  • Data: 2010-09-27 19:01:09
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-09-26 13:39, DoQ pisze:

    > Ostatnio uczestniczylem w kursie doskonalenia jazdy w ABJ. Testowalismy
    > m.in hamowanie awaryjne na b.sliskiej nawierzchni. Bezmyslne deptanie
    > ABSu za kazdym razem wydluzalo droge hamowania o 2-3m przy tej samej
    > predkosci - czyli potwierdzily sie moje "zabawy" zimą.
    > Ale jak widac są tacy co lubią powielać medialną papkę...

    I właśnie dlatego nowoczesne układy hamulcowe mają nawet specjalną
    funkcję do wykrywania takich kierowców, którzy uskuteczniają próby
    hamowania na granicy zadziałania ABS.
    I jak system coś takiego wykryje, to sam zwiększy ciśnienie w układzie
    hamulcowym, żeby nawet wyznawcy takich teorii mogli zatrzymać się
    możliwie szybko, nawet jeśli w pewnych okolicznościach miałoby się to
    stać wbrew intencji kierowcy.

    Bo to mimo wszystko nie jest taka "prosta binarna maszynka" jak to by
    się pozornie mogło wydawać.