-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!peer02.iad.highwinds-media.c
om!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.com!nx01.iad01.newshosting.
com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-
b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Sun, 16 Feb 2014 18:29:28 +0100
From: Artur Maśląg <f...@p...com>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:24.0) Gecko/20100101
Thunderbird/24.3.0
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: "Młodzi kierowcy: licencja na zabijanie" to program ...
References: <ldqbup$har$1@news.task.gda.pl>
<5300b9a2$0$2159$65785112@news.neostrada.pl>
<ldql9m$al9$1@wieslauf.sub.de>
<12kmo7dgkzbom.1ungh6kkslr1k$.dlg@40tude.net>
<ldqpak$rmv$1@node1.news.atman.pl>
<s...@4...net>
In-Reply-To: <s...@4...net>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 69
Message-ID: <5300f5be$0$2363$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 109241238172.warszawa.vectranet.pl
X-Trace: 1392571838 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2363 109.241.238.172:55777
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 3627
X-Received-Body-CRC: 3870587854
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2524323
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2014-02-16 17:58, Tomasz Pyra pisze:
> Dnia Sun, 16 Feb 2014 17:34:38 +0100, Shrek napisał(a):
>
>> On 2014-02-16 17:04, Tomasz Pyra wrote:
>>
>>> Tak obserwując ludzi na szkoleniach, to 10% kierowców (a to już są tacy
>>> lepsi, bardziej świadomi niż przeciętna) potrafi choćby w miarę poprawnie
>>> hamować na prostej drodze z ABS.
>>
>> Tak z ciekawości - co robią nie tak?
Tak się zastanawiam co to za szkolenia i jaką grupę sobie wybrałeś za
reprezentatywną i jak ja opisałeś "a to już są tacy lepsi, bardziej
świadomi niż przeciętna"
> Praktycznie wszyscy wciskają hamulec za wolno, znakomita większość robi to
> za słabo.
Ciekawe, najczęściej to ludzie duszą hamulec do oporu, stąd też pojawił
się ABS, a jak za mało to BAS pomoże.
> I co ciekawe są już po części teoretycznej na której zostało powiedziane
> jak należy hamować.
Teoria jest zawsze piękna:>
> A jednak pierwsze hamowania to droga zatrzymania wynosząca jakieś 150% tego
> co na koniec kursu, ile tej wiedzy zostaje na przyszłość to niestety nie
> wiem.
To ciekawe...
> Pokazuje to, że żadna teoria nie zatąpi nabrania nawyku
Nawyk może być dobry jak i zły.
> jak i to, jak
> wartościowe są elektroniczne systemy robiące takie coś za kierowcę.
W znakomitej większości wypadków są zdecydowanie skuteczniejsze od
kierowców, którym 'się wydaje.
> Sporo ludzi na początku kursu, ma też problem z trafieniem w hamulec,
> często naciskają jednocześnie hamulec i gaz -
Naprawdę ciekawa grupa - może maja zacięcie rajdowe i robią to jedną
nogą ;)
> to ostatnie zresztą upewniło
> mnie że faktycznie należy uczyć naciskania z hamulcem również sprzęgła,
> nawet pomimo że ma to szereg innych wad.
Teoretyzujesz jak widzę dalej...
> Natomiast oczywiście równolegle są przekonani że jeżdżą zdecydowanie lepiej
> niż inni i są zwolennikami odbierania prawa jazdy całej reszcie.
> Czyli kierowcy jak kierowcy :)
Nie wątpię, sam jesteś o tym przekonany od dawna.
> Prawdę mówiąc nikt kto takich rzeczy nie będzie rzetelnie trenował (tak jak
> się trenuje każdą inną umiejętność) to nie ma za bardzo szans robić tego
> lepiej - nikt się z tym nie rodzi.
Tak naprawdę do normalnej jazdy cywilnej to wiele nie potrzeba i jak
samochód jest względnie nowoczesny to ludzie depczą po hamulcu bez
ideologii i dzięki elektronice zatrzymują się dość przewidywalnie.
Następne wpisy z tego wątku
- 16.02.14 19:04 Tomasz Pyra
- 16.02.14 19:50 Shrek
- 16.02.14 19:49 Artur Maśląg
- 16.02.14 19:57 Tomasz Pyra
- 16.02.14 20:05 Shrek
- 16.02.14 20:06 Artur Maśląg
- 16.02.14 20:15 Tomasz Pyra
- 16.02.14 20:16 Smok Eustachy
- 16.02.14 20:21 Tomasz Pyra
- 16.02.14 20:39 Artur Maśląg
- 16.02.14 20:58 J.F.
- 16.02.14 21:00 Marek Dyjor
- 16.02.14 21:04 Tomasz Pyra
- 16.02.14 21:36 Tomasz Pyra
- 16.02.14 21:44 Artur Maśląg
Najnowsze wątki z tej grupy
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
Najnowsze wątki
- 2024-12-25 Wrocław => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-25 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2024-12-25 Kraków => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-25 Lublin => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-25 Szczecin => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-25 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-12-25 Kraków => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-25 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-25 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-25 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-25 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2024-12-25 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-12-25 Kraków => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-12-25 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-24 Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie