-
Data: 2014-02-16 20:15:37
Temat: Re: "Młodzi kierowcy: licencja na zabijanie" to program ...
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Sun, 16 Feb 2014 19:49:23 +0100, Artur Maśląg napisał(a):
>> Tak z obserwacji, to właśnie tacy raczej szybcy, bezpieczni i z zacięciem.
>> Leśnych dziadków, starszych pań, czy 18-to latków tam raczej nie ma.
>
> To co napisałeś bardzo źle świadczy o tych 'szybkich i bezpiecznych'
> i niestety w pełni potwierdza ich 'jakość'.
Oczywiście, ale to jest obraz ogółu kierowców.
Ci spokojni i przepisowi też pewnie hamować nie potrafią, tyle że jadąc
wolniej są mniej groźni.
>> Dusić duszą, ale to się dzieje dość późno.
>> W pierwszej chwili reagują wolno i tu tracą metry.
>
> O obliczu zagrożenia? Depczą w pedał aż trzeszczy.
Zagrożenia tam nie było, zadanie polega na hamowaniu.
Na koniec depczą może i mocno (chociaż też różnie bywa), problem główny to
powolne narastanie siły nacisku. ABS włącza się dopiero w drugiej fazie
hamowania.
>> Potem w końcu ten hamulec pewnie i docisną i dopiero wtedy ABS zaczyna ich
>> chronić przed blokowaniem kół.
>
> Znaczy tacy mistrzowie, a boją się pedał wcisnąć?
Tak to wygląda.
Pewnie dlatego że tak naprawdę nigdy nie próbowali - hamowali "jakoś" i to
im wystarczało.
Na kursie dowiedzieli się że można dużo skuteczniej.
>> To z całą pewnością, jednak z takimi systemami jest tak, że pojawiają się
>> na drogach powoli, zwłaszcza na polskich.
>
> Powoli? Od lat są powszechnie stosowane, a na polskich bardzo szybko
> się pojawiły przez import konikowych szrotów, które wcale szrotami nie
> są i często było wyposażane lepiej niż polskie salonowe.
Powoli, powoli.
O ile ABS już się przyjął, to ESP dopiero powoli się pojawia.
BAS to jeszcze przyszłość.
To że w bogatych Niemczech takie wyposażenie pojawia się w ludowych
samochodach, oznacza że dopiero za 10 lat Polacy je zaczną sprowadzać, a
kolejne kilka lat potrzeba żeby się to upowszechniło.
>> Nie - po prostu nie trafiają w pedał wciskając prawą nogą hamulec razem z
>> gazem.
>
> No popatrz, a głupie 'baby od garów' jakoś trafiają, tylko ci "a to już
> są tacy lepsi, bardziej świadomi niż przeciętna" mają z tym problemy
> w 90%.
Nie sądzę żeby trafiały :-)
>>> Teoretyzujesz jak widzę dalej...
>>
>> Dla kierowcy który umie jeździć, wciskanie sprzęgła jest błędem - odbiera
>> możliwość kontrolowania przyspieszenia, która może okazać się potrzebna.
>
> Aha, znaczy to są ci co niby są "lepsi"...
To były moje przemyślenia.
Bo zarówno instrukcje obsługi jak i takie programy szkoleniowe mówią żeby
hamować ze sprzęgłem.
Przy czym doświadczenie kierowcy sportowego mówi dokładnie coś innego.
Natomiast w "realu" okazało się że kierowca sportowy i kierowca przeciętny
to na tyle inne światy, że rządzą się zupełnie innymi prawami.
>> Natomiast okazuje się że w przypadku przeciętnego kierowcy należy
>> poprzestać na tym żeby wcisnął hamulec i sprzęgło do oporu i z całej siły.
>
> To różnie bywa, ale wciśnięcie sprzęgła do oporu potrafi czynić cuda
> dla kierowców, którzy jeżdżą cywilnie.
Istotnie, jestem za wciskaniem sprzęgła :)
Chociaż ja nie wciskam, nie mam też ABS.
>>> Tak naprawdę do normalnej jazdy cywilnej to wiele nie potrzeba i jak
>>> samochód jest względnie nowoczesny to ludzie depczą po hamulcu bez
>>> ideologii i dzięki elektronice zatrzymują się dość przewidywalnie.
>>
>> Istotnie, ale to pod warunkiem jazdy z odpowiednio niską prędkością.
>
> To chyba naturalne, ze należy jeździć z odpowiednią prędkością.
> Przypadkiem ci wyszło, że ci z tych twoich kursów wcale nie chcą
> jeździć ze stosownymi prędkościami, tylko chcą szybciej:>
Co tam oni chcą to tego nikt nie wie.
Najistotniejsze na takim kursie jest poznanie własnych słabości i
ograniczeń, a również konfrontacja z innymi.
Okazuje się nagle że mistrz, a tu hamować nie potrafi, poślizg okazuje się
nieopanowalny w żaden sposób inny niż jazda wolniej, a tu jeszcze koledzy
radzą sobie lepiej (nie mówiąc o instruktorze, czy trenującym nieopodal
kierowcy sportowym).
Zimny prysznic.
>> Tu problemem nie jest to że limity prędkości narzucone są zgodnie z
>> możliwościami kiepskich kierowców.
>
> Skoro nie są narzucane zgodnie z ta metodologią to pewnie fakt,
> że nie jest to problemem.
>
>> Problemem jest to, że ci kiepscy
>> kierowcy żyją w przeświadczeniu że są doskonali i mogą więcej.
>
> Typowi kierowcy cywilni wcale nie są przekonani, że są doskonali
> i mogą więcej.
Z tego co wiem 90 czy 95% ankietowanych kierowców uznaje swoje umiejętności
za ponadprzeciętne, a z kolei innych oceniają w większości jako kierowców
słabych.
> Wygląda na to, że tacy są ci, o których pisałeś
> "a to już są tacy lepsi, bardziej świadomi niż przeciętna".
> "Pójdę na kurs niedzielny, będę jeszcze lepszy, bardziej nieomylny
> itd."
Motywacja z jaką idzie się na taki kurs to jedno, a co się tam okazuje to
inna sprawa.
Ja tam sądzę że gdyby kierowców którzy od roku mają prawo jazdy, kierować
na taki kurs obowiązkowo, byłoby z tego dużo dobrego.
Oni tam niewiele się nauczą, ale zyskają świadomośc włąsnych ograniczeń.
Następne wpisy z tego wątku
- 16.02.14 20:16 Smok Eustachy
- 16.02.14 20:21 Tomasz Pyra
- 16.02.14 20:39 Artur Maśląg
- 16.02.14 20:58 J.F.
- 16.02.14 21:00 Marek Dyjor
- 16.02.14 21:04 Tomasz Pyra
- 16.02.14 21:36 Tomasz Pyra
- 16.02.14 21:44 Artur Maśląg
- 16.02.14 21:53 Artur Maśląg
- 16.02.14 22:01 Artur Maśląg
- 16.02.14 22:06 Bugatti
- 16.02.14 22:18 Tomasz Pyra
- 16.02.14 22:20 Tomasz Pyra
- 16.02.14 22:22 Tomasz Pyra
- 16.02.14 22:33 Dykus
Najnowsze wątki z tej grupy
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
Najnowsze wątki
- 2024-12-27 Chiński elektrolizer tester wody
- 2024-12-27 Rzeszów => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-12-27 Kraków => Application Security Engineer <=
- 2024-12-27 Gorzów Wielkopolski => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2024-12-27 Wrocław => Solution Architect (Java background) <=
- 2024-12-27 kladka Zagorze
- 2024-12-27 Poznań => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-27 Gdańsk => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-27 Katowice => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-27 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-27 Gdańsk => Delphi Programmer <=
- 2024-12-27 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-27 zasniecie
- 2024-12-27 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-26 zapora Zagorze