eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMit zajebistych hamulców w PolonezieRe: Mit zajebistych hamulców w Polonezie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!news-out.readnews.com!news-x
    xxfer.readnews.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrad
    a.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada
    .pl.POSTED!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Mit zajebistych hamulców w Polonezie
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <51597a33$0$1226$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@g...com>
    <6m6fu5z2u01m$.fgu4kxnit8fw$.dlg@40tude.net>
    <18biqeibbbjpn.59bafju6z7nn$.dlg@40tude.net>
    <1...@4...net>
    <6kylmqp0133x.1osortvfe8clu$.dlg@40tude.net>
    Date: Tue, 2 Apr 2013 01:35:10 +0200
    Message-ID: <18r09x7xg6ztb$.m9cxlbr8zn7f.dlg@40tude.net>
    Lines: 45
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.21.127.2
    X-Trace: 1364855711 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 1214 83.21.127.2:63835
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2487613
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Tue, 2 Apr 2013 00:21:41 +0200, J.F. napisał(a):

    > Dnia Tue, 2 Apr 2013 01:05:35 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
    >> Dnia Mon, 1 Apr 2013 23:39:49 +0200, J.F. napisał(a):
    >> Miałem kiedyś Poldolota na warsztacie.
    >> Do "sportu" kolega budował więc nad hamulcami trochę się nakombinowaliśmy.
    >> Hamowało to fatalnie - dużo gorzej niż moje Cinquecento.
    >>
    >>>> Żeby wyhamować go na dystansie o połowę krótszym samochód musi być
    >>>> wyposażony w jakieś zawieszenie,
    >>> Jestes pewien ?
    >> To jest chyba podstawowy element (do kupy z oponami).
    >> Żeby skutecznie hamować trzeba siłą hamowania oscylować wokół granicy
    >> przyczepności. Jak zawieszenie dorzuci tu swoje głębokie oscylacje to robi
    >> się dużo trudniej.
    >
    > W poldku oscylowalo ?

    Na pewno przód strasznie nurkował przy hamowaniu.
    Przy przyspieszaniu z kolei tył przysiadał.
    A mocy w tym samochodzie to nie było przecież żadnej.

    Nurkowanie to raczej kwestia sprężyn.
    Ale w połączeniu z kiepskimi amortyzatorami, przekładało się to na
    oscylacje i hamowanie nie do ogarnięcia.
    Do tego wspomaganie działało w sposób trudny do opisania - gumowe jakieś
    takie, dziwne. W każdym dokładało jeszcze kolejny stopień swobody nad
    którym kierowca musiał panować.

    >> Do tego intuicja mi podpowiada że w samochodzie RWD w którym gazem robi się
    >> nadsterowny poślizg, hamulce dobiera się tak żeby hamowanie szło raczej w
    >> podsterowność. W FWD można odwrotnie. To powinno dać szerszy zakres
    >> kontroli w poślizgu, ale nie wiem czy to właśnie to było przyczyną.
    >
    > Korektor sily hamowania byl i RWD i FWD.
    > W poldku ... nie wiem, tez chyba byl ?

    Korektory hydrauliczne są w większości samochodów (teraz to się na
    elektronikę przerzuca).
    Te w Poldku to jeśli dobrze pamiętam to były takie dynamiczne - co to niby
    obciążenie kompensują, czyli im niżej siedzi tylne zawieszenie tym większa
    siła hamowania idzie na tył.
    Ale w połączeniu z nurkującym przodem i zadzierającym się tyłem przy
    hamowaniu to nie mogło dobrze działać.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: