-
Data: 2010-02-05 22:00:03
Temat: Re: Mały po?lizg.
Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Fri, 5 Feb 2010 15:08:53 +0100, Bartosz Zoltak wrote:
>Byłem kiedyś w Austrii na profesjonalnym szkoleniu kierowców i na płycie
>poślizgowej, gdzie ten element ćwiczyliśmy, wzięty został na próbę
>PROFESJONALNY kierowca autobusu, który nas do tej Austrii zawiózł. I jak
>małe dziecko popełnił ten sam podstawowy błąd, nie umiał auta wyprowadzić z
>poślizgu, a zamiast tego majtnęło go w drugą strone. Smutne, że jemu
>zawierzyliśmy nasze życie podczas podróży....
Coz chcesz - nigdzie w programie szkolenia nie ma tego, nawet dla
zawodowych kierowcow.
Moze i slusznie - on ma zwolnic wczesniej na tyle zeby nie wpasc w
poslizg :-)
Aczkolwiek jak widac w takiej Austri szkola. W Niemczech tez.
Ale chyba nie wszystkich.
>I zatrważające, że tak mało ludzi ma tę prostą umiejętność:
IMO to ona wcale nie jest prosta.
>> Imo dosc istotne jest jeszcze prostowanie kierownicy odpowiednio
>> wczesnie
>
>Cieszę się, że ktoś to napisał. Dokładnie o to chodzi.
>
>Nie ma za mocnej kontry. Jest tylko ZA PÓŹNE ODBICIE KONTRY. Kontrę trzeba
>stopniowo odbijać (prostować koła) jak auto jest jeszcze MAKSYMALNIE
>wychylone na bok (a więc kiedy już nie pogłębia wychylenia i zaczyna powoli
>prostować się). I prostować koła dalej, równocześnie z prostowaniem się
>auta.
>
>Jest to dość NIEINTUICYJNE, bo w panice człowiek ma odruch, że jak auto jest
>wychylone, to się kontruje na maksa i TRZYMA tę kontrę.
>
>Tu pomaga prosty eksperyment, który nawet w myśli pożna przeprowadzić. Jeśli
>tak zaciekle konktrujemy, ale kontry nie odbijamy, a auto wróciło już na
>swój tor jazdy, to popatrzmy, co się dzieje: auto jest skierowane na wprost,
>a koła.... są skręcone! Więc auto posłusznie robi to, co mu każemy i odbija
>w drugą stronę ze zdwojoną siłą.
Ale nawet jak sie to wie, to i tak sie czlowiekowi wydaje ze jeszcze
auto obrocone jest za bardzo zeby zaczac prostowac. A za chwile jest
za pozno :-)
>No i jeśli mamy przedni napęd - to gaz. Gaz mocno pomaga wyciągnąć przednie
>koła z takiego nadsterownego poślizgu.
IMO nie zawsze. Czasem nie pomaga wcale.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 05.02.10 22:25 Tomasz Pyra
- 05.02.10 22:32 Tomasz Pyra
- 06.02.10 08:04 MarcinJM
- 06.02.10 13:46 Tomasz Pyra
- 06.02.10 14:22 MarcinJM
- 06.02.10 14:34 J.F.
- 06.02.10 14:54 Adam Płaszczyca
- 06.02.10 15:05 MarcinJM
- 06.02.10 15:12 J.F.
- 06.02.10 15:31 MarcinJM
- 06.02.10 15:45 J.F.
- 06.02.10 15:57 Tomasz Pyra
- 06.02.10 19:14 Krzysiek Kielczewski
- 06.02.10 19:29 MarcinJM
- 07.02.10 17:56 jerzu
Najnowsze wątki z tej grupy
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
- Diesel spłonął :-)
- Re: Diesel spłonął :-)
- Dlaczego pratkowcy szukają hoteli na trasie?
- Dzień jak codzień
- Holowanie
Najnowsze wątki
- 2024-11-04 GNSS Motorola G85 vs Redmi Note 9 pro
- 2024-11-04 Katowice => SAP BTP Consultant (mid/senior) <=
- 2024-11-04 Katowice => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-11-04 Warszawa => Specjalista/tka ds. Zamówień publicznych <=
- 2024-11-04 Poznań => QA Engineer <=
- 2024-11-04 Poznań => QA Inżynier <=
- 2024-11-04 Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- 2024-11-04 Wrocław => SAP Project System/EPPM Consultant <=
- 2024-11-04 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-04 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-04 Kraków => Software .Net Developer <=
- 2024-11-04 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-11-04 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-04 Warszawa => E-COMMERCE specialist <=