    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Media podały ...
    Date: Fri, 14 Aug 2015 20:08:00 +0200

    ACMM-033 napisało:

    > A nie powinno się prądu z wiatraków napylac do akumulatora, stamtąd
    > inwertery i do sieci? Tak u mnie w byłej robocie zrobiono z GPZ...

    Niejaki Elon Musk z Tesla Motors wziął się niedawno za ten pomysł.
    Sprzedaje domowe power packi o pojemności kilku czy kilkunastu kWh.
    Za pieniądze, no powiedzmy że nie całkiem kosmiczne. Ale jednak
    magazynowanie energii, to droga impreza, dużo droższa od wytwarzania.
    Mało we mnie wiary, że szybko stanie się to tanie i powszechne.
    Tyle że w opłacalność fotowoltaiki (bez dotacji) też nie tak dawno
    nie wierzyłem. A jednak.

    --
    Jarek