-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!plix.pl!newsf
eed1.plix.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!not-for-mail
From: Brzezi <b...@g...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Moment a moc
Date: Mon, 27 Sep 2010 13:05:58 +0200
Organization: Hard Core Slrn-pl User
Lines: 64
Message-ID: <s...@b...chello.pl>
References: <i7hkc5$poh$1@inews.gazeta.pl>
<4c9c5c02$0$27034$65785112@news.neostrada.pl> <i7hn0i$66s$1@news.onet.pl>
<4c9c6027$0$21009$65785112@news.neostrada.pl> <i7hnrc$8hl$1@news.onet.pl>
<i7ibck$9r3$1@news.task.gda.pl> <i7ihqr$es9$1@news.onet.pl>
<i7otda$7o7$2@news.task.gda.pl>
<s...@b...chello.pl>
<i7pscn$7o7$5@news.task.gda.pl>
NNTP-Posting-Host: 82-210-139-160.home.aster.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1285585555 6282 82.210.139.160 (27 Sep 2010 11:05:55
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 27 Sep 2010 11:05:55 +0000 (UTC)
X-Licznik: 11062
User-Agent: slrn/0.9.7.4 (pl-1.4.3) (Linux/2.6.32-24-generic (i686))
X-NNTP-Posting-Host: localhost
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2312961
[ ukryj nagłówki ]pon, 27 wrz 2010 o 12:39 GMT, Filip KK napisał(a):
>> A co ma kickdown w stosunku do diesla?
>
> Ma dużo. Bo w dieslu nie trzeba używać kickdown, żeby sprawnie
> wyprzedzać czy przyspieszać. Możesz być na tym samym biegu.
Ale to temat niezalezny od tego czy to automat, czy manual, zreszta wlasnie
diesle maja po to 6 biegow, zeby wykorzystac jego walory...
Polecam przejrzec dyskuje na temat momentu w dieslach i wyprzedzaniu bez
redukcji, to jest zla praktyka...
>> kickdown sluzy do wiekszej kontroli
>> nad tym na jakim biegu jedzieszw trybie automatycznym: wciskasz lekko gaz
>> -> przyspiesza, wciskasz jeszcze mocniej, nastepuje redukcja, wciskasz
>> jeszcze mocniej az do kickdowna, redukuje jeszcze bardziej agrsywnie...
>
> Co to za bzdury? Jak żyję i jeździłem wieloma automatami, żaden nie
> redukował biegu od mocnego wciśnięcia pedału gazu !! Toż to byłby horror
> dla skrzyni !!
Kazdy automat tak robi. a niby jak inaczej wyobrazasz sobie jazde
automatem?
> Np. w moim steptroniku skrzynia redukuje dopiero wtedy gdy wcisnę
> pedałem przycisk kickdown. Wtedy zrzuca np. o dwa biegi. Przy normalnym
> mocnym wciskaniu nie redukuje, bo nie ma takiej najmniejszej potrzeby.
> Miałaby skrzynia redukować bieg, żeby po 2 sekundach znów wrzucić niższy?
Dokladnie tak, tzn mechaniczne ASB sa glupie i od razu wrzucaja wyzszy
bieg, jezeli odpuscisz gaz, ale nowoczesne sterowane elektronicznie,
szczegolnie w trybie sport, jeszcze przez jakis czas utrzymuja zredukowany
bieg po mocnym wcisnieciu gazu i jego puszczeniu...
>> To
>> czy to diesel czy benzyna nie ma tutaj kompletnie znacznia, jezdzilem mala
>> ale mocna benzyna 1.8t z automatem, potem dieslem 30d z automatem, teraz
>> benzyna 5l V8 za automatem, i w kazdym uzywalem/uzywam kickdowna jezeli
>> tego w danej chwili potrzebuje, szczegolnie czesto kickdowna uzywam w tym
>> ostatnym poteznym silniku, z duuuzym momentem obrotowym, ale moze to
>> dlatego ze ma tylko 4 biegi, sterowanie mechaniczne, i niestety malo
>> inteligetnie steruje przelozeniami...
>>
> A co to za skrzynia w tej 5 litrówce?
Klasyczny 4 biegowy ASB sterowany mechanicznie/cisnieniowo
> Widzisz, to jest benzyna, w benzynie inaczej się rozkłada moment i moc,
> dlatego _musisz_ korzystać z kickdown. W dieslu nie jest to potrzebne.
Standarowo w tym samochodzie malo kiedy przekraczam 1500rpm w miescie,
jezeli dojde do 2000rpm to wszyscy zostaja na swiatlach daleko w tyle,
jednak jezeli chce pojezdzic dynamicznie, to po mocniejszym wcisnieciu gazu
skrzynia redukuje bieg, a jak wcisne kickdowna to jeszcze bardziej...
> A z tego co widzę, głównie użytkowałeś benzyny, a to 3.0d z automatem, to
> było chyba tylko przejechanie się jednorazowe, skoro takie bzdury
> piszesz. :)
jezeli 30tys to jednorazowe przejechanie sie, to mozesz potraktowac to jako
bzdury...
Pozdrawiam
Brzezi
Następne wpisy z tego wątku
- 27.09.10 13:20 Mariusz Chwalba
- 27.09.10 13:37 Filip KK
- 27.09.10 13:54 to
- 27.09.10 13:53 Filip KK
- 27.09.10 14:33 Przembo
- 27.09.10 14:41 Mariusz Chwalba
- 27.09.10 15:20 Brzezi
- 27.09.10 15:58 Filip KK
- 27.09.10 16:02 V-Tec
- 27.09.10 18:00 Jurand
- 27.09.10 18:26 Jurand
- 27.09.10 18:28 Jurand
- 27.09.10 19:01 Tomasz Pyra
- 27.09.10 19:31 Filip KK
- 27.09.10 19:35 Przembo
Najnowsze wątki z tej grupy
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
Najnowsze wątki
- 2025-01-20 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-01-20 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-20 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-20 huta ruszyla
- 2025-01-20 piece wodorowe
- 2025-01-20 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-20 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-20 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-20 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-19 Test - nie czytać
- 2025-01-19 qqqq
- 2025-01-19 Tauron przysyła aneks
- 2025-01-19 Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- 2025-01-18 Power BANK z ładowaniem przelotowym robi PRZERWY
- 2025-01-18 Pomoc dla Filipa ;)