eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaMiękki start silnika wyciągarki
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 96

  • 1. Data: 2015-07-23 00:51:47
    Temat: Miękki start silnika wyciągarki
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Witajcie.

    W jaki sposób można zrealizować "miękki start" silnika wyciągarki
    samochodowej?
    Średniej wielkości wyciągarka (np. 10000LB) szarpie ok. 400A.
    Chciałbym uzyskać efekt miękkiego startu przez czas ok. 1 sekundy.
    Napięciowo? Czy jakoś na zasadzie PWM?

    A może są gotowe układy?

    Dopuszczam regulator prędkości zamiast miękkiego startu - może to nawet
    lepiej.


    --
    Pozdrawiam.

    Adam


  • 2. Data: 2015-07-23 01:27:48
    Temat: Re: Miękki start silnika wyciągarki
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Adam pisze:
    > Witajcie.
    >
    > W jaki sposób można zrealizować "miękki start" silnika wyciągarki
    > samochodowej?
    > Średniej wielkości wyciągarka (np. 10000LB) szarpie ok. 400A.
    > Chciałbym uzyskać efekt miękkiego startu przez czas ok. 1 sekundy.
    > Napięciowo? Czy jakoś na zasadzie PWM?
    >
    > A może są gotowe układy?
    >
    > Dopuszczam regulator prędkości zamiast miękkiego startu - może to nawet
    > lepiej.

    Ma być proste, tanie czy ekonomiczne energetycznie?


    --
    AlexY
    http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html


  • 3. Data: 2015-07-23 11:11:34
    Temat: Re: Miękki start silnika wyciągarki
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-07-23 o 01:27, AlexY pisze:
    > Adam pisze:
    >> Witajcie.
    >>
    >> W jaki sposób można zrealizować "miękki start" silnika wyciągarki
    >> samochodowej?
    >> Średniej wielkości wyciągarka (np. 10000LB) szarpie ok. 400A.
    >> Chciałbym uzyskać efekt miękkiego startu przez czas ok. 1 sekundy.
    >> Napięciowo? Czy jakoś na zasadzie PWM?
    >>
    >> A może są gotowe układy?
    >>
    >> Dopuszczam regulator prędkości zamiast miękkiego startu - może to nawet
    >> lepiej.
    >
    > Ma być proste, tanie czy ekonomiczne energetycznie?
    >

    Myślę o niedrogim rozwiązaniu dla siebie.
    Albo wykonać, albo kupić gotowe.

    Co do ekonomiczności: opornica drutowa to nie to, czego szukam ;)

    Nie robię w mikroprocesorach, wolałbym elektronikę "analogową" - mowa
    oczywiście o samodzielnym budowaniu.

    Widziałem regulatory prędkości do elektrycznych silników dla
    pontonów/motorówek - jednak są one sprzedawane jako całość z silnikiem,
    kolumną itd, i są na prądy rzędu 100 do 200A.

    Co do prostoty - po zastanowieniu doszedłem do wniosku, że wystarczyłyby
    nawet 3 kroki, przykładowo 20%, 50%, 100%.


    --
    Pozdrawiam.

    Adam


  • 4. Data: 2015-07-23 11:31:44
    Temat: Re: Miękki start silnika wyciągarki
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Adam pisze:
    > W dniu 2015-07-23 o 01:27, AlexY pisze:
    >> Adam pisze:
    >>> Witajcie.
    >>>
    >>> W jaki sposób można zrealizować "miękki start" silnika wyciągarki
    >>> samochodowej?
    [..]
    >> Ma być proste, tanie czy ekonomiczne energetycznie?
    > Myślę o niedrogim rozwiązaniu dla siebie.
    > Albo wykonać, albo kupić gotowe.
    >
    > Co do ekonomiczności: opornica drutowa to nie to, czego szukam ;)

    Dlaczego, najprostsze i najbardziej niezawodne rozwiązanie.

    > Nie robię w mikroprocesorach, wolałbym elektronikę "analogową" - mowa
    > oczywiście o samodzielnym budowaniu.
    >
    > Widziałem regulatory prędkości do elektrycznych silników dla
    > pontonów/motorówek - jednak są one sprzedawane jako całość z silnikiem,
    > kolumną itd, i są na prądy rzędu 100 do 200A.

    To oznacza tranzystory mocy które do tanich nie należą oraz spory radiator.

    > Co do prostoty - po zastanowieniu doszedłem do wniosku, że wystarczyłyby
    > nawet 3 kroki, przykładowo 20%, 50%, 100%.

    Czyli 2 oporniki w formie grzałek.


    --
    AlexY
    http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html


  • 5. Data: 2015-07-23 11:54:34
    Temat: Re: Miękki start silnika wyciągarki
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-07-23 o 11:31, AlexY pisze:
    > Adam pisze:
    >>(...)
    >> Widziałem regulatory prędkości do elektrycznych silników dla
    >> pontonów/motorówek - jednak są one sprzedawane jako całość z silnikiem,
    >> kolumną itd, i są na prądy rzędu 100 do 200A.
    >
    > To oznacza tranzystory mocy które do tanich nie należą oraz spory radiator.
    > (...)

    Nie na tranzystorach.
    Sterownik wielkości paczki papierosów, silnik ok. 2KM, zasilanie
    impulsowe. Sterowanie umożliwia trolling (wędkowanie przy bardzo małej
    prędkości łódki).
    Gdyby sterownik generował straty cieplne, to na akumulatorze 60Ah nie
    dałoby się pływać łódką cały dzień w 2 osoby.



    --
    Pozdrawiam.

    Adam


  • 6. Data: 2015-07-23 12:19:21
    Temat: Re: Miękki start silnika wyciągarki
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Adam,

    Thursday, July 23, 2015, 11:54:34 AM, you wrote:

    >>> Widziałem regulatory prędkości do elektrycznych silników dla
    >>> pontonów/motorówek - jednak są one sprzedawane jako całość z silnikiem,
    >>> kolumną itd, i są na prądy rzędu 100 do 200A.
    >> To oznacza tranzystory mocy które do tanich nie należą oraz spory radiator.
    > Nie na tranzystorach.

    A na czym? Na lampach?

    > Sterownik wielkości paczki papierosów, silnik ok. 2KM, zasilanie
    > impulsowe. Sterowanie umożliwia trolling (wędkowanie przy bardzo małej
    > prędkości łódki).
    > Gdyby sterownik generował straty cieplne, to na akumulatorze 60Ah nie
    > dałoby się pływać łódką cały dzień w 2 osoby.

    Zawsze są jakieś straty. I zdecyduj się - albo 2KM albo pływanie łódką
    cały dzień na 60Ah. Bo to istotna sprzeczność jest.




    --
    Best regards,
    RoMan
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 7. Data: 2015-07-23 14:40:44
    Temat: Re: Miękki start silnika wyciągarki
    Od: s...@g...com

    użytkownik AlexY napisał:

    > > Co do ekonomiczności: opornica drutowa to nie to, czego szukam ;)
    >
    > Dlaczego, najprostsze i najbardziej niezawodne rozwiązanie.


    W dobie uC w tych lokomotywach wymyślili już coś lepszego niż
    opornik przyjmujący setki kW? Pytam z ciekawości, jak kto wie.


  • 8. Data: 2015-07-23 14:50:48
    Temat: Re: Miękki start silnika wyciągarki
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Szklanynocnik,

    Thursday, July 23, 2015, 2:40:44 PM, you wrote:

    >> > Co do ekonomiczności: opornica drutowa to nie to, czego szukam ;)
    >> Dlaczego, najprostsze i najbardziej niezawodne rozwiązanie.
    > W dobie uC w tych lokomotywach wymyślili już coś lepszego niż
    > opornik przyjmujący setki kW? Pytam z ciekawości, jak kto wie.

    Rezystory nadal najbardziej niezawodne. Dynamiczne hamowanie też ich
    wymaga - trakcja nie przyjmie nadmiaru energii :(

    --
    Best regards,
    RoMan
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 9. Data: 2015-07-23 15:28:35
    Temat: Re: Miękki start silnika wyciągarki
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-07-23 14:50, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > trakcja nie przyjmie nadmiaru energii :(

    Swoją drogą dlaczego?


  • 10. Data: 2015-07-23 15:33:08
    Temat: Re: Miękki start silnika wyciągarki
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-07-23 00:51, Adam wrote:
    > W jaki sposób można zrealizować "miękki start" silnika wyciągarki
    > samochodowej?
    > Średniej wielkości wyciągarka (np. 10000LB) szarpie ok. 400A.

    A jaki jest prąd roboczy? Bo rozumiem że 400A to rozruchowy.

strony : [ 1 ] . 2 ... 10


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: