  • Data: 2011-12-15 08:59:18
    Temat: Re: Mity o przebiegach niemieckich samochodów.
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-12-14 22:56, J.F. pisze:

    > No, uwazajmy na sformulowania - to ze srednia jest mniejsza nie znaczy
    > ze niektorzy tyle nie jezdza.

    Pokazywałem Ci wprost wyliczenie średniej - ci niektórzy to naprawdę
    muszą być dość rzadko występujący, skoro np. 9 na 10 musi jeździć
    poniżej średniej, by skompensować te wyniki 1 zdecydowanie odbiegające
    od średnich. Statystyka jest nieubłagana.

    > To mi sie w Niemczech podobalo - firma przy autostradzie i co z tego ze
    > 30km, skoro to 10 minut :-)

    W Polsce też tak bywa, choć z czasem gorzej, ponieważ nie ma tam
    autostrady. Ale to nadal pewnie będzie ze 25kkm rocznie, a nie 50.
    Inna sprawa, że 30km w jedną stronę to wcale nie jest jakoś daleko.

    > Czy najwyzsze to nie wiemy - tabelka uszeregowana po usterkowosci.

    Najwyższe, które wybrałeś.

    > ale ... popatrz na tabelke trzylatkow. Na poczatku tabeli przebiegi jakby
    > wyzsze - 39, 38, 34, 31, 40 kkm. Od konca - 52,66,34,59,54.
    > Srednia srednich pewnie ponad 15kkm.

    Powiedzmy ~15kkm.

    > A pozniej jakby coraz mniej jezdzily.

    Powiedzmy ~12kkm. Zdaje się, że różnica raczej niewielka. W sumie chyba
    nic dziwnego, że nowe samochody (na gwarancji) np. mogą jeździć
    troszkę więcej.

    > W zakresie dostepnych w kraju samochodow niemieckich.

    Dostępność w kraju używanych samochodów niemieckich to coś
    zgoła odmiennego od niemieckich średnich przebiegów, a ja
    jak najbardziej pisałem o ich przebiegach, a nie dostępności.
    Podobnie jak nie piszę o dostępnych samochodach w Polsce,
    ponieważ samochody o przebiegach w granicach średniej niezbyt
    często można spotkać na rynku wtórnym i ceny też są wtedy
    raczej dla wielu niezbyt zachęcające. Z drugiej strony ostatnio
    znajomy kupił Volvo V50 z końca 2008 z przebiegiem lekko ponad
    30kkm za całkiem przyzwoite pieniądze. Stan w zasadzie dziewiczy
    poza jakąś drobną szkodą parkingową. No, ale parchów też trochę
    było ;)