  • 1. Data: 2011-12-14 13:54:31
    Temat: Mity o przebiegach niemieckich samochodów.
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    Tak mnie naszło przy przeglądaniu danych TÜV o awaryjności
    różnych marek - jakie to niby Niemcy przebiegi robią itd.

    http://www.vdtuev.de/presse/pm/tuv-report-2012-jedes
    -funfte-fahrzeug-hat-erhebliche-maengel/dok_view?oid
    =296830

    Ciekawej lektury życzę :)

  • 2. Data: 2011-12-14 14:07:23
    Temat: Re: Mity o przebiegach niemieckich samochodów.
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >http://www.vdtuev.de/presse/pm/tuv-report-2012-jede
    s-funfte-fahrzeug-hat-erhebliche-maengel/dok_view?oi

    Uwazaj - nie ma podzialu na silniki.
    Tymczasem podatek drogowy od diesla w Niemczech wysoki - jak ktos malo
    jezdzi nie oplaca sie kupowac :-)
    Poza tym jak widac ... zalezy od marki. Niektore jezdza wiecej.

    No i na koniec drobiazg: rozpietosc cen na mobile.de jest kilkukrotna
    dla jednego modelu i rocznika. i to po odrzuceniu rozbitkow i innych
    niesprawnych. Jeden w 7 lat robi 80 tys, drugi musi 160 zeby srednia
    wyszla 120. A do Polski ktory trafi ?

    J.

  • 3. Data: 2011-12-14 14:51:31
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-12-14 14:07, J.F pisze:
    > Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup
    -funfte-fahrzeug-hat-erhebliche-maengel/dok_view?oid
    =296830

    > Uwazaj - nie ma podzialu na silniki.

    Nie i tak naprawdę nie jest ona specjalnie istotna.

    > Tymczasem podatek drogowy od diesla w Niemczech wysoki - jak ktos malo
    > jezdzi nie oplaca sie kupowac :-)

    To prawda. Tyle, że jak widać wcale nie jeżdżą tak dużo jak to się
    opowiada.

    > Poza tym jak widac ... zalezy od marki. Niektore jezdza wiecej.

    Od marki? Raczej od konkretnego modelu. Ale to raczej oczywiste.

    > No i na koniec drobiazg: rozpietosc cen na mobile.de jest kilkukrotna
    > dla jednego modelu i rocznika. i to po odrzuceniu rozbitkow i innych
    > niesprawnych.

    Nie pisałem nic o cenach, tylko o przebiegach. Na grupie ciągła
    licytacja jakie to ludzie przebiegi robią i opowieści jakie to
    przebiegi mają samochody i ile to niby Niemcy jeżdżą. Widać
    ile.

    > Jeden w 7 lat robi 80 tys, drugi musi 160 zeby srednia
    > wyszla 120.

    A gdzie ta średnia 120kkm dla 7-latka? To raczej rzadkość.

    > A do Polski ktory trafi ?

    Taki, którego się uda sprzedać.

  • 4. Data: 2011-12-14 14:58:11
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-12-14 13:54, Artur Maśląg pisze:

    > Ciekawej lektury życzę :)

    Ech, czemu tylko w języku oprawców ;)

  • 5. Data: 2011-12-14 17:20:07
    Od: "adam" <a...@g...pl>

> [...]
    > licytacja jakie to ludzie przebiegi robią i opowieści jakie to
    > przebiegi mają samochody i ile to niby Niemcy jeżdżą. Widać

    No ale to tak jak w Polsce i pewnie kazdym innym kraju.
    Robisz 5 tys. rocznie to sprzedajesz auto po 10 albo bo 15 latach jak juz
    jest zlomem.
    A jak chcesz sprzedac wczesniej to ktos z rodziny/znajomych sie znajdzie i
    kupi i takie auto nigdy nie wyladuje na allegro.
    Sa za to takie co jezdza po 30-40 tys rocznie poskrecane do 150 tys po 8
    latach.
    pzdr
    Adan
    '

  • 6. Data: 2011-12-14 17:29:07
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 14/12/2011 16:20, adam wrote:

> [...]
    > i kupi i takie auto nigdy nie wyladuje na allegro.
    > Sa za to takie co jezdza po 30-40 tys rocznie poskrecane do 150 tys po 8

    Chyba, że akurat nikt ze znajomych ani rodziny nie potrzebuje
    15-letniego samochodu.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 7. Data: 2011-12-14 17:33:13
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >Nie i tak naprawdę nie jest ona specjalnie istotna.

    >To prawda. Tyle, że jak widać wcale nie jeżdżą tak dużo jak to się
    >opowiada.

    Ale tu masz usrednione :-)

    Teraz moze cennik ze stacji paliw zniecheca, ale jeszcze niedawno -
    kupujesz swojego wymarzonego 10-letniego golfa TDI ... i ile
    przejechal ? :-)

> [...]
    >licytacja jakie to ludzie przebiegi robią i opowieści jakie to
    >przebiegi mają samochody i ile to niby Niemcy jeżdżą. Widać

    No coz - jakie robia to zalezy od potrzeb. A tam jest podobnie jak u
    nas - jeden ma do pracy 500m i nie oplaca mu wyjezdzac z garazu, inny
    ma 50km, bo to tylko 20 minut, wiec blisko :-)

    >A gdzie ta średnia 120kkm dla 7-latka? To raczej rzadkość.

    No jak rzadkosc ?
    M-klasse 114, galaxy 118, sharan 119, alhambra 115, a nawet espace
    potrafi wykrecic 108 kkm.

    >Taki, którego się uda sprzedać.

    No i dlatego grupowa licytacja nie jest tak calkiem bezpodstawna.
    Znam i takich Niemcow ktorzy robia ponad 50 kkm rocznie.
    Oni akurat samochody sprzedaja 2-3 letnie, bo potem za bardzo traci
    na wartosci. Ale takie do Polski tez nie trafiaja :-)

    J.

  • 8. Data: 2011-12-14 17:33:35
    Od: BearBag <c...@g...com>

    On 14 Gru, 13:54, Artur Maśląg <f...@p...com> wrote:
    > Tak mnie naszło przy przeglądaniu danych TÜV o awaryjności
    > różnych marek - jakie to niby Niemcy przebiegi robią itd.

> [...]

    Żebyś jeszcze po angielsku wrzucił to byłbym w stanie zrozumieć ale
    ile % ludzi w tym kraju zna na tyle niemiecki żeby to przeczytać ? 1% ?

  • 9. Data: 2011-12-14 17:42:54
    Od: "adam" <a...@g...pl>

    > Chyba, że akurat nikt ze znajomych ani rodziny nie potrzebuje 15-letniego
    > samochodu.

    No te 15 letnie to moze i sa na sprzedaz, ale glownie dlatego ze to nie
    serwisowane zlomy wiec malo interesujace.
    Pzdr
    Adam

  • 10. Data: 2011-12-14 18:08:22
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-12-14 17:33, J.F pisze:

    > Ale tu masz usrednione :-)

    Otóż to - raport na podstawie ~8 milionów kontroli. Skoro wychodzi
    powiedzmy ~10kkm rocznie, to jakie wg Ciebie niby robią te samochody
    przebiegi nieśrednie? Jeżeli na 10 sztuk jeden zrobi 20, to pozostałe
    9 musi zrobić poniżej 9 kkm. Jak zrobi 40 kkm to reszta musi zrobić po
    7 kkm. Tu nie ma przebacz, a TÜV to nie handlarze.

    > Teraz moze cennik ze stacji paliw zniecheca, ale jeszcze niedawno -

    Ekhem - w statystyce masz np. samochody 11-letnie. Dziwnym trafem jakoś
    specjalnie przebiegami nie odstają, a kryzysu to raczej nie mieli.

    > kupujesz swojego wymarzonego 10-letniego golfa TDI ... i ile przejechal
    > ? :-)

    Zależy od kogo go kupiłem. Na szczęście nigdy "golf w tedeiku" nie
    był moim wymarzonym samochodem.

    > No coz - jakie robia to zalezy od potrzeb.

    Otóż to.

    > A tam jest podobnie jak u nas
    > - jeden ma do pracy 500m i nie oplaca mu wyjezdzac z garazu, inny ma
    > 50km, bo to tylko 20 minut, wiec blisko :-)

    Widzisz, starałem się to kiedyś wytłumaczyć, ale opór był straszny
    - tam podobno powszechnie ludzie jeżdżą do pracy setki kilometrów,
    stąd takie przebiegi. Jak widać nie jest to prawdą. Dodatkowo
    tych z 50km to raczej też nie będzie wielu, ponieważ przebieg
    takich samochodów oscylowałby w granicach 30kkm, a tego jakoś
    w danych nie widać.

    > No jak rzadkosc ?
    > M-klasse 114, galaxy 118, sharan 119, alhambra 115, a nawet espace
    > potrafi wykrecic 108 kkm.

    Najwyższe przebiegi z grupy i do tego SUV/VAN.

    > No i dlatego grupowa licytacja nie jest tak calkiem bezpodstawna.

    W zakresie przebiegów niemieckich? Jednak jest bezpodstawna.

    > Znam i takich Niemcow ktorzy robia ponad 50 kkm rocznie.
    > Oni akurat samochody sprzedaja 2-3 letnie, bo potem za bardzo traci na
    > wartosci.

    Tak, tylko na jednego takiego Niemca ile przypada, by jednak średni
    przebieg zbliżył się do ~10 kkm?

    > Ale takie do Polski tez nie trafiaja :-)

    Stąd też ja nie pisałem jakie samochody trafiają do Polski, tylko jakie
    rzeczywiste przebiegi mają Niemcy. Różnica zasadnicza.