-
Data: 2014-02-16 19:04:19
Temat: Re: "Młodzi kierowcy: licencja na zabijanie" to program ...
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Sun, 16 Feb 2014 18:29:28 +0100, Artur Maśląg napisał(a):
> W dniu 2014-02-16 17:58, Tomasz Pyra pisze:
>> Dnia Sun, 16 Feb 2014 17:34:38 +0100, Shrek napisał(a):
>>
>>> On 2014-02-16 17:04, Tomasz Pyra wrote:
>>>
>>>> Tak obserwując ludzi na szkoleniach, to 10% kierowców (a to już są tacy
>>>> lepsi, bardziej świadomi niż przeciętna) potrafi choćby w miarę poprawnie
>>>> hamować na prostej drodze z ABS.
>>>
>>> Tak z ciekawości - co robią nie tak?
>
> Tak się zastanawiam co to za szkolenia i jaką grupę sobie wybrałeś za
> reprezentatywną i jak ja opisałeś "a to już są tacy lepsi, bardziej
> świadomi niż przeciętna"
Są to kierowcy, którzy za własne pieniądze kupili sobie kurs w szkole
bezpiecznej jazdy.
Tak z obserwacji, to właśnie tacy raczej szybcy, bezpieczni i z zacięciem.
Leśnych dziadków, starszych pań, czy 18-to latków tam raczej nie ma.
>> Praktycznie wszyscy wciskają hamulec za wolno, znakomita większość robi to
>> za słabo.
>
> Ciekawe, najczęściej to ludzie duszą hamulec do oporu, stąd też pojawił
> się ABS, a jak za mało to BAS pomoże.
Dusić duszą, ale to się dzieje dość późno.
W pierwszej chwili reagują wolno i tu tracą metry.
Potem w końcu ten hamulec pewnie i docisną i dopiero wtedy ABS zaczyna ich
chronić przed blokowaniem kół.
>> jak i to, jak
>> wartościowe są elektroniczne systemy robiące takie coś za kierowcę.
>
> W znakomitej większości wypadków są zdecydowanie skuteczniejsze od
> kierowców, którym 'się wydaje.
To z całą pewnością, jednak z takimi systemami jest tak, że pojawiają się
na drogach powoli, zwłaszcza na polskich.
>> Sporo ludzi na początku kursu, ma też problem z trafieniem w hamulec,
>> często naciskają jednocześnie hamulec i gaz -
>
> Naprawdę ciekawa grupa - może maja zacięcie rajdowe i robią to jedną
> nogą ;)
Nie - po prostu nie trafiają w pedał wciskając prawą nogą hamulec razem z
gazem.
>> to ostatnie zresztą upewniło
>> mnie że faktycznie należy uczyć naciskania z hamulcem również sprzęgła,
>> nawet pomimo że ma to szereg innych wad.
>
> Teoretyzujesz jak widzę dalej...
Dla kierowcy który umie jeździć, wciskanie sprzęgła jest błędem - odbiera
możliwość kontrolowania przyspieszenia, która może okazać się potrzebna.
Natomiast okazuje się że w przypadku przeciętnego kierowcy należy
poprzestać na tym żeby wcisnął hamulec i sprzęgło do oporu i z całej siły.
>> Natomiast oczywiście równolegle są przekonani że jeżdżą zdecydowanie lepiej
>> niż inni i są zwolennikami odbierania prawa jazdy całej reszcie.
>> Czyli kierowcy jak kierowcy :)
>
> Nie wątpię, sam jesteś o tym przekonany od dawna.
No i może dlatego po mieście jeżdżę 50? :)
Zresztą ogólnie wśród kierowców sportowych, odsetek tych co pędzą po
ulicach chyba mniejszy niż wśród przedstawicieli handlowych.
>> Prawdę mówiąc nikt kto takich rzeczy nie będzie rzetelnie trenował (tak jak
>> się trenuje każdą inną umiejętność) to nie ma za bardzo szans robić tego
>> lepiej - nikt się z tym nie rodzi.
>
> Tak naprawdę do normalnej jazdy cywilnej to wiele nie potrzeba i jak
> samochód jest względnie nowoczesny to ludzie depczą po hamulcu bez
> ideologii i dzięki elektronice zatrzymują się dość przewidywalnie.
Istotnie, ale to pod warunkiem jazdy z odpowiednio niską prędkością.
Tu problemem nie jest to że limity prędkości narzucone są zgodnie z
możliwościami kiepskich kierowców. Problemem jest to, że ci kiepscy
kierowcy żyją w przeświadczeniu że są doskonali i mogą więcej.
Następne wpisy z tego wątku
- 16.02.14 19:50 Shrek
- 16.02.14 19:49 Artur Maśląg
- 16.02.14 19:57 Tomasz Pyra
- 16.02.14 20:05 Shrek
- 16.02.14 20:06 Artur Maśląg
- 16.02.14 20:15 Tomasz Pyra
- 16.02.14 20:16 Smok Eustachy
- 16.02.14 20:21 Tomasz Pyra
- 16.02.14 20:39 Artur Maśląg
- 16.02.14 20:58 J.F.
- 16.02.14 21:00 Marek Dyjor
- 16.02.14 21:04 Tomasz Pyra
- 16.02.14 21:36 Tomasz Pyra
- 16.02.14 21:44 Artur Maśląg
- 16.02.14 21:53 Artur Maśląg
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zasilanie elektryków w Polsce
- BMW
- Re: Recykling akumulatorów
- Re: Zatonął kolejny statek wiozący 800 palnych elektryków
- Re: Elon właśnie gada, że za rok będzie 1.000.000 autonomicznych samochodów w Ameryce
- Gdzie kupowac aku?
- 5w30 zamiast 0w30
- Klima i samodzielne uzupełnienie
- 6,756,000 car crashes in the United States in 2019 with 36,096 fatalities.
- Re: Auto miało pozostać na wstecznym biegu z włączonym silnikiem. Kiedy kobieta ponownie wsiadła do pojazdu, mogło dojść do tragicznej pomyłki - zamiast wcisnąć hamulec, niefortunnie nacisnęła pedał gazu.
- Wymiana EGR
- Re: Auto miało pozostać na wstecznym biegu z włączonym silnikiem. Kiedy kobieta ponownie wsiadła do pojazdu, mogło dojść do tragicznej pomyłki - zamiast wcisnąć hamulec, niefortunnie nacisnęła pedał gazu.
- Re: PILNE !! Ostrzeżenie !! BMW oznacza akumulatory samochodowe jako Li-Ion a to są LiFePO? o niższym napięciu, stąd ryzyko zapłonu w wyniku przeładowania
- Re: Tesla z najnowszym FSD potrafi przejechać dziecko i... pojechać dalej.
- Re: lekarka podjechała pod szpital Fordem Mondeo. Przyjechała tylko na chwilę, aby przekazać panu Sebastianowi obiad. Auto miało automatyczną skrzynię biegów, pani Monika wrzuciła bieg wsteczny, zostawiła auto na chodziei najprawdopodobniej wyszła z auta,
Najnowsze wątki
- 2025-06-28 Upadłość i zwolnienia [w Diorze, która była pol prod. głośników - przyp. JMJ]
- 2025-06-28 Taśma izolacyjna do prac elektrycznych
- 2025-06-27 Recenzja 3.1A ;) w 6 gniazdach...
- 2025-06-27 Re: Recenzja 3.1A ;) w 6 gniazdach...
- 2025-06-27 Re: Recenzja 3.1A ;) w 6 gniazdach...
- 2025-06-27 Re: Recenzja 3.1A ;) w 6 gniazdach...
- 2025-06-28 China => Production Coordinator / Representant Product Dev <=
- 2025-06-28 Gdynia => Przedstawiciel handlowy / KAM (branża TSL) <=
- 2025-06-28 Piaseczno => Developer .NET <=
- 2025-06-28 Warszawa => Specjalista ds. Sprzętu Komputerowego <=
- 2025-06-28 Warszawa => Recruiter 360 <=
- 2025-06-28 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2025-06-28 Warszawa => PC Hardware Expert / Specjalista PC <=
- 2025-06-27 Warszawa => Fullstack PHP Developer <=
- 2025-06-27 Gdańsk => Programista Delphi <=