eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMoment a mocRe: Moment a moc
  • Data: 2010-09-27 19:35:28
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: "Przembo" <x...@x...xx> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Filip KK" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:i7q81l$la8$2@news.task.gda.pl...
    >>> Mój ma 5 biegów. Mam popsutą skrzynię?
    >> Jeśli od mocnego wciśniecia gazu nie redukuje tak, zdecydowanie popsuta
    >> i ilość biegów nie ma znaczenia, ewentualnie dywanik się podwinąl pod
    >> pedał gaz :).
    > A zdajesz sobie sprawę, że mój automat nie zmienia biegów?

    Widzisz moge co najwyżej uwierzyć na słowo, szczerze mówiąc wiele mnie to
    nie rusza, temat uszkodzonej skrzyni automatycznej w srebrnej Becie jest mi
    obojętny...

    >>> Jedziesz na 3 biegu 60 km/h, puszczasz gaz i skrzynia redukuje na
    >>> 2??????????????? Chyba coś Ci się pozajączkowało.
    >> To nie jemu się pozajączkowało tylko Tobie.
    > Tobie i jemu się pozajączkowało.

    No dobra, ja wiem że dla niektórych niebo może być zielone, a trawa
    niebieska :)

    >> wyższe przełożeni != wyższy bieg
    > Masło maślane = masło maślane. :)

    Można i tak...

    > Jeżeli redukujesz z 4 do 2, to zmieniasz bieg na wyższy, a nie na niższy.
    > Na biegu drugim silnik musi się mocniej wkręcić w obroty, by pokonać taką
    > samą drogę, jak na "wyższym biegu", czyli niższym np. na czwartym biegu.
    > Dlatego jak redukujesz z 4 do 2, to redukujesz w skrzyni koło mniejsze, na
    > większe. I co za tym idzie? Wał skrzyni biegów obraca się z prędkością
    > mniejszą niż wałek korbowy silnika. Stąd masz wyższe przełożenie-większe
    > przełożenie-większe koło zębate.
    > Zaś wyższe przełożenie (czyli niższe) jest dokładnie odwrotne. Większe
    > koło napędza mniejsze. Stąd niższy bieg. Nie zrozumiesz tego, dopóki nie
    > spojrzysz na rozebrany cały układ napędowy połączony ze skrzynią. Popatrz
    > sobie na jakieś schematy, może wykumasz.

    No popatrz, czyli wszyscy się mylą, inżynierowie, producenci samochodów...
    Tu sprawdzi się stary dobry układ, Ty masz racje, ja mam spokój ;)

    > Masz stary automat. I nie myl tutaj pojęć, bo nie mówimy o adaptacyjnej
    > zmianie biegów, czyli tak jak wciskasz gaz, tak zmienia biegi, tylko
    > mówimy o tym, że mój automat nie redukuje biegu na wyższy, żeby
    > przyśpieszyć, gdy wciskam raptownie gaz. Dopiero gdy wcisnę kickdown, to
    > zredukuje np. z 4 na 2.

    Może i stary, ale sprawny. Skrzynia działa jak każdy automat, nie ma dziwnej
    blokady jazdy na konkretnym biegu, ona dostosowuje przeełożenie do
    obciążenia i/lub polecenia kierowcy przy danej prędkości :)

    > Sugerujesz, że jeździłem z niesprawnymi skrzynkami?

    Skrzynia powinna reagować na pedał gazu, jeśli nie redukuje gdy jest taka
    potrzeba to coś jest nie tak.

    >> ale mocniejsze wciśniecie sprawia że ciągnie jeszcze lepiej.
    > Logika?

    Ktoś tu twierdził że nie potrzeba obrotów... sądziłem że nie wiesz ;)

    >> Choćbyś nie wiem co napisał to fizyki nie oszukasz, ale rozumiem Twoje
    >> stanowisko, znam wielu "jeżdżących momentem" ;)
    > Znam wielu jeżdżących kick-downem. ;)

    :)

    Pozdr

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: