eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody"Młodzi kierowcy: licencja na zabijanie" to program ...Re: "Młodzi kierowcy: licencja na zabijanie" to program ...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!peer02.iad.highwinds-media.c
    om!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.com!nx01.iad01.newshosting.
    com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-
    a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: "Młodzi kierowcy: licencja na zabijanie" to program ...
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <ldqbup$har$1@news.task.gda.pl>
    <5300b9a2$0$2159$65785112@news.neostrada.pl>
    <ldql9m$al9$1@wieslauf.sub.de>
    <12kmo7dgkzbom.1ungh6kkslr1k$.dlg@40tude.net>
    <ldqpak$rmv$1@node1.news.atman.pl>
    <s...@4...net>
    <5300f5be$0$2363$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Sun, 16 Feb 2014 19:04:19 +0100
    Message-ID: <1...@4...net>
    Lines: 86
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.25.47.61
    X-Trace: 1392573859 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2217 83.25.47.61:58917
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 4623
    X-Received-Body-CRC: 27856502
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2524330
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Sun, 16 Feb 2014 18:29:28 +0100, Artur Maśląg napisał(a):

    > W dniu 2014-02-16 17:58, Tomasz Pyra pisze:
    >> Dnia Sun, 16 Feb 2014 17:34:38 +0100, Shrek napisał(a):
    >>
    >>> On 2014-02-16 17:04, Tomasz Pyra wrote:
    >>>
    >>>> Tak obserwując ludzi na szkoleniach, to 10% kierowców (a to już są tacy
    >>>> lepsi, bardziej świadomi niż przeciętna) potrafi choćby w miarę poprawnie
    >>>> hamować na prostej drodze z ABS.
    >>>
    >>> Tak z ciekawości - co robią nie tak?
    >
    > Tak się zastanawiam co to za szkolenia i jaką grupę sobie wybrałeś za
    > reprezentatywną i jak ja opisałeś "a to już są tacy lepsi, bardziej
    > świadomi niż przeciętna"

    Są to kierowcy, którzy za własne pieniądze kupili sobie kurs w szkole
    bezpiecznej jazdy.
    Tak z obserwacji, to właśnie tacy raczej szybcy, bezpieczni i z zacięciem.
    Leśnych dziadków, starszych pań, czy 18-to latków tam raczej nie ma.

    >> Praktycznie wszyscy wciskają hamulec za wolno, znakomita większość robi to
    >> za słabo.
    >
    > Ciekawe, najczęściej to ludzie duszą hamulec do oporu, stąd też pojawił
    > się ABS, a jak za mało to BAS pomoże.

    Dusić duszą, ale to się dzieje dość późno.
    W pierwszej chwili reagują wolno i tu tracą metry.
    Potem w końcu ten hamulec pewnie i docisną i dopiero wtedy ABS zaczyna ich
    chronić przed blokowaniem kół.

    >> jak i to, jak
    >> wartościowe są elektroniczne systemy robiące takie coś za kierowcę.
    >
    > W znakomitej większości wypadków są zdecydowanie skuteczniejsze od
    > kierowców, którym 'się wydaje.

    To z całą pewnością, jednak z takimi systemami jest tak, że pojawiają się
    na drogach powoli, zwłaszcza na polskich.

    >> Sporo ludzi na początku kursu, ma też problem z trafieniem w hamulec,
    >> często naciskają jednocześnie hamulec i gaz -
    >
    > Naprawdę ciekawa grupa - może maja zacięcie rajdowe i robią to jedną
    > nogą ;)

    Nie - po prostu nie trafiają w pedał wciskając prawą nogą hamulec razem z
    gazem.


    >> to ostatnie zresztą upewniło
    >> mnie że faktycznie należy uczyć naciskania z hamulcem również sprzęgła,
    >> nawet pomimo że ma to szereg innych wad.
    >
    > Teoretyzujesz jak widzę dalej...

    Dla kierowcy który umie jeździć, wciskanie sprzęgła jest błędem - odbiera
    możliwość kontrolowania przyspieszenia, która może okazać się potrzebna.
    Natomiast okazuje się że w przypadku przeciętnego kierowcy należy
    poprzestać na tym żeby wcisnął hamulec i sprzęgło do oporu i z całej siły.

    >> Natomiast oczywiście równolegle są przekonani że jeżdżą zdecydowanie lepiej
    >> niż inni i są zwolennikami odbierania prawa jazdy całej reszcie.
    >> Czyli kierowcy jak kierowcy :)
    >
    > Nie wątpię, sam jesteś o tym przekonany od dawna.

    No i może dlatego po mieście jeżdżę 50? :)
    Zresztą ogólnie wśród kierowców sportowych, odsetek tych co pędzą po
    ulicach chyba mniejszy niż wśród przedstawicieli handlowych.


    >> Prawdę mówiąc nikt kto takich rzeczy nie będzie rzetelnie trenował (tak jak
    >> się trenuje każdą inną umiejętność) to nie ma za bardzo szans robić tego
    >> lepiej - nikt się z tym nie rodzi.
    >
    > Tak naprawdę do normalnej jazdy cywilnej to wiele nie potrzeba i jak
    > samochód jest względnie nowoczesny to ludzie depczą po hamulcu bez
    > ideologii i dzięki elektronice zatrzymują się dość przewidywalnie.

    Istotnie, ale to pod warunkiem jazdy z odpowiednio niską prędkością.
    Tu problemem nie jest to że limity prędkości narzucone są zgodnie z
    możliwościami kiepskich kierowców. Problemem jest to, że ci kiepscy
    kierowcy żyją w przeświadczeniu że są doskonali i mogą więcej.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: