  • Data: 2009-02-28 20:21:12
    Temat: Re: Mechaniczne demozaikowanie Bayera
    Od: "JR" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "KILu" :

    > CCD-shift ma czesc malych Nikonow (chocby S10), Casio z serii Exilim,
    > Ricohy, niektore Fuji...

    > Co nie zmienia faktu, ze stabilizacje dzialajaca w oparciu o silowniki
    > ultradzwiekowe (zapewne podobne do napedow stosowanych w obiektywach
    > USM/SDM/SWD) ma chociazby 4/3 Olympusa.

    wyprostuję, bo to jest trochę mylące -- krokowe_silniki_ultradźwiękowe
    nie mają nic wspólnego z elementami piezo;
    wiele osób myśląc o ultradźwiękach myśli od razu o "piszczałkach"
    wysokotonowych/ultradźwiękowych

    rzeczywiście trochę kompaktów ma CCD-shift (jeszcze np. Pentax),
    ale co ciekawe np. w trybie nagrywania wideo, np. Pentax stosuje mimo
    tego stabilizację elektroniczną -- rejestrowany obraz jest fragmentem
    pełnego kadru, a wewnętrzna ramka rejestracji porusza się kompensując
    drgania ręki ...

    --
    pzdr.
    JR