eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody"Młodzi kierowcy: licencja na zabijanie" to program ...Re: "Młodzi kierowcy: licencja na zabijanie" to program ...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!peer02.iad.highwinds-media.c
    om!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.com!nx01.iad01.newshosting.
    com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-
    b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Sun, 16 Feb 2014 18:29:28 +0100
    From: Artur Maśląg <f...@p...com>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:24.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/24.3.0
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: "Młodzi kierowcy: licencja na zabijanie" to program ...
    References: <ldqbup$har$1@news.task.gda.pl>
    <5300b9a2$0$2159$65785112@news.neostrada.pl>
    <ldql9m$al9$1@wieslauf.sub.de>
    <12kmo7dgkzbom.1ungh6kkslr1k$.dlg@40tude.net>
    <ldqpak$rmv$1@node1.news.atman.pl>
    <s...@4...net>
    In-Reply-To: <s...@4...net>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 69
    Message-ID: <5300f5be$0$2363$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 109241238172.warszawa.vectranet.pl
    X-Trace: 1392571838 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2363 109.241.238.172:55777
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 3627
    X-Received-Body-CRC: 3870587854
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2524323
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2014-02-16 17:58, Tomasz Pyra pisze:
    > Dnia Sun, 16 Feb 2014 17:34:38 +0100, Shrek napisał(a):
    >
    >> On 2014-02-16 17:04, Tomasz Pyra wrote:
    >>
    >>> Tak obserwując ludzi na szkoleniach, to 10% kierowców (a to już są tacy
    >>> lepsi, bardziej świadomi niż przeciętna) potrafi choćby w miarę poprawnie
    >>> hamować na prostej drodze z ABS.
    >>
    >> Tak z ciekawości - co robią nie tak?

    Tak się zastanawiam co to za szkolenia i jaką grupę sobie wybrałeś za
    reprezentatywną i jak ja opisałeś "a to już są tacy lepsi, bardziej
    świadomi niż przeciętna"

    > Praktycznie wszyscy wciskają hamulec za wolno, znakomita większość robi to
    > za słabo.

    Ciekawe, najczęściej to ludzie duszą hamulec do oporu, stąd też pojawił
    się ABS, a jak za mało to BAS pomoże.

    > I co ciekawe są już po części teoretycznej na której zostało powiedziane
    > jak należy hamować.

    Teoria jest zawsze piękna:>

    > A jednak pierwsze hamowania to droga zatrzymania wynosząca jakieś 150% tego
    > co na koniec kursu, ile tej wiedzy zostaje na przyszłość to niestety nie
    > wiem.

    To ciekawe...

    > Pokazuje to, że żadna teoria nie zatąpi nabrania nawyku

    Nawyk może być dobry jak i zły.

    > jak i to, jak
    > wartościowe są elektroniczne systemy robiące takie coś za kierowcę.

    W znakomitej większości wypadków są zdecydowanie skuteczniejsze od
    kierowców, którym 'się wydaje.

    > Sporo ludzi na początku kursu, ma też problem z trafieniem w hamulec,
    > często naciskają jednocześnie hamulec i gaz -

    Naprawdę ciekawa grupa - może maja zacięcie rajdowe i robią to jedną
    nogą ;)

    > to ostatnie zresztą upewniło
    > mnie że faktycznie należy uczyć naciskania z hamulcem również sprzęgła,
    > nawet pomimo że ma to szereg innych wad.

    Teoretyzujesz jak widzę dalej...

    > Natomiast oczywiście równolegle są przekonani że jeżdżą zdecydowanie lepiej
    > niż inni i są zwolennikami odbierania prawa jazdy całej reszcie.
    > Czyli kierowcy jak kierowcy :)

    Nie wątpię, sam jesteś o tym przekonany od dawna.

    > Prawdę mówiąc nikt kto takich rzeczy nie będzie rzetelnie trenował (tak jak
    > się trenuje każdą inną umiejętność) to nie ma za bardzo szans robić tego
    > lepiej - nikt się z tym nie rodzi.

    Tak naprawdę do normalnej jazdy cywilnej to wiele nie potrzeba i jak
    samochód jest względnie nowoczesny to ludzie depczą po hamulcu bez
    ideologii i dzięki elektronice zatrzymują się dość przewidywalnie.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: