-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neost
rada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <55af74a4$0$8368$65785112@news.neostrada.pl>
<moo14r$i33$1@node2.news.atman.pl>
<55af8b19$0$8375$65785112@news.neostrada.pl>
<moo3iu$kfr$1@node2.news.atman.pl>
<55aface4$0$8368$65785112@news.neostrada.pl>
<mot311$t5m$1@node2.news.atman.pl>
In-Reply-To: <mot311$t5m$1@node2.news.atman.pl>
Subject: Re: Mechanicy (temat ogórkowy)
Date: Fri, 24 Jul 2015 12:32:42 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 68
Message-ID: <55b2145e$0$8382$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.7.218.209
X-Trace: 1437733982 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 8382 83.7.218.209:58271
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2566183
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:mot311$t5m$...@n...news.atman.pl...
>Ok, ale to nie ten przypadek. Tu do wymiany było tylko łożysko -
>alternator jak nowy ale łożysko wyje. Trza je zmienić i tyle. Za
>pierwszym razem jakieś 10 lat temu nie było problemu - za drugim
>(jakieś dwa lata temu) ten sam mechanik już nie chciał zmienić
>łożyska ani żaden inny. Podobnie przy sprężarce klimy - klima działa,
>a jedyny problem to wyjące łożysko sprężarki co mechanik sam
>zdiagnozował. Ale łożyska nie wymieni za to proponuje wymianę
>sprężarki.
Byc moze w miedzyczasie zycie go nauczylo, zeby sie nie zabierac za
sprezarki i alternatory.
Niby tylko lozysko, ale cholera wie gdzie w tej sprezarce schowane,
jak sie do niego dobrac, ile uszczelek wymienic, a potem klient i tak
przyjedzie z pretensjami, bo klima nie dziala. Zreszta klima to wymaga
stosownych urzadzen do oprozniania i napelniania.
Altek jest znacznie prostszy ..
>> Mechanik "uniwersalny" nie jest w stanie posiadać wszystkich części
>> i niezbędnych maszyn. Nawet jak wymieni łożysko w alternatorze, to
>> nadal będziesz miał stary alternator z jednym nowym łożyskiem. A
>> cena końcowa będzie niewiele niższa niż za wymiane na podzespół po
>> regeneracji.
>Bez jaj, w Punto za wymianę łożyska zapłaciłem 120zł i działało do
>końca życia samochodu. Za regenerowany altek wołali 600zł + wymiana.
Tak nawiasem mowiac, to regenecja alternatora to dwa lozyska i
szczotki, czasem z regulatorem.
Razem ponizej 100zl i kwadrans roboty.
No chyba ze biora poprawke na wymiane diod/prostownikow, peknietych
obudow, kol pasowych ...
ewentualnie rynek taki - jak klient ma do dyspozycji nowe w ASO,
uzywke ze szrotu, naprawic samemu, to zaplaci i 600 za regenerowany
:-)
>> Będzie miał pretensję do mechanika, że już trzeci raz naprawia mu
>> alternator i nie umie go porządfnie naprawić.
>Jak głupi klient co nie wie za co płaci i głupi mechanik który mu
>tego nie wytłumaczy to tak będzie. Ja aż tak złych doświadczeń z
>mechanikami nie mam.
Auta coraz bardziej skomplikowane, a klienci coraz glupsi ... no,
mniej zorientowani.
>Zwykle jak coś jest zepsute to dostaję diagnozę i możliwe sposoby
>naprawy z których sam wybieram jeden. Jeśli wymiana łożyska kosztuje
>120zł a regenerowany altek 600+wymiana to wniosek jest oczywisty.
>Nawet jak za miesiąc okaże się że trzeba wymienić drugie łożysko to i
>tak się opłaca "zaryzykować". Tym bardziej że łożysko nie pada w
>aucie kilkuletnim które jest warte 50 tys tylko w pełnoletnim które
>jest warte 5 tys.
Ale lozysko w alternatorze rzadko pada. Czesciej szczotki trzeba
wymienic, i wtedy przy okazji mechanik powinien i wymiane lozysk
zaproponowac.
Wtedy nie padna ... chyba ze wloskie, albo chinskie wstawi. Uwaga na
SKF - dokladnie ogladac przy zakupie.
Klima to inna bajka - dopoki dziala to nikt nie rusza, jak przestaje,
to IMO - grubsza robota, ale nie wiem, nie robilem :-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 24.07.15 13:02 quent
- 24.07.15 16:13 yabba
- 24.07.15 16:40 Ergie
- 25.07.15 23:08 Jarek
- 26.07.15 09:40 Skolmi
- 27.07.15 13:35 J.F.
- 28.07.15 21:23 yabba
- 29.07.15 13:05 Ergie
- 29.07.15 13:30 yabba
- 29.07.15 16:22 Ergie
- 29.07.15 16:27 J.F.
- 30.07.15 09:25 RD
- 30.07.15 13:14 yabba
- 30.07.15 13:52 Ergie
- 30.07.15 06:16 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
Najnowsze wątki
- 2024-12-15 (ino)wrocław
- 2024-12-15 Obcinaczki z łapaczem
- 2024-12-14 światła znów wlączyli
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=