  • Data: 2009-02-28 15:18:44
    Temat: Re: Mechaniczne demozaikowanie Bayera
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Zennon" <z...@n...pl> napisał:

    > To musi byc jakos inaczej rozwiazene. Moze kontroler jest tez
    monolitycznie
    > wewnatrz matrycy tez sie trzesie i tylko druciki od szyny danych sie
    > uginaja, a ich jest znacznie mniej.

    Jest to całkiem prawdopodobne. Podaną pzrez Ciebie liczbę 5000 drucików
    potraktowałem jako przenośnię;-) Sądzę, zę prowadzenie 5000 drucików nawet
    od nieruchomej matrycy nie miałoby sensu ekonomicznego - nie wiem nawet czy
    byłoby możliwe ze względu na ilość miejsca wymaganego na ich pomieszczenie.

    > Sądzę zatem, ze z punktu wytrzymałości połączeń problem
    >
    > Nie przekonales mnie ;) W głośnikach przewody sa plecione i dosc dlugie. A
    > swiadomosc, ze tam jest 5 tysiecy drucikow i przerwanie chocby jednego
    > wylacza matryce z uzytku, mnie przeraza ;)
    >[...]

    Plecienie wynika z koniecznosci zapewnienia przekroju niezbędnego do
    pzreniesienia odpowiednio większego prądu - po prostu grubszy pzrewód
    wytrzymuje mniejszą ilość takich saych wyginań, zatem dla zapewnienia
    odpowiedniej trwałości trzeba go było złożyć z wielu cieńszych. Sądżę, ze
    pzry ruchomej matrycy połączenia też muszą być odpowiednio długi, aby
    zmniejszyć promień gięcia. A doświadczenia zbierane od lat przy produkcji
    doprowadzeń do głośników, słuchawek czy innychczęsto gnących sie pzrewodó z
    pewnością w znaczącej części dąły się wykorzystać - choćby w celu dobrania
    odpowiednich materiałów.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)