-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!new
s.nask.org.pl!news.onet.pl!not-for-mail
From: J.F. <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Mały po?lizg.
Date: Fri, 05 Feb 2010 22:00:03 +0100
Organization: -
Lines: 53
Message-ID: <f...@4...com>
References: <r...@4...com>
<hkck0p$7cs$1@mx1.internetia.pl>
<n...@4...com>
<hkf94v$b44$1@node1.news.atman.pl> <hkgf4u$kdg$1@news.onet.pl>
<h...@4...com>
<hkh8kj$khj$1@node1.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1265403594 22547 82.143.187.50 (5 Feb 2010 20:59:54 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 5 Feb 2010 20:59:54 +0000 (UTC)
X-Newsreader: Forte Agent 1.93/32.576 English (American)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2252809
[ ukryj nagłówki ]On Fri, 5 Feb 2010 15:08:53 +0100, Bartosz Zoltak wrote:
>Byłem kiedyś w Austrii na profesjonalnym szkoleniu kierowców i na płycie
>poślizgowej, gdzie ten element ćwiczyliśmy, wzięty został na próbę
>PROFESJONALNY kierowca autobusu, który nas do tej Austrii zawiózł. I jak
>małe dziecko popełnił ten sam podstawowy błąd, nie umiał auta wyprowadzić z
>poślizgu, a zamiast tego majtnęło go w drugą strone. Smutne, że jemu
>zawierzyliśmy nasze życie podczas podróży....
Coz chcesz - nigdzie w programie szkolenia nie ma tego, nawet dla
zawodowych kierowcow.
Moze i slusznie - on ma zwolnic wczesniej na tyle zeby nie wpasc w
poslizg :-)
Aczkolwiek jak widac w takiej Austri szkola. W Niemczech tez.
Ale chyba nie wszystkich.
>I zatrważające, że tak mało ludzi ma tę prostą umiejętność:
IMO to ona wcale nie jest prosta.
>> Imo dosc istotne jest jeszcze prostowanie kierownicy odpowiednio
>> wczesnie
>
>Cieszę się, że ktoś to napisał. Dokładnie o to chodzi.
>
>Nie ma za mocnej kontry. Jest tylko ZA PÓŹNE ODBICIE KONTRY. Kontrę trzeba
>stopniowo odbijać (prostować koła) jak auto jest jeszcze MAKSYMALNIE
>wychylone na bok (a więc kiedy już nie pogłębia wychylenia i zaczyna powoli
>prostować się). I prostować koła dalej, równocześnie z prostowaniem się
>auta.
>
>Jest to dość NIEINTUICYJNE, bo w panice człowiek ma odruch, że jak auto jest
>wychylone, to się kontruje na maksa i TRZYMA tę kontrę.
>
>Tu pomaga prosty eksperyment, który nawet w myśli pożna przeprowadzić. Jeśli
>tak zaciekle konktrujemy, ale kontry nie odbijamy, a auto wróciło już na
>swój tor jazdy, to popatrzmy, co się dzieje: auto jest skierowane na wprost,
>a koła.... są skręcone! Więc auto posłusznie robi to, co mu każemy i odbija
>w drugą stronę ze zdwojoną siłą.
Ale nawet jak sie to wie, to i tak sie czlowiekowi wydaje ze jeszcze
auto obrocone jest za bardzo zeby zaczac prostowac. A za chwile jest
za pozno :-)
>No i jeśli mamy przedni napęd - to gaz. Gaz mocno pomaga wyciągnąć przednie
>koła z takiego nadsterownego poślizgu.
IMO nie zawsze. Czasem nie pomaga wcale.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 05.02.10 22:25 Tomasz Pyra
- 05.02.10 22:32 Tomasz Pyra
- 06.02.10 08:04 MarcinJM
- 06.02.10 13:46 Tomasz Pyra
- 06.02.10 14:22 MarcinJM
- 06.02.10 14:34 J.F.
- 06.02.10 14:54 Adam Płaszczyca
- 06.02.10 15:05 MarcinJM
- 06.02.10 15:12 J.F.
- 06.02.10 15:31 MarcinJM
- 06.02.10 15:45 J.F.
- 06.02.10 15:57 Tomasz Pyra
- 06.02.10 19:14 Krzysiek Kielczewski
- 06.02.10 19:29 MarcinJM
- 07.02.10 17:56 jerzu
Najnowsze wątki z tej grupy
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2024-12-13 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-13 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-12-13 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-13 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=