eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMit zajebistych hamulców w PolonezieRe: Mit zajebistych hamulców w Polonezie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin2!goblin.stu.neva.ru!xlned.com!feeder1.xlned.com!news2.euro.net!
    209.197.12.242.MISMATCH!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neo
    strada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neos
    trada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Mit zajebistych hamulców w Polonezie
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <51597a33$0$1226$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@g...com>
    <fl3dymcsb9hb$.787oql6shgcm$.dlg@40tude.net>
    <1...@p...pl.invalid>
    <1v9m4m8fpxo3f$.1bhf5tscjopxt.dlg@40tude.net>
    <1...@p...pl.invalid>
    <m...@4...net>
    <6...@p...pl.invalid>
    Date: Tue, 2 Apr 2013 02:04:49 +0200
    Message-ID: <cwnnzvfshp9w$.18tddp3b63kxu.dlg@40tude.net>
    Lines: 62
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.21.127.2
    X-Trace: 1364857491 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 1219 83.21.127.2:63966
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2487618
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Tue, 2 Apr 2013 00:28:50 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    >> W tym samochodzie hydraulika była chyba mocno niedowymiarowana jeśli chodzi
    >> o hamulce, a wszystko bazowało na silnym wspomaganiu.
    >> I jak podciśnienie w serwo spadło (a przy pulsacyjnym hamowaniu z wyższych
    >> prędkości spadało) to zostawało się bez hamulców.
    >
    > Co tu ma do gadania wyższa prędkość? Hamowanie silnikiem, podciśnienie
    > we wspomaganiu pełne. Silnik nie gaśnie. No i czas powrotu - kilka
    > minut. Ewidentnie coś się przegrzewało.

    A no jak kilka minut to się pewnie klocki topiły, albo płyn gotował.

    Ja tyle co Poloneza majstrowałem to miałem wrażenie że serwo tam miało
    bardzo niewielką pojemność.
    Jak inne samochody spokojnie 3-4 depnięcia są w stanie wspomagać, to w
    Poldku wystarczyło tego na góra 2. Zawór sprawny, podciśnienie nie
    uciekało.

    >> Zresztą z tego chyba wynika mocno opóźnione hamowanie w tym samochodzie -
    >> można go z całej siły depnąć, a hamulec dopiero zaczyna się rrozkręcać z
    >> siłą hamowania. W końcu koła się zablokują, ale po pewnym czasie.
    >
    > Że co? Ja nie pisze o popsutym Polonezie. Pisze o hamulcach w trzech
    > różnych Poldkach, ale z tego samego roku produkcji - 1993.

    Ja tam może w tego Poloneza wsiadłem z samohodu nieporównywalnie lepszego
    pod względem hamulców (tzn. Cinquecento - żeby nie było że z Porsche
    porównuję), ale to co mnie uderzyło to właśnie czas między depnięciem, a
    zadziałeniem tego ustrojstwa.

    To co powinno dziać się natychmiast zajmowało czas... Nie powiem ile to
    było dokładnie, ale było to denerwującą długo.

    Zresztą rzuciłem okiem w katalog i trochę się wyjaśnia.

    Cinquecento ma tarczę 240mm, tłoczek 48mm, pompę 19mm i koła 53cm średnicy.
    Polonez ma mniejszą tarczę 227mm, taki sam tłoczek i pompę, a koła większe
    bo 56cm.

    Polonez ma więc mniejsze tarcze, a przy tym większe koła (czyli potrzebuje
    większego momentu hamującego).
    Oczywiście pamiętając że CC waży 700kg i ma 40KM (sporting 55KM), a Polonez
    1100kg i około 80KM.

    Różnica przerzucona musiała być w całości na pneumatyczne wspomaganie,
    które oczywiście się nie wyrabiało - zresztą nie tylko wspomaganie.

    Skoro w CC hamulce nadal było niedowymiarowane i grzeały się jak opętane,
    to faktycznie Polonez przy prędkościach powyżej 100km/h powinien być
    hamowany spadochronem :)


    >> Swoją drogą historia chyba zatoczyła koło bo podobnie zbudowane układy
    >> hamulcowe widują w zupełnie nowych pojazdach.
    >> Same hamulce całkiem fajnie, przyczepić się nie można, ale bez wspomagania
    >> po prostu bez szans na cokolwiek więcej niż spowalnianie.
    >
    > Zdarzało mi się jechać na holu Poldkiem - da się hamować bez łamania
    > fotela.

    Ale skutecznie?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: