  • Data: 2010-02-06 13:46:29
    Temat: Re: Mały po?lizg.
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    MarcinJM pisze:

    > Wyobraz sobie, ze tzw. "wyciaganie przednimi kolami" to mit.

    No ale przeciwieństwo "wyciągania się gazem" jest puszczenie gazu, które
    w może ułatwić wyprzedzeniem tyłem przodu.

    Inna sprawa, że teorie o gazowaniu czy niehamowaniu w poślizgu kończą
    się wtedy jak samochód faktycznie wpadnie w nieplanowany poślizg.

    Bo zazwyczaj dzieje się to na zakręcie, a jak samochód wpadł w poślizg
    (obojętnie jaki) to znaczy że jedzie za szybko do tej przyczepności
    którą ma i pewnie nawet najbardziej optymalna trajektoria przejazdu
    przez zakręt z taką prędkością skończy się gdzieś poza drogą.
    Czyli jedyna droga ratowania to hamowanie - żeby stracić chociaż trochę
    prędkości do takiej, przy której można już powalczyć o utrzymanie się w
    zakręcie.

    Co innego sportowe pokonywanie zakrętów gdzie samochód stawia się bokiem
    jeszcze przed zakrętem, tak żeby cały zakręt przejechać najlepiej na
    prostych kołach i wtedy faktycznie można korygować tor gazem, nawet w FWD.

    > Skoro ktos opowiada, ze "wyciagnal sie kolami" to znaczy, ze
    > przejechalby dane miejsce bez dodatkowej interwencji.

    Zgadzam się - to był po prostu lekki uślizg przy którym wystarczyła
    minimalna korekta gazem.