-
Data: 2014-02-16 18:29:28
Temat: Re: "Młodzi kierowcy: licencja na zabijanie" to program ...
Od: Artur Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2014-02-16 17:58, Tomasz Pyra pisze:
> Dnia Sun, 16 Feb 2014 17:34:38 +0100, Shrek napisał(a):
>
>> On 2014-02-16 17:04, Tomasz Pyra wrote:
>>
>>> Tak obserwując ludzi na szkoleniach, to 10% kierowców (a to już są tacy
>>> lepsi, bardziej świadomi niż przeciętna) potrafi choćby w miarę poprawnie
>>> hamować na prostej drodze z ABS.
>>
>> Tak z ciekawości - co robią nie tak?
Tak się zastanawiam co to za szkolenia i jaką grupę sobie wybrałeś za
reprezentatywną i jak ja opisałeś "a to już są tacy lepsi, bardziej
świadomi niż przeciętna"
> Praktycznie wszyscy wciskają hamulec za wolno, znakomita większość robi to
> za słabo.
Ciekawe, najczęściej to ludzie duszą hamulec do oporu, stąd też pojawił
się ABS, a jak za mało to BAS pomoże.
> I co ciekawe są już po części teoretycznej na której zostało powiedziane
> jak należy hamować.
Teoria jest zawsze piękna:>
> A jednak pierwsze hamowania to droga zatrzymania wynosząca jakieś 150% tego
> co na koniec kursu, ile tej wiedzy zostaje na przyszłość to niestety nie
> wiem.
To ciekawe...
> Pokazuje to, że żadna teoria nie zatąpi nabrania nawyku
Nawyk może być dobry jak i zły.
> jak i to, jak
> wartościowe są elektroniczne systemy robiące takie coś za kierowcę.
W znakomitej większości wypadków są zdecydowanie skuteczniejsze od
kierowców, którym 'się wydaje.
> Sporo ludzi na początku kursu, ma też problem z trafieniem w hamulec,
> często naciskają jednocześnie hamulec i gaz -
Naprawdę ciekawa grupa - może maja zacięcie rajdowe i robią to jedną
nogą ;)
> to ostatnie zresztą upewniło
> mnie że faktycznie należy uczyć naciskania z hamulcem również sprzęgła,
> nawet pomimo że ma to szereg innych wad.
Teoretyzujesz jak widzę dalej...
> Natomiast oczywiście równolegle są przekonani że jeżdżą zdecydowanie lepiej
> niż inni i są zwolennikami odbierania prawa jazdy całej reszcie.
> Czyli kierowcy jak kierowcy :)
Nie wątpię, sam jesteś o tym przekonany od dawna.
> Prawdę mówiąc nikt kto takich rzeczy nie będzie rzetelnie trenował (tak jak
> się trenuje każdą inną umiejętność) to nie ma za bardzo szans robić tego
> lepiej - nikt się z tym nie rodzi.
Tak naprawdę do normalnej jazdy cywilnej to wiele nie potrzeba i jak
samochód jest względnie nowoczesny to ludzie depczą po hamulcu bez
ideologii i dzięki elektronice zatrzymują się dość przewidywalnie.
Następne wpisy z tego wątku
- 16.02.14 19:04 Tomasz Pyra
- 16.02.14 19:50 Shrek
- 16.02.14 19:49 Artur Maśląg
- 16.02.14 19:57 Tomasz Pyra
- 16.02.14 20:05 Shrek
- 16.02.14 20:06 Artur Maśląg
- 16.02.14 20:15 Tomasz Pyra
- 16.02.14 20:16 Smok Eustachy
- 16.02.14 20:21 Tomasz Pyra
- 16.02.14 20:39 Artur Maśląg
- 16.02.14 20:58 J.F.
- 16.02.14 21:00 Marek Dyjor
- 16.02.14 21:04 Tomasz Pyra
- 16.02.14 21:36 Tomasz Pyra
- 16.02.14 21:44 Artur Maśląg
Najnowsze wątki z tej grupy
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
Najnowsze wątki
- 2024-12-27 Chiński elektrolizer tester wody
- 2024-12-27 Rzeszów => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-12-27 Kraków => Application Security Engineer <=
- 2024-12-27 Gorzów Wielkopolski => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2024-12-27 Wrocław => Solution Architect (Java background) <=
- 2024-12-27 kladka Zagorze
- 2024-12-27 Poznań => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-27 Gdańsk => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-27 Katowice => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-27 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-27 Gdańsk => Delphi Programmer <=
- 2024-12-27 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-27 zasniecie
- 2024-12-27 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-26 zapora Zagorze