eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMechanicy (temat ogórkowy)Re: Mechanicy (temat ogórkowy)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neost
    rada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <55af74a4$0$8368$65785112@news.neostrada.pl>
    <moo14r$i33$1@node2.news.atman.pl>
    <55af8b19$0$8375$65785112@news.neostrada.pl>
    <moo3iu$kfr$1@node2.news.atman.pl>
    <55aface4$0$8368$65785112@news.neostrada.pl>
    <mot311$t5m$1@node2.news.atman.pl>
    In-Reply-To: <mot311$t5m$1@node2.news.atman.pl>
    Subject: Re: Mechanicy (temat ogórkowy)
    Date: Fri, 24 Jul 2015 12:32:42 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 68
    Message-ID: <55b2145e$0$8382$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.7.218.209
    X-Trace: 1437733982 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 8382 83.7.218.209:58271
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2566183
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:mot311$t5m$...@n...news.atman.pl...
    >Ok, ale to nie ten przypadek. Tu do wymiany było tylko łożysko -
    >alternator jak nowy ale łożysko wyje. Trza je zmienić i tyle. Za
    >pierwszym razem jakieś 10 lat temu nie było problemu - za drugim
    >(jakieś dwa lata temu) ten sam mechanik już nie chciał zmienić
    >łożyska ani żaden inny. Podobnie przy sprężarce klimy - klima działa,
    >a jedyny problem to wyjące łożysko sprężarki co mechanik sam
    >zdiagnozował. Ale łożyska nie wymieni za to proponuje wymianę
    >sprężarki.

    Byc moze w miedzyczasie zycie go nauczylo, zeby sie nie zabierac za
    sprezarki i alternatory.

    Niby tylko lozysko, ale cholera wie gdzie w tej sprezarce schowane,
    jak sie do niego dobrac, ile uszczelek wymienic, a potem klient i tak
    przyjedzie z pretensjami, bo klima nie dziala. Zreszta klima to wymaga
    stosownych urzadzen do oprozniania i napelniania.

    Altek jest znacznie prostszy ..

    >> Mechanik "uniwersalny" nie jest w stanie posiadać wszystkich części
    >> i niezbędnych maszyn. Nawet jak wymieni łożysko w alternatorze, to
    >> nadal będziesz miał stary alternator z jednym nowym łożyskiem. A
    >> cena końcowa będzie niewiele niższa niż za wymiane na podzespół po
    >> regeneracji.

    >Bez jaj, w Punto za wymianę łożyska zapłaciłem 120zł i działało do
    >końca życia samochodu. Za regenerowany altek wołali 600zł + wymiana.

    Tak nawiasem mowiac, to regenecja alternatora to dwa lozyska i
    szczotki, czasem z regulatorem.
    Razem ponizej 100zl i kwadrans roboty.

    No chyba ze biora poprawke na wymiane diod/prostownikow, peknietych
    obudow, kol pasowych ...
    ewentualnie rynek taki - jak klient ma do dyspozycji nowe w ASO,
    uzywke ze szrotu, naprawic samemu, to zaplaci i 600 za regenerowany
    :-)

    >> Będzie miał pretensję do mechanika, że już trzeci raz naprawia mu
    >> alternator i nie umie go porządfnie naprawić.
    >Jak głupi klient co nie wie za co płaci i głupi mechanik który mu
    >tego nie wytłumaczy to tak będzie. Ja aż tak złych doświadczeń z
    >mechanikami nie mam.

    Auta coraz bardziej skomplikowane, a klienci coraz glupsi ... no,
    mniej zorientowani.

    >Zwykle jak coś jest zepsute to dostaję diagnozę i możliwe sposoby
    >naprawy z których sam wybieram jeden. Jeśli wymiana łożyska kosztuje
    >120zł a regenerowany altek 600+wymiana to wniosek jest oczywisty.
    >Nawet jak za miesiąc okaże się że trzeba wymienić drugie łożysko to i
    >tak się opłaca "zaryzykować". Tym bardziej że łożysko nie pada w
    >aucie kilkuletnim które jest warte 50 tys tylko w pełnoletnim które
    >jest warte 5 tys.

    Ale lozysko w alternatorze rzadko pada. Czesciej szczotki trzeba
    wymienic, i wtedy przy okazji mechanik powinien i wymiane lozysk
    zaproponowac.
    Wtedy nie padna ... chyba ze wloskie, albo chinskie wstawi. Uwaga na
    SKF - dokladnie ogladac przy zakupie.

    Klima to inna bajka - dopoki dziala to nikt nie rusza, jak przestaje,
    to IMO - grubsza robota, ale nie wiem, nie robilem :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: