eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody"Młodzi kierowcy: licencja na zabijanie" to program ...Re: "Młodzi kierowcy: licencja na zabijanie" to program ...
  • Data: 2014-02-16 20:58:28
    Temat: Re: "Młodzi kierowcy: licencja na zabijanie" to program ...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Sun, 16 Feb 2014 20:15:37 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
    > Dnia Sun, 16 Feb 2014 19:49:23 +0100, Artur Maśląg napisał(a):
    >>> Dusić duszą, ale to się dzieje dość późno.
    >>> W pierwszej chwili reagują wolno i tu tracą metry.
    >>
    >> O obliczu zagrożenia? Depczą w pedał aż trzeszczy.
    >
    > Zagrożenia tam nie było, zadanie polega na hamowaniu.
    > Na koniec depczą może i mocno (chociaż też różnie bywa), problem główny to
    > powolne narastanie siły nacisku. ABS włącza się dopiero w drugiej fazie
    > hamowania.

    Sila przyzwyczajenia pewnie ... raczej bez wiekszego znaczenia na
    ulicy.

    >> To chyba naturalne, ze należy jeździć z odpowiednią prędkością.
    >> Przypadkiem ci wyszło, że ci z tych twoich kursów wcale nie chcą
    >> jeździć ze stosownymi prędkościami, tylko chcą szybciej:>
    > Co tam oni chcą to tego nikt nie wie.
    > Najistotniejsze na takim kursie jest poznanie własnych słabości i
    > ograniczeń, a również konfrontacja z innymi.
    > Okazuje się nagle że mistrz, a tu hamować nie potrafi, poślizg okazuje się
    > nieopanowalny w żaden sposób inny niż jazda wolniej,

    A tak w praktyce - o ile szybciej moze na cywilnej drodze pojechac
    rajdowy kierowca ? W takim sensie ze zwykly kierowca nie wpadnie w
    poslizg, albo w minimalny, ktory sie sam opanuje, a rajdowiec da rade
    opanowac i utrzymac sie na drodze.
    A wlasciwie nie na drodze tylko na pasie, bo przeciwnym ciezarowka ...

    > a tu jeszcze koledzy
    > radzą sobie lepiej (nie mówiąc o instruktorze, czy trenującym nieopodal
    > kierowcy sportowym). Zimny prysznic.

    Zimny prysznic sie moze i przyda, ale czy po takiej ABJ pomoze ?

    >>> Problemem jest to, że ci kiepscy
    >>> kierowcy żyją w przeświadczeniu że są doskonali i mogą więcej.
    >> Typowi kierowcy cywilni wcale nie są przekonani, że są doskonali
    >> i mogą więcej.
    > Z tego co wiem 90 czy 95% ankietowanych kierowców uznaje swoje umiejętności
    > za ponadprzeciętne,

    Ponadprzecietne to nie znaczy doskonale ...

    > a z kolei innych oceniają w większości jako kierowców słabych.

    a bo jada takie kapeluszniki :-)

    > Ja tam sądzę że gdyby kierowców którzy od roku mają prawo jazdy, kierować
    > na taki kurs obowiązkowo, byłoby z tego dużo dobrego.

    Nie mowie nie.

    > Oni tam niewiele się nauczą, ale zyskają świadomośc włąsnych ograniczeń.

    Ale do tego wystarcza dwie przejazdzki po plycie poslizgowej.
    Nawet nie poslizgowej, tylko mokrej kostce.
    Rozpedz do 80, hamuj, rozpedz do 80, skrec.

    Moglby byc punkt obowiazkowy na egzaminie, czy raczej po egzaminie -
    bo to nie ma byc sprawdzian, tylko demonstracja.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: