    From: John Smith <d...@b...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Moduły RFM73 - opinie
    Date: Thu, 13 Mar 2014 21:40:35 +0100

    On 13-03-2014 10:57, Michał Lankosz wrote:

    > Już kiedyś pisałem jakie miałem problemy z RFM12B, co prawda było to
    > pasmo 868MHz:
    > https://groups.google.com/forum/#!topic/pl.misc.elek
    tronika/nGpIpoz6LSA
    > Nie wiem, czy to można nazwać intermodulacją z, ale jakby sygnał
    > wejściowy miesza się z częstotliwością kwarca. Ciekaw jestem, czy nRF
    > lub RFM73 są odporniejsze na takie zjawiska?

    Obwody generatora trzeba zaprojektować ze starannością, scieżki do
    kwarcu powinny biec obok siebie otoczone masą na jednej stronie PCB
    bez przelotek, po drugiej stronie płytki też masa. Ja tak konstruuję
    i później z modułem nie mam żadnych problemów.
    Schematu RFM12B i rysunku płytki nie znalazlłem, patrząc na zdjęcia
    chyba widzę jedną nogę kwarca podłączoną do masy, czyli rezonans
    równoległy. Hmmm. Jeśli chcesz się jeszcze bawić z tym modułem, daj
    10MHz zegara z zewnętrznego dobrze zaekranowanego źródla i powtórz
    pomiary z analizatorem widma.
    K.