  • Data: 2009-11-01 07:03:54
    Temat: Re: Mam Pentaxa K-x...
    Od: "k...@o...pl" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 31 Paź, 23:26, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:
    > On Sat, 31 Oct 2009, Mikołaj Tutak wrote:

    >   Ad rem - z paruletnich Foreverów, ktore dziś błyskały w lampie, przy
    > 0,6 do 0,8V da się pociągnąć 1,5A; przy zwarciu wyjdzie więc około
    > 3A (ledwo, i do tego po co komu prąd przy zwarciu).
    >   Żeby nie było - właśnie zweryfikowałem (parą mierników).
    Pomiar prądu zwarcia nie ma większego sensu! Dodatkowo
    trzeba pamiętać, że miernik ustawiony na amperomierz nie jest
    zwarciem.
    Proszę spróbować zrobić takie dwa pomiary: zmierzyć prąd zwarcia
    oddzielnie dwóch baterii,
    wybrać o podobnym prądzie a następnie zmierzyć prąd zwarcia dwóch
    baterii połączonych szeregowo i równolegle.
    Okaże się, że szeregowo połączone baterie będą miały prąd dużo większy
    niż połączone równolegle. Wydawać by się mogło, że powinno być
    odwrotnie! Tak by było gdyby miernik miał zero ohmów... niestety nie
    ma a to co ma decyduje o wielkości prądu zwarcia. Nowe akumulatorki
    NiMH mają prąd zwarcia ponad 30 A