-
Data: 2014-02-16 21:44:42
Temat: Re: "Młodzi kierowcy: licencja na zabijanie" to program ...
Od: Artur Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2014-02-16 21:04, Tomasz Pyra pisze:
> Dnia Sun, 16 Feb 2014 20:39:11 +0100, Artur Maśląg napisał(a):
(...)
>> To są tylko twoje domniemania.
>
> Ale zapewne tak właśnie będzie.
No pewnie.
> Hamowania uczy się hamując, szybkiej jazdy uczy się szybko jeżdżąc,
> wyprzedzania uczy się wyprzedzając itd...
Hmmm, czy nadal mowa o normalnej cywilnej jeździe? Bo ja tutaj
widzę "szybką jazdę", "gwałtowne hamowania" itd.
Coś mi to stoi w konflikcie z bezpieczną jazda w warunkach cywilnych...
> Kierowca który ma ambicję jeździć szybko, który jeździ szybko i agresywnie,
Aha, takiemu to trzeba ukróć "ambicje", a nie kształtować jego
umiejętności w zakresie tych wyczynów na drogach publicznych.
Jak chce to nie się bawi na zamkniętych trasach...
> Umiejętności będzie miał zapewne wyższe, natomiast oczywiście pewnie będzie
> jeździł bardziej niebezpiecznie.
Otóż to - w przekonaniu o własnych super umiejętnościach po kursie...
>> Skoro nie było żadnego zagrożenia, to jaki ma sens ocena ich zachowań
>> w odniesieniu do rzeczywistych sytuacji?
>
> Tak jak każdy trening.
LOL - w odniesieniu do rzeczywistych sytuacji?
> Skoro w warunkach treningowych ktoś nie potrafi hamować, to w sytuacji
> zagrożenia życia nie da rady tym bardziej.
Twoje przekonanie jest niestety fałszywe. Ludzie różnie reagują w
obliczu prawdziwego zagrożenia, a taka symulacja wielu nie powie o
tym, co zrobią później i czy będą się stosować do zaleceń.
>> Jaki ma sens skuteczniejsze hamowanie, skoro skuteczne jest
>> wystarczające?
>
> W każdym wypadku do którego dochodzi, jednak nie było wystarczające.
Ba, a do wypadków dochodzi z powodu nieskutecznego hamowania?
Może jednak to nieskuteczne hamowanie jest powodem nadmiernej
prędkości?
> Gdyby umiejętność prawidłowego hamowania była powszechna, wypadków mogłoby
> być mniej.
Bardzo fajna teoria - wypadków by było mniej (a nie mogło być), gdyby
ludzie częściej myśleli o innych i jeździli spokojniej, a nie przez
naukę skuteczniejszego hamowania u "szybkich i bezpiecznych".
>> O czym Ty piszesz, dobry człowieku? BAS jest powszechny od dawna.
>> w 15 letnich Octaviach jest powszechny, a Ty piszesz przyszłość:>
>
> Może i w Skodach było, jakoś wszystkie moje obecne samochody są nowsze niż
> 15 lat, wszystkie mają pełne dostępne w nich wyposażenie i żaden BAS nie
> ma, na szczęście żaden nie jest Skodą.
Mam wrażenie, że chyba jest jednak inaczej...
> Widocznie Skoda o 15 lat wyprzedza wszystko inne pod względem BAS ;)
VW, a nie Skoda jeżeli już, a tego jest mnóstwo na rynku.
>> No to żyjesz w niewiedzy, skoro 15 lat temu w Polsce było to
>> sprzedawane w sumie dość powszechnie.
>
> Jakoś ani Vectra 2004,(...)
To jakaś parchata ta Vectra, że ma pełne wyposażenie, a BAS nie ma...
>> A co ma "doświadczenie kierowcy sportowego" do zwykłej cywilnej jazdy
>> dla przeciętnego kierowcy?
>
> Jak przeciętny kierowca zaczyna przekraczać 50km/h, to zaczyna mieć.
Przy normalnej jeździe nie.
>>> Motywacja z jaką idzie się na taki kurs to jedno, a co się tam okazuje to
>>> inna sprawa.
>>
>> A jaka była ta motywacja? Jeździć szybciej?
>
> Na pewno lepiej.
Jasne :P
Super grupa, 90% przy gwałtownym hamowaniu trafia w pedał gazu.
>> Dużo dobrego było ze zmiany metod szkolenia kierowców, a nie wysyłania
>> ich na takie kursy.
>
> A czym jest kurs jak nie metodą szkolenia?
Taki kurs? Niespecjalnie. Kierowców to najpierw trzeba uczyć szacunku
do innych i poprawnego zachowania się na drodze, a nie gwałtownego
hamowania i poślizgów.
> Na rzetelne szkolenie na kursie jest jeszcze za wcześnie.
> Taki kursant jest tak zajarany tym że samochód w ogóle się porusza, że
> 50km/h to dla niego coś zupełnie wystarczającego.
> Jako takie panowanie nad samochodem pojawia się po kilku miesiącach i wtedy
> zaczyna się okazywać że 100km/h w mieście "jest spoko", a nic się nie
> dzieje nawet podczas jazdy szybciej.
Snickersa?
> I to jest moment na pokazanie kierowcy że jednak tak nie jest.
Tak, kursem który pokaże mu, że teraz będzie mistrzem i może jeździć
szybciej, ponieważ lepiej umie hamować...
>> Większość zdaje sobie sprawę z takich ograniczeń i kursów ekstra nie
>> potrzebują.
>
> No jednak ilość wypadkó pokazuje, że niezbyt.
Wręcz przeciwnie - liczba wypadków świadczy i tym, że młodzi kierowcy
są niebezpieczniejsi nie z braku technicznym umiejętności, a z braku
szacunku do innych i z przekonania o własnej doskonałości. Podstawą
jest szkolenie (w gruncie rzeczy psychologiczne) i stosowny nadzór
nad ich wyczynami na drogach. Szacunek do innych (i do siebie samego)
wtedy przychodzi z czasem - szkolenie stricte techniczne niestety
w tej materii niewiele wnosi, a wręcz może być szkodliwe...
Następne wpisy z tego wątku
- 16.02.14 21:53 Artur Maśląg
- 16.02.14 22:01 Artur Maśląg
- 16.02.14 22:06 Bugatti
- 16.02.14 22:18 Tomasz Pyra
- 16.02.14 22:20 Tomasz Pyra
- 16.02.14 22:22 Tomasz Pyra
- 16.02.14 22:33 Dykus
- 16.02.14 22:34 Dykus
- 16.02.14 22:34 Tomasz Pyra
- 16.02.14 22:52 mk4
- 16.02.14 22:54 John Kołalsky
- 16.02.14 22:59 John Kołalsky
- 16.02.14 23:10 John Kołalsky
- 16.02.14 23:10 Tomasz Pyra
- 16.02.14 23:15 Tomasz Pyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
Najnowsze wątki
- 2025-01-13 Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 2025-01-13 Gdańsk => Application Security Engineer <=
- 2025-01-13 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-13 Warszawa => Konsultant ds. sprzedaży <=
- 2025-01-13 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2025-01-13 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-13 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-13 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-13 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-13 Warszawa => Staż w dziale Sprzedaży B2B <=
- 2025-01-13 Wydajność klimy w obecnych temperaturach
- 2025-01-13 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-01-13 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-13 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-13 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=