    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Mechanicy (temat ogórkowy)
    Date: Fri, 24 Jul 2015 12:32:42 +0200

    Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości grup
    >Ok, ale to nie ten przypadek. Tu do wymiany było tylko łożysko -
    >alternator jak nowy ale łożysko wyje. Trza je zmienić i tyle. Za
    >pierwszym razem jakieś 10 lat temu nie było problemu - za drugim
    >(jakieś dwa lata temu) ten sam mechanik już nie chciał zmienić
    >łożyska ani żaden inny. Podobnie przy sprężarce klimy - klima działa,
    >a jedyny problem to wyjące łożysko sprężarki co mechanik sam
    >zdiagnozował. Ale łożyska nie wymieni za to proponuje wymianę
    >sprężarki.

    Byc moze w miedzyczasie zycie go nauczylo, zeby sie nie zabierac za
    sprezarki i alternatory.

    Niby tylko lozysko, ale cholera wie gdzie w tej sprezarce schowane,
    jak sie do niego dobrac, ile uszczelek wymienic, a potem klient i tak
    przyjedzie z pretensjami, bo klima nie dziala. Zreszta klima to wymaga
    stosownych urzadzen do oprozniania i napelniania.

    Altek jest znacznie prostszy ..

    >Bez jaj, w Punto za wymianę łożyska zapłaciłem 120zł i działało do
    >końca życia samochodu. Za regenerowany altek wołali 600zł + wymiana.

    Tak nawiasem mowiac, to regenecja alternatora to dwa lozyska i
    szczotki, czasem z regulatorem.
    Razem ponizej 100zl i kwadrans roboty.

    No chyba ze biora poprawke na wymiane diod/prostownikow, peknietych
    obudow, kol pasowych ...
    ewentualnie rynek taki - jak klient ma do dyspozycji nowe w ASO,
    uzywke ze szrotu, naprawic samemu, to zaplaci i 600 za regenerowany
    :-)

    >Jak głupi klient co nie wie za co płaci i głupi mechanik który mu
    >tego nie wytłumaczy to tak będzie. Ja aż tak złych doświadczeń z
    >mechanikami nie mam.

    Auta coraz bardziej skomplikowane, a klienci coraz glupsi ... no,
    mniej zorientowani.

    >Zwykle jak coś jest zepsute to dostaję diagnozę i możliwe sposoby
    >naprawy z których sam wybieram jeden. Jeśli wymiana łożyska kosztuje
    >120zł a regenerowany altek 600+wymiana to wniosek jest oczywisty.
    >Nawet jak za miesiąc okaże się że trzeba wymienić drugie łożysko to i
    >tak się opłaca "zaryzykować". Tym bardziej że łożysko nie pada w
    >aucie kilkuletnim które jest warte 50 tys tylko w pełnoletnim które
    >jest warte 5 tys.

    Ale lozysko w alternatorze rzadko pada. Czesciej szczotki trzeba
    wymienic, i wtedy przy okazji mechanik powinien i wymiane lozysk
    zaproponowac.
    Wtedy nie padna ... chyba ze wloskie, albo chinskie wstawi. Uwaga na
    SKF - dokladnie ogladac przy zakupie.

    Klima to inna bajka - dopoki dziala to nikt nie rusza, jak przestaje,
    to IMO - grubsza robota, ale nie wiem, nie robilem :-)

    J.