-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!usenet.blueworldhosting.com!feeder01.bluewo
rldhosting.com!peer01.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.
highwinds-media.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostra
da.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrad
a.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Sun, 16 Feb 2014 20:39:11 +0100
From: Artur Maśląg <f...@p...com>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:24.0) Gecko/20100101
Thunderbird/24.3.0
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: "Młodzi kierowcy: licencja na zabijanie" to program ...
References: <ldqbup$har$1@news.task.gda.pl>
<5300b9a2$0$2159$65785112@news.neostrada.pl>
<ldql9m$al9$1@wieslauf.sub.de>
<12kmo7dgkzbom.1ungh6kkslr1k$.dlg@40tude.net>
<ldqpak$rmv$1@node1.news.atman.pl>
<s...@4...net>
<5300f5be$0$2363$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@4...net>
<5301087a$0$2218$65785112@news.neostrada.pl>
<pwwl6ig4m5ee.i02qf3yhzqn9$.dlg@40tude.net>
In-Reply-To: <pwwl6ig4m5ee.i02qf3yhzqn9$.dlg@40tude.net>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 130
Message-ID: <53011425$0$2137$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 109241238172.warszawa.vectranet.pl
X-Trace: 1392579621 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2137 109.241.238.172:64559
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 5997
X-Received-Body-CRC: 3886547762
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2524349
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2014-02-16 20:15, Tomasz Pyra pisze:
> Dnia Sun, 16 Feb 2014 19:49:23 +0100, Artur Maśląg napisał(a):
>
>>> Tak z obserwacji, to właśnie tacy raczej szybcy, bezpieczni i z zacięciem.
>>> Leśnych dziadków, starszych pań, czy 18-to latków tam raczej nie ma.
>>
>> To co napisałeś bardzo źle świadczy o tych 'szybkich i bezpiecznych'
>> i niestety w pełni potwierdza ich 'jakość'.
>
> Oczywiście, ale to jest obraz ogółu kierowców.
Nie. Nie wiem skąd pomysł uogólniania ma podstawie grupy "szybkich
i bezpiecznych". Zupełnie jakbyś robił ankietę o akceptacji komunikacji
miejskiej wśród pasażerów porannego autobusu...
> Ci spokojni i przepisowi też pewnie hamować nie potrafią, tyle że jadąc
> wolniej są mniej groźni.
To są tylko twoje domniemania.
>>> Dusić duszą, ale to się dzieje dość późno.
>>> W pierwszej chwili reagują wolno i tu tracą metry.
>>
>> O obliczu zagrożenia? Depczą w pedał aż trzeszczy.
>
> Zagrożenia tam nie było, zadanie polega na hamowaniu.
Skoro nie było żadnego zagrożenia, to jaki ma sens ocena ich zachowań
w odniesieniu do rzeczywistych sytuacji?
>> Znaczy tacy mistrzowie, a boją się pedał wcisnąć?
>
> Tak to wygląda.
To należy się ich bać po dwakroć.
> Pewnie dlatego że tak naprawdę nigdy nie próbowali - hamowali "jakoś" i to
> im wystarczało.
> Na kursie dowiedzieli się że można dużo skuteczniej.
Jaki ma sens skuteczniejsze hamowanie, skoro skuteczne jest
wystarczające?
>> Powoli? Od lat są powszechnie stosowane, a na polskich bardzo szybko
>> się pojawiły przez import konikowych szrotów, które wcale szrotami nie
>> są i często było wyposażane lepiej niż polskie salonowe.
>
> Powoli, powoli.
> O ile ABS już się przyjął, to ESP dopiero powoli się pojawia.
> BAS to jeszcze przyszłość.
O czym Ty piszesz, dobry człowieku? BAS jest powszechny od dawna.
w 15 letnich Octaviach jest powszechny, a Ty piszesz przyszłość:>
> To że w bogatych Niemczech takie wyposażenie pojawia się w ludowych
> samochodach, oznacza że dopiero za 10 lat Polacy je zaczną sprowadzać, a
> kolejne kilka lat potrzeba żeby się to upowszechniło.
No to żyjesz w niewiedzy, skoro 15 lat temu w Polsce było to
sprzedawane w sumie dość powszechnie.
>> No popatrz, a głupie 'baby od garów' jakoś trafiają, tylko ci "a to już
>> są tacy lepsi, bardziej świadomi niż przeciętna" mają z tym problemy
>> w 90%.
>
> Nie sądzę żeby trafiały :-)
Cóż, nawet w obcasach.
>> Aha, znaczy to są ci co niby są "lepsi"...
>
> To były moje przemyślenia.
> Bo zarówno instrukcje obsługi jak i takie programy szkoleniowe mówią żeby
> hamować ze sprzęgłem.
> Przy czym doświadczenie kierowcy sportowego mówi dokładnie coś innego.
A co ma "doświadczenie kierowcy sportowego" do zwykłej cywilnej jazdy
dla przeciętnego kierowcy?
> Natomiast w "realu" okazało się że kierowca sportowy i kierowca przeciętny
> to na tyle inne światy, że rządzą się zupełnie innymi prawami.
Nareszcie...
>> To różnie bywa, ale wciśnięcie sprzęgła do oporu potrafi czynić cuda
>> dla kierowców, którzy jeżdżą cywilnie.
>
> Istotnie, jestem za wciskaniem sprzęgła :)
> Chociaż ja nie wciskam, nie mam też ABS.
Hmmm, a mowa była o Tobie i Twoim samochodzie, czy jednak o
przeciętnych kierowcach w ruchu cywilnym?
> Okazuje się nagle że mistrz, a tu hamować nie potrafi, poślizg okazuje się
A co ja pisałem o mistrzach? Tymczasem Ty sobie to aproksymowałeś na
resztę populacji, która z 'mistrzami' to ma najczęściej niewiele
wspólnego.
>> Typowi kierowcy cywilni wcale nie są przekonani, że są doskonali
>> i mogą więcej.
>
> Z tego co wiem 90 czy 95% ankietowanych kierowców uznaje swoje umiejętności
> za ponadprzeciętne, a z kolei innych oceniają w większości jako kierowców
> słabych.
Ankieta to jedno (możesz dać link do takich), a fakty do drugie.
>> Wygląda na to, że tacy są ci, o których pisałeś
>> "a to już są tacy lepsi, bardziej świadomi niż przeciętna".
>> "Pójdę na kurs niedzielny, będę jeszcze lepszy, bardziej nieomylny
>> itd."
>
> Motywacja z jaką idzie się na taki kurs to jedno, a co się tam okazuje to
> inna sprawa.
A jaka była ta motywacja? Jeździć szybciej?
> Ja tam sądzę że gdyby kierowców którzy od roku mają prawo jazdy, kierować
> na taki kurs obowiązkowo, byłoby z tego dużo dobrego.
Dużo dobrego było ze zmiany metod szkolenia kierowców, a nie wysyłania
ich na takie kursy.
> Oni tam niewiele się nauczą, ale zyskają świadomośc włąsnych ograniczeń.
Większość zdaje sobie sprawę z takich ograniczeń i kursów ekstra nie
potrzebują.
Następne wpisy z tego wątku
- 16.02.14 20:58 J.F.
- 16.02.14 21:00 Marek Dyjor
- 16.02.14 21:04 Tomasz Pyra
- 16.02.14 21:36 Tomasz Pyra
- 16.02.14 21:44 Artur Maśląg
- 16.02.14 21:53 Artur Maśląg
- 16.02.14 22:01 Artur Maśląg
- 16.02.14 22:06 Bugatti
- 16.02.14 22:18 Tomasz Pyra
- 16.02.14 22:20 Tomasz Pyra
- 16.02.14 22:22 Tomasz Pyra
- 16.02.14 22:33 Dykus
- 16.02.14 22:34 Dykus
- 16.02.14 22:34 Tomasz Pyra
- 16.02.14 22:52 mk4
Najnowsze wątki z tej grupy
- Seba strikes back
- Motoryzacyjni giganci ograniczają produkcję elektryków.
- Home defence :) czyli Remote Guns
- Ubezpieczenie OC
- Podroz elektrykiem w UK 2x drozsza od podrozy dieslem...
- Żenujące. Kupujesz elektryka żeby udawał ci spaliniaka
- Autobus sie pali.
- Pożar pod żyrardowem
- jak zmierzyć średnicę tarczy?
- kto jest winny zmarnowaniu legendy Passata?
- nowe samochody to gówno ładnie opakowane
- Cholera KUPIŁBYM MG MG3
- Ujemny wzrost elektryków
- Wolkswagen szantażuje rząd aby powróciły dotacje do elektryków
- Co z 7 miejsc w leasingu dla fizycznych?
Najnowsze wątki
- 2024-09-30 Rozprawa zdalna brak komputera
- 2024-09-30 Zielona Góra => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-09-30 Hackowanie SS7
- 2024-09-30 Seba strikes back
- 2024-09-30 MĂźnchen => DevOps Engineeer (Azure) <=
- 2024-09-30 MĂźnchen => DevOps Engineer (Azure) <=
- 2024-09-30 Gdańsk => Frontend Developer (Angular area) <=
- 2024-09-30 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-09-30 Marki => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-09-30 Warszawa => Technical Leader (Java Background) <=
- 2024-09-30 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-09-30 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-09-30 Białystok => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-09-30 Kraków => Ruby Backend Developer <=
- 2024-09-30 dziki wschod