika 2001. To
    zaś oznacza, że korozja Twoim przyjacielem będzie. Niestety - takie są
    smutne realia kupowania Fordów z tych lat.

    Jurand.