eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMity o przebiegach niemieckich samochodów. › Re: Mity o przebiegach niemieckich samochodów.
  • Data: 2011-12-15 11:43:42
    Temat: Re: Mity o przebiegach niemieckich samochodów.
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2011-12-15 10:33, J.F pisze:
    > Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup
    (...)
    >> Pokazywałem Ci wprost wyliczenie średniej - ci niektórzy to naprawdę
    >> muszą być dość rzadko występujący, skoro np. 9 na 10 musi jeździć
    >> poniżej średniej, by skompensować te wyniki 1 zdecydowanie odbiegające
    >> od średnich. Statystyka jest nieubłagana.
    >
    > No coz - oni sie az tak bardzo od nas nie roznia - miasta maja podobne,
    > sa w nich autobusy, tramwaje, drogie parkingi, koleje.

    Trochę podobnie tak, ale różnice są i to w każdą stronę.

    > Ale sa tez autostrady, przedmiescia, wyzsze zarobki - i nikogo nie dziwi
    > ze ktos dojezdza do pracy z dalszej odleglosci.

    Te dojazdy z większych odległości też nie są takie częste i zależą
    od konkretnej sytuacji. Często lepiej się przeprowadzić.

    > Tylko ze zona ma wtedy drugi samochod :-)

    Nie wiem dlaczego żona - w końcu to ona może akurat dojeżdżać.
    Zresztą posiadanie dwóch samochodów jest raczej powszechne
    i w Polsce rzekłbym, też nie takie rzadkie.

    > Jest tez zwyczaj weekendowych wyjazdow.

    W Polsce też, choć wiadomo - nie tak powszechny z racji sytuacji
    ekonomicznej.

    > Wiec z jednej strony - owszem, statystyka jest nieublagana, z drugiej -
    > nic z niej dla nas nie wynika.

    Wynika jak najbardziej.

    > Ciagle sie mozna nadziac na samochod
    > ktorym dziadek do kosciola licznik musial krecic.

    Ale ja nadal nie piszę o kupnie używanego samochodu, tylko o jego
    eksploatacji.

    > P.S. konsumpcja ropy
    > https://www.cia.gov/library/publications/the-world-f
    actbook/fields/2174.html
    >
    >
    > Polska 564k bbl/d, Niemcy 2495k bbl/d
    > A ludzi maja tylko 2x wiecej.

    Przy podobnej powierzchni. Dodam do tego, że w Polsce jest ~15 mln
    pojazdów, w Niemczech pow. 40mln (jakiś czas temu był ponad 45 mln,
    ile jest teraz dokładnie nie wiem) i w Niemczech statystycznie
    wychodzi ~450 samochodów na 1000 mieszkańców, my do tego już prawie
    doszliśmy, tak że statystycznie sytuacja zaczyna wyglądać podobnie.
    Oczywiście mają samochody nowsze, ale znów nie tak masakrycznie.
    Ostatnio było ~9 lat w Niemczech, w Polsce ~15. Będziemy bogatsi to
    się "samo" poprawi.

    > No ale z ropy nie tylko benzyne sie robi,
    > ale tez olej opalowy, plastiki, i cala mase wyrobow chemicznych, a z
    > braku rosyjskiego gazu grzeja ropa.

    O tak, szczególnie piwo w petach mi smakuje ;)

    >> W Polsce też tak bywa, choć z czasem gorzej, ponieważ nie ma tam
    >> autostrady. Ale to nadal pewnie będzie ze 25kkm rocznie, a nie 50.
    >> Inna sprawa, że 30km w jedną stronę to wcale nie jest jakoś daleko.
    >
    > Urok w tych 10 minutach - to jest bardzo blisko :-)

    Urok urokiem, ale to nadal nie są jakiś kosmiczne przebiegi.

    > a to jest 15kkm rocznie na same dojazdy do pracy.

    Te 25kkm to przyjąłem jako jazdę do pracy + dodatki, czyli jak sam
    widzisz ekstra 10kkm.

    > Nie mialem dostepu do calej - moze gdzies tam w srodku sa pojazdy z
    > przebiegiem po 200kkm i wcale sie tak czesto nie psuja :-)

    :)



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: