-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: "Ergie" <e...@s...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Mechanicy (temat ogórkowy)
Date: Fri, 24 Jul 2015 16:40:55 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 81
Message-ID: <motipt$cdm$1@node2.news.atman.pl>
References: <55af74a4$0$8368$65785112@news.neostrada.pl>
<moo14r$i33$1@node2.news.atman.pl>
<55af8b19$0$8375$65785112@news.neostrada.pl>
<moo3iu$kfr$1@node2.news.atman.pl>
<55aface4$0$8368$65785112@news.neostrada.pl>
<mot311$t5m$1@node2.news.atman.pl>
<55b2479d$0$8379$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 212.106.153.200
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1437748861 12726 212.106.153.200 (24 Jul 2015 14:41:01
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 24 Jul 2015 14:41:01 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <55b2479d$0$8379$65785112@news.neostrada.pl>
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2566197
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:55b2479d$0$8379$6...@n...neostrada
.pl...
> Statystyczny klient jest głupi i woli zapłacić 500+200 (części +
> robocizna) niż 100+100.
> Klient, jak ma zapłacić więcej za robociznę niż za części, to czuje się
> oszukiwany przez mechanika.
> Znasz dowcip jak mechanik walnął młotem i zażyczył sobie 105 zł?
Ano znam. Ale ja jestem gotów zapłacić z tę wiedzę gdzie stuknąć, ale coraz
mniej takich którzy chcą moją kasę. Przecież to nie jest tak że jak mi nikt
łożyska nie wymieni to zapłacę 5 x więcej za regenerowany altek - po prostu
będę jeździł z tym hałasującym.
>> Jak głupi klient co nie wie za co płaci i głupi mechanik który mu tego
>> nie wytłumaczy to tak będzie. Ja aż tak złych doświadczeń z mechanikami
>> nie mam.
> Znasz się trochę na technice. Większość klientów nie będzie wnikała, że
> najpierw zapłaciła za wymianę tylko jednego łożyska, a po tygodniu zaczęło
> hałasować drugie. Oskarży mechanika, że źle naprawia, bo co chwila psuje
> się alternator.
Ale w czym problem? Wystarczy proste pytanie: "łożyska są dwa wymieniać
jedno czy oba bo nie wiadomo kiedy to drugie padnie?".
Jakoś w przypadku amortyzatorów czy klocków mechanicy nie mają problemu by
klientowi wytłumaczyć że jak z jednej strony padły to i z drugiej warto
wymienić. Tak wiem, dochodzi argument bezpieczeństwa ale to też trzeba umieć
wytłumaczyć.
> Przeciętny klient nie rozróżnia słów akumulator i alternator. A Ty chcesz,
> żeby podejmował decyzję co wymieniać. Zwykle odpowiada proszę zrobić tak,
> żeby było dobrze i tanio. A w myślach: I żeby mechanik za dużo na mnie nie
> zarobił.
Nie jestem przeciętnym klientem. Ale może właśnie w tym tkwi sedno. Jak
warsztat jest długo na rynku to ma już kolejkę stałych klientów, a jak nowy
to musi się bardziej starać stąd postawa frontem do klienta a nie
nastawienie tylko na przeciętnych.
>> Czyli po prostu musi myśleć - ale tego "staż" nie gwarantuje :-)
> Jak wymieni 100 kompletów klocków i zepsuje 10 ABS-ów, to nabędzie
> doświadczenia, że te kabelki po coś tam są.
A nie może tego po prostu przeczytać???
>>> Rozrząd, to wyższa szkoła jazdy. Niektóre silniki wymagają używania
>>> szablonów do blokowania kół. Trzeba wiedzieć jak mocno naciągnąć pasek.
>> Czyli potrzeba wiedzy a nie doświadczenia. Z tym się zgadzam, ale ta dziś
>> jest powszechnie dostępna.
> A czy doświadczenie, to nie jest wiedza zdobyta w czasie prób i błędów?
No właśnie nie - nie trzeba prób i błędów. Wymieniałem kiedyś filtr paliwa w
punto wpisałem w google odpowiednią frazę i wszędzie wyskoczyły
ostrzeżenia - bardzo uważać bo łatwo wyłamać króćce przy pompie paliwa. W
podobnym czasie znajomy pojechał z tym samym do mechanika i oczywiście
mechanik o tym nie wiedział mu ułamał mu te króćce przy pompie co
spowodowało dwa dni straty czasu w oczekiwanie na nową pompę (zamontowaną
oczywiście na koszt mechanika)
Na koniec bardzo mnie rozbawił tekstem który mi znajomy powtórzył - bo myśmy
nigdy tego w Punto nie wymieniali. No kuźwa w czasach internetu jak czegoś
nie wiem to sprawdzam. Co z tego że on filtr paliwa pewnie już setki razy
wymieniał (warsztat od lat obecny na rynku), ale akurat nie w Punto i na co
mu się doświadczenie zdało? Na nic. A gdyby sięgnął do wiedzy to mógłby to
być pierwszy filtr jak i wymienia i dałby radę tak jak ja dałem.
> Nie wiem w jakiej branży pracujesz, ale współpraca z klientami to ciekawy
> problem natury psychologicznej, socjologicznej.
Obecnie jako wdrożeniowiec w automatyce przemysłowej, więc kontakty z
klientami mam może nie na co dzień ale jednak dość często i to zarówno będąc
klientem jak i usługodawcą.
Pozdrawiam
Ergie
Następne wpisy z tego wątku
- 25.07.15 23:08 Jarek
- 26.07.15 09:40 Skolmi
- 27.07.15 13:35 J.F.
- 28.07.15 21:23 yabba
- 29.07.15 13:05 Ergie
- 29.07.15 13:30 yabba
- 29.07.15 16:22 Ergie
- 29.07.15 16:27 J.F.
- 30.07.15 09:25 RD
- 30.07.15 13:14 yabba
- 30.07.15 13:52 Ergie
- 30.07.15 06:16 Cavallino
- 17.09.15 09:29 twistedme
Najnowsze wątki z tej grupy
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
Najnowsze wątki
- 2024-12-14 światła znów wlączyli
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A