-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin2!goblin.stu.neva.ru!xlned.com!feeder1.xlned.com!news2.euro.net!
209.197.12.242.MISMATCH!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neo
strada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neos
trada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: Mit zajebistych hamulców w Polonezie
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <51597a33$0$1226$65785112@news.neostrada.pl>
<0...@g...com>
<fl3dymcsb9hb$.787oql6shgcm$.dlg@40tude.net>
<1...@p...pl.invalid>
<1v9m4m8fpxo3f$.1bhf5tscjopxt.dlg@40tude.net>
<1...@p...pl.invalid>
<m...@4...net>
<6...@p...pl.invalid>
Date: Tue, 2 Apr 2013 02:04:49 +0200
Message-ID: <cwnnzvfshp9w$.18tddp3b63kxu.dlg@40tude.net>
Lines: 62
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.21.127.2
X-Trace: 1364857491 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 1219 83.21.127.2:63966
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2487618
[ ukryj nagłówki ]Dnia Tue, 2 Apr 2013 00:28:50 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
>> W tym samochodzie hydraulika była chyba mocno niedowymiarowana jeśli chodzi
>> o hamulce, a wszystko bazowało na silnym wspomaganiu.
>> I jak podciśnienie w serwo spadło (a przy pulsacyjnym hamowaniu z wyższych
>> prędkości spadało) to zostawało się bez hamulców.
>
> Co tu ma do gadania wyższa prędkość? Hamowanie silnikiem, podciśnienie
> we wspomaganiu pełne. Silnik nie gaśnie. No i czas powrotu - kilka
> minut. Ewidentnie coś się przegrzewało.
A no jak kilka minut to się pewnie klocki topiły, albo płyn gotował.
Ja tyle co Poloneza majstrowałem to miałem wrażenie że serwo tam miało
bardzo niewielką pojemność.
Jak inne samochody spokojnie 3-4 depnięcia są w stanie wspomagać, to w
Poldku wystarczyło tego na góra 2. Zawór sprawny, podciśnienie nie
uciekało.
>> Zresztą z tego chyba wynika mocno opóźnione hamowanie w tym samochodzie -
>> można go z całej siły depnąć, a hamulec dopiero zaczyna się rrozkręcać z
>> siłą hamowania. W końcu koła się zablokują, ale po pewnym czasie.
>
> Że co? Ja nie pisze o popsutym Polonezie. Pisze o hamulcach w trzech
> różnych Poldkach, ale z tego samego roku produkcji - 1993.
Ja tam może w tego Poloneza wsiadłem z samohodu nieporównywalnie lepszego
pod względem hamulców (tzn. Cinquecento - żeby nie było że z Porsche
porównuję), ale to co mnie uderzyło to właśnie czas między depnięciem, a
zadziałeniem tego ustrojstwa.
To co powinno dziać się natychmiast zajmowało czas... Nie powiem ile to
było dokładnie, ale było to denerwującą długo.
Zresztą rzuciłem okiem w katalog i trochę się wyjaśnia.
Cinquecento ma tarczę 240mm, tłoczek 48mm, pompę 19mm i koła 53cm średnicy.
Polonez ma mniejszą tarczę 227mm, taki sam tłoczek i pompę, a koła większe
bo 56cm.
Polonez ma więc mniejsze tarcze, a przy tym większe koła (czyli potrzebuje
większego momentu hamującego).
Oczywiście pamiętając że CC waży 700kg i ma 40KM (sporting 55KM), a Polonez
1100kg i około 80KM.
Różnica przerzucona musiała być w całości na pneumatyczne wspomaganie,
które oczywiście się nie wyrabiało - zresztą nie tylko wspomaganie.
Skoro w CC hamulce nadal było niedowymiarowane i grzeały się jak opętane,
to faktycznie Polonez przy prędkościach powyżej 100km/h powinien być
hamowany spadochronem :)
>> Swoją drogą historia chyba zatoczyła koło bo podobnie zbudowane układy
>> hamulcowe widują w zupełnie nowych pojazdach.
>> Same hamulce całkiem fajnie, przyczepić się nie można, ale bez wspomagania
>> po prostu bez szans na cokolwiek więcej niż spowalnianie.
>
> Zdarzało mi się jechać na holu Poldkiem - da się hamować bez łamania
> fotela.
Ale skutecznie?
Następne wpisy z tego wątku
- 02.04.13 01:08 ZIWK
- 02.04.13 01:10 RoMan Mandziejewicz
- 02.04.13 02:16 Tomasz Pyra
- 02.04.13 02:24 Tomasz Pyra
- 02.04.13 01:48 J.F.
- 02.04.13 02:49 Tomasz Pyra
- 02.04.13 01:57 h.w.d.p.
- 02.04.13 09:38 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 02.04.13 10:19 RoMan Mandziejewicz
- 02.04.13 10:20 RoMan Mandziejewicz
- 02.04.13 10:22 RoMan Mandziejewicz
- 02.04.13 11:31 Axel
- 02.04.13 12:16 Artur Maśląg
- 02.04.13 12:22 Artur Maśląg
- 02.04.13 12:26 komar
Najnowsze wątki z tej grupy
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
Najnowsze wątki
- 2024-12-21 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2024-12-21 Warszawa => Java Developer <=
- 2024-12-21 Zalesie Borowe => Medical Equipment Service Engineer <=
- 2024-12-21 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2024-12-21 jak tacy debile
- 2024-12-20 Precedensy politycznie motywowanego nie wydawania w UE
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-20 czyste powietrze
- 2024-12-20 Katowice => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-20 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-20 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-20 Rzeszów => International Freight Forwarder <=