-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: "Ergie" <e...@s...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Mechanicy (temat ogórkowy)
Date: Fri, 24 Jul 2015 12:11:39 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 73
Message-ID: <mot311$t5m$1@node2.news.atman.pl>
References: <55af74a4$0$8368$65785112@news.neostrada.pl>
<moo14r$i33$1@node2.news.atman.pl>
<55af8b19$0$8375$65785112@news.neostrada.pl>
<moo3iu$kfr$1@node2.news.atman.pl>
<55aface4$0$8368$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 212.106.153.200
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1437732705 29878 212.106.153.200 (24 Jul 2015 10:11:45
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 24 Jul 2015 10:11:45 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <55aface4$0$8368$65785112@news.neostrada.pl>
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2566180
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:55aface4$0$8368$6...@n...neostrada
.pl...
> Jeśli jakiś warsztat specjalizuje się w regeneracji alternatorów czy
> sprężarek, to ma komplety uszczelek, łożysk, zaworków, tulejek czy innych
> drobiazgów. Ma specjalistyczne narzędzia, szczypce, ściągacze, tokarkę,
> gaz do próby szczelności, stanowiko pomiarowe alternatorów itp. Rozbiera
> stare urządzenie, wymienia wszystko co podejrzane i w efekcie dostajemy
> podzespół o zywotności prawie jak nowy.
Ok, ale to nie ten przypadek. Tu do wymiany było tylko łożysko - alternator
jak nowy ale łożysko wyje. Trza je zmienić i tyle. Za pierwszym razem jakieś
10 lat temu nie było problemu - za drugim (jakieś dwa lata temu) ten sam
mechanik już nie chciał zmienić łożyska ani żaden inny. Podobnie przy
sprężarce klimy - klima działa, a jedyny problem to wyjące łożysko sprężarki
co mechanik sam zdiagnozował. Ale łożyska nie wymieni za to proponuje
wymianę sprężarki.
> Mechanik "uniwersalny" nie jest w stanie posiadać wszystkich części i
> niezbędnych maszyn. Nawet jak wymieni łożysko w alternatorze, to nadal
> będziesz miał stary alternator z jednym nowym łożyskiem. A cena końcowa
> będzie niewiele niższa niż za wymiane na podzespół po regeneracji.
Bez jaj, w Punto za wymianę łożyska zapłaciłem 120zł i działało do końca
życia samochodu. Za regenerowany altek wołali 600zł + wymiana.
>> Niby mamy bezrobocie nie wierzę że nie znajdzie się ktoś kto za 100zł nie
>> pobawi się przez godzinę szmatką i spirytusem.
> Tylko potem klient będzie marudził, że mechanik za głupie czyszczenie
> drogo sobie policzył.
Jak głupi klient to będzie marudził, jak mądry to będzie się cieszył że
zaoszczędził kilka stów i ma naprawione.
> Mechanik woli naprawić w taki sposób, żeby klient nie wracał z
> pretensjami. Jeśli wymieni jedno łożysko w alternatorze, to za tydzień
> może zacząć hałasować drugie, a za miesiąc mogą spalić się diody. Klienta
> nie będzie interesowało, że za każdym razem co innego nawala w
> alternatorze.
> Będzie miał pretensję do mechanika, że już trzeci raz naprawia mu
> alternator i nie umie go porządfnie naprawić.
Jak głupi klient co nie wie za co płaci i głupi mechanik który mu tego nie
wytłumaczy to tak będzie. Ja aż tak złych doświadczeń z mechanikami nie mam.
Zwykle jak coś jest zepsute to dostaję diagnozę i możliwe sposoby naprawy z
których sam wybieram jeden. Jeśli wymiana łożyska kosztuje 120zł a
regenerowany altek 600+wymiana to wniosek jest oczywisty. Nawet jak za
miesiąc okaże się że trzeba wymienić drugie łożysko to i tak się opłaca
"zaryzykować". Tym bardziej że łożysko nie pada w aucie kilkuletnim które
jest warte 50 tys tylko w pełnoletnim które jest warte 5 tys.
>> Ale po co doświadczenie do wymiany łożyska, klocków czy rozrządu?
> Żeby zrobić to dobrze. Przy wymianie łożyska trzeba wiedzieć, żeby nie
> skrzywić piasty przy rozbieraniu, żeby nie walić w młotem w łożysko, żeby
> nie uszkodzić czujnika ABS. Przy klockach warto przeczyścić i nasmarować
> zacisk. I podstawa, to pamiętać o dokręceniu koła. Widziałem dwa
> samochody, w których mechanikowi po serwisie zapomniąło się dokręcić kół.
Czyli po prostu musi myśleć - ale tego "staż" nie gwarantuje :-)
> Rozrząd, to wyższa szkoła jazdy. Niektóre silniki wymagają używania
> szablonów do blokowania kół. Trzeba wiedzieć jak mocno naciągnąć pasek.
Czyli potrzeba wiedzy a nie doświadczenia. Z tym się zgadzam, ale ta dziś
jest powszechnie dostępna.
Pozdrawiam
Ergie
Następne wpisy z tego wątku
- 24.07.15 12:32 J.F.
- 24.07.15 13:02 quent
- 24.07.15 16:13 yabba
- 24.07.15 16:40 Ergie
- 25.07.15 23:08 Jarek
- 26.07.15 09:40 Skolmi
- 27.07.15 13:35 J.F.
- 28.07.15 21:23 yabba
- 29.07.15 13:05 Ergie
- 29.07.15 13:30 yabba
- 29.07.15 16:22 Ergie
- 29.07.15 16:27 J.F.
- 30.07.15 09:25 RD
- 30.07.15 13:14 yabba
- 30.07.15 13:52 Ergie
Najnowsze wątki z tej grupy
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
Najnowsze wątki
- 2024-12-14 światła znów wlączyli
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A