-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net
!1.eu.feeder.erje.net!feeder2.ecngs.de!ecngs!feeder.ecngs.de!81.171.118.63.MISM
ATCH!peer03.fr7!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.
neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-ma
il
Newsgroups: pl.misc.elektronika
From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Subject: Re: Miękki start silnika wyciągarki
References: <mop6q5$977$1@usenet.news.interia.pl> <mop8qv$phs$1@dont-email.me>
<moqb46$k0b$1@usenet.news.interia.pl> <moqc7c$k2q$1@dont-email.me>
<moqdkr$p4u$1@usenet.news.interia.pl>
<9...@p...pl.invalid>
<moqr5q$kt4$1@usenet.news.interia.pl>
Organization: : : :
Date: Thu, 23 Jul 2015 16:18:50 +0200
User-Agent: slrn/1.0.2 (Linux)
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Message-ID: <s...@f...lasek.waw.pl>
Lines: 20
NNTP-Posting-Host: 77-253-217-116.static.ip.netia.com.pl
X-Trace: 1437661130 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 8372 77.253.217.116:27502
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 2008
X-Received-Body-CRC: 3513028700
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:683783
[ ukryj nagłówki ]Pan Adam napisał:
> Łódka musi mieć zapas mocy, aby np. płynąć pod wiatr czy pod prąd. Albo
> uciec przed burzą. Rzadko używa się pełnej mocy silnika. Natomiast przy
> trolingu pływa się kilka metrów na minutę - więc wykorzystuje się ułamek
> mocy silnika.
> Standardowo elektryczne silniki przyczepne miewają kilka "biegów"
> (prędkości), wybieranych manetką. Sterownik ma duże straty cieplne, stąd
> nie nadaje się do trolingu.
> Do wolnej pracy - trolingu - są inne sterowniki, wyraźnie droższe.
Może to głupie pytanie, ale ponieważ troling jest zawsze on topic, więc
spytam. Skoro z akumulatorem 60 Ah można ten troling uprawiać przez cały
dzień, to oznacza, że potrzeba do tego ledwie kilkadziesiąt watów mocy.
Czemu więc zamiast drogiego sterownika nie użyć osobnego małego silniczka
z właściwie dobraną śrubą? To bardzo tanie rozwiązanie, a sprawnością
przewyższające użycie w takich warunkach kilkukilowatowego silnika.
--
Jarek
Następne wpisy z tego wątku
- 23.07.15 16:22 RoMan Mandziejewicz
- 23.07.15 16:25 RoMan Mandziejewicz
- 23.07.15 16:28 Adam
- 23.07.15 16:31 Adam
- 23.07.15 16:32 Paweł Pawłowicz
- 23.07.15 16:39 Adam
- 23.07.15 16:41 Sebastian Biały
- 23.07.15 16:47 Sebastian Biały
- 23.07.15 17:13 Paweł Pawłowicz
- 23.07.15 17:27 Jarosław Sokołowski
- 23.07.15 17:34 Paweł Pawłowicz
- 23.07.15 20:02 s...@g...com
- 23.07.15 20:50 ACMM-033
- 23.07.15 21:01 ACMM-033
- 23.07.15 21:06 ACMM-033
Najnowsze wątki z tej grupy
- termostat do lodowki
- SEP 1 kV E
- Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- starość nie radość
- Ataki hakerskie
- Akumulatorki Ni-MH AA i AAA Green Cell
- Dławik CM
- JDG i utylizacja sprzetu
- Identyfikacja układ SO8 w sterowniku migających światełek choinkowych
- DS1813-10 się psuje
- Taki tam szkolny problem...
- LIR2032 a ML2032
- SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- olej psuje?
- Internet w lesie - Starlink
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2024-12-13 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-13 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-12-13 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-13 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=