-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!feeder.erje.net!us.feeder.erje.net!usenet.b
lueworldhosting.com!npeer02.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!fe
ed-me.highwinds-media.com!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.n
eostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.ne
ostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: Mit zajebistych hamulców w Polonezie
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <51597a33$0$1226$65785112@news.neostrada.pl>
<0...@g...com>
<6m6fu5z2u01m$.fgu4kxnit8fw$.dlg@40tude.net>
<18biqeibbbjpn.59bafju6z7nn$.dlg@40tude.net>
Date: Tue, 2 Apr 2013 01:05:35 +0200
Message-ID: <1...@4...net>
Lines: 50
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.21.127.2
X-Trace: 1364853936 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 1216 83.21.127.2:63103
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 2945
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2487605
[ ukryj nagłówki ]Dnia Mon, 1 Apr 2013 23:39:49 +0200, J.F. napisał(a):
> Dnia Tue, 2 Apr 2013 00:25:51 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
>> Dnia Mon, 1 Apr 2013 07:55:42 -0700 (PDT), k...@g...com napisał(a):
>>> Przy stówce bez problemu dawało się zablokować przednie koła hamulcami.
>>
>> Nie no... szał :-)
>> I jak widać ta "cudowna" właściwość wystarczyła żeby wyhamować samochód ze
>> 100km/h na 76m.
>
> No chyba ze blad gazety ...
Miałem kiedyś Poldolota na warsztacie.
Do "sportu" kolega budował więc nad hamulcami trochę się nakombinowaliśmy.
Hamowało to fatalnie - dużo gorzej niż moje Cinquecento.
>
>> Żeby wyhamować go na dystansie o połowę krótszym samochód musi być
>> wyposażony w jakieś zawieszenie,
>
> Jestes pewien ?
To jest chyba podstawowy element (do kupy z oponami).
Żeby skutecznie hamować trzeba siłą hamowania oscylować wokół granicy
przyczepności. Jak zawieszenie dorzuci tu swoje głębokie oscylacje to robi
się dużo trudniej.
>
>> hamulce muszą mieć zapewniony prawidłowy
>> balans (a w Polonezach hamuje z zasady praktycznie tylko przód, głównie ze
>> względu na fatlny rozkład mas między osiami)
>
> tzn jaki ? bo wiele innych FWD ma chyba jeszcze bardziej dociazona przednia
> os.
Tu znowu jest kwestia zawieszenia - zawieszenie jest skaczące, to żeby
samochód był możliwy do opanowania przy hamowaniu, trzeba mocno zmniejszyć
siłę hamowania tylnych hamulców.
Do tego intuicja mi podpowiada że w samochodzie RWD w którym gazem robi się
nadsterowny poślizg, hamulce dobiera się tak żeby hamowanie szło raczej w
podsterowność. W FWD można odwrotnie. To powinno dać szerszy zakres
kontroli w poślizgu, ale nie wiem czy to właśnie to było przyczyną.
Po wymianie amortyzatorów na jakieś modzone sportowe, zastąpieniu tylnego
korektora regulowanym ręcznie, samochód stał się bardziej przewidywalny
przy hamowaniu, ale nadal hamował gorzej niż Cinquecento (fakt że
Cinquecento na trochę lepszym zawieszeniu).
Następne wpisy z tego wątku
- 02.04.13 00:21 J.F.
- 02.04.13 00:26 J.F.
- 02.04.13 00:26 Robert Rędziak
- 02.04.13 00:28 RoMan Mandziejewicz
- 02.04.13 00:30 RoMan Mandziejewicz
- 02.04.13 01:35 Tomasz Pyra
- 02.04.13 00:43 k...@g...com
- 02.04.13 00:55 J.F.
- 02.04.13 00:55 k...@g...com
- 02.04.13 02:04 Tomasz Pyra
- 02.04.13 01:08 ZIWK
- 02.04.13 01:10 RoMan Mandziejewicz
- 02.04.13 02:16 Tomasz Pyra
- 02.04.13 02:24 Tomasz Pyra
- 02.04.13 01:48 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- 2025-02-01 jakie małe auto duże w środku :-)
- 2025-02-01 Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- 2025-02-01 T-1000 was here
- 2025-02-01 Warszawa => DevOps Engineer <=
- 2025-02-01 Katowice => Administrator IT - Operating Systems and Virtualization <=
- 2025-02-01 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=