eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMondeo vs Laguna › Re: Mondeo vs Laguna
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: "Jurand" <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Mondeo vs Laguna
    Date: Thu, 8 Apr 2010 08:00:16 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 47
    Message-ID: <hpjrd5$28u$1@news.onet.pl>
    References: <hpi24t$2jj$3@news.onet.pl> <hpi5js$ghl$1@news.onet.pl>
    <hpita2$je4$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: nat3-21.ghnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1270706406 2334 91.150.222.21 (8 Apr 2010 06:00:06 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 8 Apr 2010 06:00:06 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5843
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2271302
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "PSYLO" <P...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:hpita2$je4$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > Jurand pisze:
    >> Wybrałeś sobie chyba najbardziej problematyczne auta
    >
    > Wcale nie, mogło być znacznie gorzej. Przynajmniej nie wymienił żadnych
    > szrotwagenów itp. szmelcu.
    >
    >> - Mondeo - z tych lat to jest rdziewiejący, z zajebiście problematycznymi
    >> silnikami tłuczek
    >
    > Rdzewiejący - to prawda, trzeba zainwestować po zakupie kilkaset złotych u
    > lakiernika (o ile poprzedni właściciel tego nie zrobił) i po kłopocie.
    > Należy dodać, że nie rdzewieje cały, jak to raczyłeś zgeneralizować, a
    > jedynie w kilku newralgicznych miejscach, takich jak dół drzwi i klapa
    > bagażnika. No i oczywiście nie każdy, tu nie ma zasady.

    Nie, nie rdziewieje cały. Jedynie wszystkie drzwi na dole, tylna klapa,
    czasem też przednie i tylne błotniki na rantach. I naprawdę nie każdy. Te,
    co były eksploatowane we Włoszech, zardzewieją dopiero po roku jazdy w
    Polsce.
    Jeszcze nie widziałem ani Mondeo, ani Focusa z lat 98-03, które nie miałyby
    ognisk korozji w wymienionych przeze mnie miejscach. Chyba, że ktoś to
    zdążył na gwarancji zrobić - w sensie wywalczył wymianę np. całych drzwi.

    > Odnośnie silnika - podałeś półprawdę, czyli jeden z rodzajów kłamstwa ;)
    > "Zajebiście problematyczne" są silniki TDCI z tych lat, jednak
    > równocześnie oferowane były jednostki napędowe TDDI (prostsze, bez CR),
    > które z kolei uchodzą za bardzo trwałe i bezproblemowe w użytkowaniu
    > (najlepiej 115 KM, wersja 90 KM to już ciut za mało, zresztą są bardzo
    > rzadko spotykane).

    Tak i mają kulturę pracy ciągnika siodłowego - w takiej sytuacji lepiej iść
    i kupić coś z 1.9 TDI.

    > Poza tym były to samochody oferujące wyjątkowo dużą przestrzeń dla
    > pasażerów, dobrze wyposażone, z rewelacyjnym zawieszeniem - jedzie jak po
    > torach (i wbrew pozorom wcale nie bardzo drogim w serwisowaniu).

    No właśnie jest tylko kilka "ale" - pierwsze, to trzeba znaleźć nie
    zajeżdżony 2.0 TDDi. To Ci ogranicza wybór praktycnzie do rocznika 2001. To
    zaś oznacza, że korozja Twoim przyjacielem będzie. Niestety - takie są
    smutne realia kupowania Fordów z tych lat.

    Jurand.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: