-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: " BrunoJ" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Mity o przebiegach niemieckich samochodów.
Date: Wed, 14 Dec 2011 19:46:56 +0000 (UTC)
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 74
Message-ID: <jcaufg$d8a$1@inews.gazeta.pl>
References: <jca6ag$clc$1@cyberdyne-t3.maslag.pl> <jca72c$r16$1@inews.gazeta.pl>
<jca9l5$hrm$1@cyberdyne-t3.maslag.pl> <jcaj4a$5sh$1@inews.gazeta.pl>
<jcal6e$d8o$1@mx1.internetia.pl>
NNTP-Posting-Host: localhost
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1323892016 13578 172.20.26.245 (14 Dec 2011 19:46:56 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 14 Dec 2011 19:46:56 +0000 (UTC)
X-User: brunojj
X-Forwarded-For: 79.186.107.44
X-Remote-IP: localhost
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2420470
[ ukryj nagłówki ]Artur Maśląg <f...@p...com> napisał(a):
> W dniu 2011-12-14 17:33, J.F pisze:
> > "Artur Ma�l�g" napisa� w wiadomo�ci grup
> > W dniu 2011-12-14 14:07, J.F pisze:
> >>> Uwazaj - nie ma podzialu na silniki.
> >> Nie i tak naprawd� nie jest ona specjalnie istotna.
> >
> >>> Tymczasem podatek drogowy od diesla w Niemczech wysoki - jak ktos malo
> >>> jezdzi nie oplaca sie kupowac :-)
> >
> >> To prawda. Tyle, şe jak wida� wcale nie jeşdş� tak duşo jak
to si�
> >> opowiada.
> >
> > Ale tu masz usrednione :-)
>
> Otóş to - raport na podstawie ~8 milionów kontroli. Skoro wychodzi
> powiedzmy ~10kkm rocznie, to jakie wg Ciebie niby robi� te samochody
> przebiegi nie�rednie? Jeşeli na 10 sztuk jeden zrobi 20, to
pozosta�e
> 9 musi zrobi� ponişej 9 kkm. Jak zrobi 40 kkm to reszta musi
zrobi� po
> 7 kkm. Tu nie ma przebacz, a T�V to nie handlarze.
Nie biezesz pod uwage jednej rzeczy, w rodzinie masz jedno auto do pracy
(50tys rocznie), drugie dla zony (5tys rocznie) i klasyka na wakacje (2tys
rocznie). Do PL trafi tylko to pierwsze, i pewnie tylko wtedy gdy sie puknie
albo wyjezdzi zupelnie.
> > A tam jest podobnie jak u nas
> > - jeden ma do pracy 500m i nie oplaca mu wyjezdzac z garazu, inny ma
> > 50km, bo to tylko 20 minut, wiec blisko :-)
>
> Widzisz, stara�em si� to kiedy�
wyt�umaczy�, ale opór by� straszny
> - tam podobno powszechnie ludzie jeşdş� do pracy setki kilometrów,
> st�d takie przebiegi. Jak wida� nie jest to prawd�.
Dodatkowo
> tych z 50km to raczej teş nie b�dzie wielu, poniewaş przebieg
> takich samochodów oscylowa�by w granicach 30kkm, a tego jako�
> w danych nie wida�.
ja pracowalem w Niemczech z ludzmi dojezdzajacymi dzien w dzien 70-90km w
jedna strone. Czyli 40 minut. U nas nie jest tak samo. Dojezdzalem swego czasu
z Wwy (centrum) do Otwocka, rowniez 40 minut, a km jakby mniej. Robiac
dodatkowo Bydg-Wwa na weekend stuknalem 6kkm w 5 tygodni. To samo auto
potrafilo zrobic 6kkm dwa lata pozniej (inne srodki transportu).
Poza tym auto to nie tylko dojazdy do pracy. Sa jeszcze wakacje, a tutaj
mozliwosci sa spore, drogi dobre, do takich Wloch pare godzin jechania raptem.
Swoj przyklad - przez rok i 3 miesiace (zalapaly sie 2x letnie wakacje)
zrobilem 25kkm. Z czego 15kkm to 4 wyjazdy zagraniczne (Niemcy, Holandia, 2x
Wlochy), po tydzien kazdy. Reszta to uzytkowanie miejskie, lub postoje (inne
srodki transportu). Drugie auto przejechalo pare kkm w ciagu roku. Chocby
dlatego ze na wakacje jade jednym autem i drugie po prostu nie zrobi tych
dodatkowych km. Pewnie tak samo u niemiaszka. Cyzli ponownie, jedno auto 50kkm
rocznie drugie kilka kkm rocznie (a klasyk tylko na zloty ;-)
> > Znam i takich Niemcow ktorzy robia ponad 50 kkm rocznie.
> > Oni akurat samochody sprzedaja 2-3 letnie, bo potem za bardzo traci na
> > wartosci.
>
> Tak, tylko na jednego takiego Niemca ile przypada, by jednak �redni
> przebieg zblişy� si� do ~10 kkm?
> St�d teş ja nie pisa�em jakie samochody trafiaj� do
Polski, tylko jakie
> rzeczywiste przebiegi maj� Niemcy. Róşnica zasadnicza.
jak wyzej, wystarczy wyhuhany klasyk w garazu i male auto dla zony na zakupy
do tego jedno normalnie uzywane auto na dalsze dojazdy do pracy i wakacje, i w
ramach rodziny wygenerujesz taka srednia wlasnie.
--
pozdr
BrunoJ
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Następne wpisy z tego wątku
- 14.12.11 22:25 Artur Maśląg
- 14.12.11 22:56 J.F.
- 14.12.11 22:56 Axel
- 14.12.11 23:10 BrunoJ
- 14.12.11 23:22 J.F.
- 14.12.11 23:23 BrunoJ
- 14.12.11 23:36 BrunoJ
- 15.12.11 08:59 Artur Maśląg
- 15.12.11 10:33 J.F
- 15.12.11 10:40 Axel
- 15.12.11 11:38 BrunoJ
- 15.12.11 11:43 Artur Maśląg
- 15.12.11 11:51 Artur Maśląg
- 15.12.11 12:59 J.F
- 15.12.11 19:26 Artur Maśląg
Najnowsze wątki z tej grupy
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
Najnowsze wątki
- 2025-03-08 Cięcie wysokich tui
- 2025-03-08 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Konsultant wewnętrzny <=
- 2025-03-08 Prawo "gminne"
- 2025-03-08 Warszawa => Senior Recruiter <=
- 2025-03-08 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-08 Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- 2025-03-07 AION przejety
- 2025-03-07 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-03-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-07 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS