-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!peer02.iad.highwinds-media.c
om!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.com!nx01.iad01.newshosting.
com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-
a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: "Młodzi kierowcy: licencja na zabijanie" to program ...
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <ldqbup$har$1@news.task.gda.pl>
<5300b9a2$0$2159$65785112@news.neostrada.pl>
<ldql9m$al9$1@wieslauf.sub.de>
<12kmo7dgkzbom.1ungh6kkslr1k$.dlg@40tude.net>
<ldqpak$rmv$1@node1.news.atman.pl>
<s...@4...net>
<5300f5be$0$2363$65785112@news.neostrada.pl>
Date: Sun, 16 Feb 2014 19:04:19 +0100
Message-ID: <1...@4...net>
Lines: 86
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.25.47.61
X-Trace: 1392573859 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2217 83.25.47.61:58917
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 4623
X-Received-Body-CRC: 27856502
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2524330
[ ukryj nagłówki ]Dnia Sun, 16 Feb 2014 18:29:28 +0100, Artur Maśląg napisał(a):
> W dniu 2014-02-16 17:58, Tomasz Pyra pisze:
>> Dnia Sun, 16 Feb 2014 17:34:38 +0100, Shrek napisał(a):
>>
>>> On 2014-02-16 17:04, Tomasz Pyra wrote:
>>>
>>>> Tak obserwując ludzi na szkoleniach, to 10% kierowców (a to już są tacy
>>>> lepsi, bardziej świadomi niż przeciętna) potrafi choćby w miarę poprawnie
>>>> hamować na prostej drodze z ABS.
>>>
>>> Tak z ciekawości - co robią nie tak?
>
> Tak się zastanawiam co to za szkolenia i jaką grupę sobie wybrałeś za
> reprezentatywną i jak ja opisałeś "a to już są tacy lepsi, bardziej
> świadomi niż przeciętna"
Są to kierowcy, którzy za własne pieniądze kupili sobie kurs w szkole
bezpiecznej jazdy.
Tak z obserwacji, to właśnie tacy raczej szybcy, bezpieczni i z zacięciem.
Leśnych dziadków, starszych pań, czy 18-to latków tam raczej nie ma.
>> Praktycznie wszyscy wciskają hamulec za wolno, znakomita większość robi to
>> za słabo.
>
> Ciekawe, najczęściej to ludzie duszą hamulec do oporu, stąd też pojawił
> się ABS, a jak za mało to BAS pomoże.
Dusić duszą, ale to się dzieje dość późno.
W pierwszej chwili reagują wolno i tu tracą metry.
Potem w końcu ten hamulec pewnie i docisną i dopiero wtedy ABS zaczyna ich
chronić przed blokowaniem kół.
>> jak i to, jak
>> wartościowe są elektroniczne systemy robiące takie coś za kierowcę.
>
> W znakomitej większości wypadków są zdecydowanie skuteczniejsze od
> kierowców, którym 'się wydaje.
To z całą pewnością, jednak z takimi systemami jest tak, że pojawiają się
na drogach powoli, zwłaszcza na polskich.
>> Sporo ludzi na początku kursu, ma też problem z trafieniem w hamulec,
>> często naciskają jednocześnie hamulec i gaz -
>
> Naprawdę ciekawa grupa - może maja zacięcie rajdowe i robią to jedną
> nogą ;)
Nie - po prostu nie trafiają w pedał wciskając prawą nogą hamulec razem z
gazem.
>> to ostatnie zresztą upewniło
>> mnie że faktycznie należy uczyć naciskania z hamulcem również sprzęgła,
>> nawet pomimo że ma to szereg innych wad.
>
> Teoretyzujesz jak widzę dalej...
Dla kierowcy który umie jeździć, wciskanie sprzęgła jest błędem - odbiera
możliwość kontrolowania przyspieszenia, która może okazać się potrzebna.
Natomiast okazuje się że w przypadku przeciętnego kierowcy należy
poprzestać na tym żeby wcisnął hamulec i sprzęgło do oporu i z całej siły.
>> Natomiast oczywiście równolegle są przekonani że jeżdżą zdecydowanie lepiej
>> niż inni i są zwolennikami odbierania prawa jazdy całej reszcie.
>> Czyli kierowcy jak kierowcy :)
>
> Nie wątpię, sam jesteś o tym przekonany od dawna.
No i może dlatego po mieście jeżdżę 50? :)
Zresztą ogólnie wśród kierowców sportowych, odsetek tych co pędzą po
ulicach chyba mniejszy niż wśród przedstawicieli handlowych.
>> Prawdę mówiąc nikt kto takich rzeczy nie będzie rzetelnie trenował (tak jak
>> się trenuje każdą inną umiejętność) to nie ma za bardzo szans robić tego
>> lepiej - nikt się z tym nie rodzi.
>
> Tak naprawdę do normalnej jazdy cywilnej to wiele nie potrzeba i jak
> samochód jest względnie nowoczesny to ludzie depczą po hamulcu bez
> ideologii i dzięki elektronice zatrzymują się dość przewidywalnie.
Istotnie, ale to pod warunkiem jazdy z odpowiednio niską prędkością.
Tu problemem nie jest to że limity prędkości narzucone są zgodnie z
możliwościami kiepskich kierowców. Problemem jest to, że ci kiepscy
kierowcy żyją w przeświadczeniu że są doskonali i mogą więcej.
Następne wpisy z tego wątku
- 16.02.14 19:50 Shrek
- 16.02.14 19:49 Artur Maśląg
- 16.02.14 19:57 Tomasz Pyra
- 16.02.14 20:05 Shrek
- 16.02.14 20:06 Artur Maśląg
- 16.02.14 20:15 Tomasz Pyra
- 16.02.14 20:16 Smok Eustachy
- 16.02.14 20:21 Tomasz Pyra
- 16.02.14 20:39 Artur Maśląg
- 16.02.14 20:58 J.F.
- 16.02.14 21:00 Marek Dyjor
- 16.02.14 21:04 Tomasz Pyra
- 16.02.14 21:36 Tomasz Pyra
- 16.02.14 21:44 Artur Maśląg
- 16.02.14 21:53 Artur Maśląg
Najnowsze wątki z tej grupy
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
Najnowsze wątki
- 2024-12-25 Wrocław => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-25 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2024-12-25 Kraków => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-25 Lublin => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-25 Szczecin => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-25 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-12-25 Kraków => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-25 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-25 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-25 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-25 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2024-12-25 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-12-25 Kraków => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-12-25 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-24 Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie