  • 11. Data: 2011-12-22 10:13:36
    Temat: Re: Malowanie schematów - zupełnie luźny temat
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 22/12/2011 09:41, MH wrote:
    > A czy nie lepiej tak się czyta ?? :
    >
    > http://w950.wrzuta.pl/plik/57Gu0nDph8w/dok1
    >
    > (kliknij na "ściągnij plik")

    Jak zaczniesz uzywac harness to bedzie latwiej ;-)

    --
    Jerry1111

  • 12. Data: 2011-12-22 10:15:23
    Od: " MH" <l...@g...SKASUJ-TO.pl>

    identifikator: 20110701 <N...@g...pl> napisał(a):

    > bo to asertywni tworzą te schematy,
    > wszystkim wiadomo, że A0-A16 i D0-D7 robi się jako bus, a już RD WR jako
    > połącznie -
    > ale ONI wiedzą lepiej...

    ==================

    D0..Dn istotnie robi się jako "autobus" . RD vs. WR raczej się nie łączy razem.
    Coś Ci się pokitrało ...

    MH

  • 13. Data: 2011-12-22 10:25:54
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik " MH" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >Protel/Altium itd.. Moim zdaniem , BARDZO Źle
    >się czyta takie schematy.. Mało tego , nawet przy stosunkowo małej
    >ilości
    >połączeń , autorzy projektu nie "malują połączenia" od
    >U_xx-pin_xx do U_yy-pin_yy , tylko robią 'małą krechę' od pina
    >scalaka i dają
    >do 'neta' etykietę , np. 'RESET'.
    >Z formalnego punktu widzenia , wszystko jest OK , ale czytanie tych
    >schematów
    >, poszukiwanie drugiej strony tego 'Reseta' ,
    >to KOSZMAR , i chlastanie mięsem o ścianę.. No w końcu to jego mać

    No coz, z drugiej strony ... po co te druty malowac ? Tylko utrudniaja
    edycje. A tak to czlowiek od razu widzi ze noga przylaczona do
    resetu, tylko schemat jest cokolwiek dziwny - same izolowane scalaki
    :-)

    >Ja maluję schematy hierarchicznie : definiuję 'czarną skrzynkę' ,
    >porty we/wy
    >o nazwach takich samych na 'skrzynce'
    >jak i wewnątrz jej schematu, młodzi adepci elektroniki , którym
    >chętnie pomagam czytają to bez problemu..

    Hierarchia ma swoje zalety, ale raczej nie w tym przypadku.
    Bedziesz mial na wszystkich arkuszach port RESET i co z tego ze
    zobaczysz iz jest taki drut laczacy wszystkie arkusze ? I tak nie
    znajdziesz zrodla.

    Ale jak sie zdarzaja sygnaly/magistrale lokalne, ktore lacza tylko
    niektore arkusze, to taki hierarchiczno-blokowy schemat jest bardzo na
    miejscu.

    >Tymczasem , wiodące firmy publikują schematy aplikacyjne z
    >wykorzystaniem 'Off
    >sheet connectors'. No do diabła , nawet autor
    >projektu po 2 tygodniach ma prawo się w tym pogubić !!

    W aplikacyjnych ... niech sie gubi :-)

    W rzeczywistym ... a to w zaleznosci od programu - wprowadzi sobie
    jakis RESET, zapomni dodac na hierachii - program mu to polaczy w/g
    nazwy, czy sie mocno zdziwi ze sa dwa osobne obwody resetu ?

    J.

  • 14. Data: 2011-12-22 10:51:52
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    W dniu 2011-12-22 07:36, MH pisze:
> [...]
    > sheet connectors'. No do diabła , nawet autor
    > projektu po 2 tygodniach ma prawo się w tym pogubić !!

    Podaj nam przykład schematu który stwarza problemy z czytaniem,
    najlepiej z firm TI lub Analog i przykłady "trudnych" sygnałów.
    K.

  • 15. Data: 2011-12-22 11:40:49
    Od: " MH" <l...@g...SKASUJ-TO.pl>

    John Smith <d...@b...pl> napisał(a):

    > Podaj nam przykład schematu który stwarza problemy z czytaniem,
    > najlepiej z firm TI lub Analog i przykłady "trudnych" sygnałów.
    > K.

    =============

    Wpisz googlach :

    omap35x_evm_mb_sch_revg

    Link 7-my od góry. Nie twierdzę , że nie da się tego czytać , ale jest to moim
    zdaniem trochę upierdliwe.. Jednak wolę malunki hierarchiczne... Stąd
    poniekąd tytuł wątka : "... luźny temat".

    Jedni wolą blondynki , inni brunetki :))

    MH

  • 16. Data: 2011-12-22 15:32:37
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    W dniu 2011-12-22 12:40, MH pisze:

> [...]
    > zdaniem trochę upierdliwe.. Jednak wolę malunki hierarchiczne... Stąd
    > poniekąd tytuł wątka : "... luźny temat".

    Daj linka wprost, google zwróciło odnośniki do stron chińskich. Może w
    tym leży problem? ;)
    Z kolei, wyszukiwarka TI zwraca wynik pusty.
    K.

  • 17. Data: 2011-12-22 16:22:28
    Od: " MH" <l...@g...SKASUJ-TO.pl>

    John Smith <d...@b...pl> napisał(a):

    > Daj linka wprost, google zwróciło odnośniki do stron chińskich. Może w
    > tym leży problem? ;)
    > Z kolei, wyszukiwarka TI zwraca wynik pusty.
    > K.

    ===============

    Istotnie , pojawiło się trochę więcej linków w guglarce , łącznie z bierzącym
    wątkiem.. Nie mniej jednak podaję link do pdf'a o którym marudziłem :

    http://w561.wrzuta.pl/plik/1HOyNdt2M82/omap35x_evm_m
    b_sch_revg

    MH

  • 18. Data: 2011-12-22 18:30:58
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik " MH" <l...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    > Istotnie , pojawiło się trochę więcej linków w guglarce , łącznie z
    > bierzącym wątkiem.. Nie mniej jednak podaję link do pdf'a o którym
    > marudziłem :

    No tak troszeczkę rozstrzelone.
    Ale ponieważ przeszedłem z elektroniki na automatykę to dla mnie jest
    codzienność. Kopanie po schematach 500 stronicowych.
    Ale tam jest ładnie opisane, na którą stronę i którą kolumnę idzie sygnał
    dalej.

    --
    Irokez

  • 19. Data: 2011-12-22 18:45:27
    Od: " MH" <l...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Irokez <n...@e...pl> napisał(a):

> [...]
    > codzienność. Kopanie po schematach 500 stronicowych.
    > Ale tam jest ładnie opisane, na którą stronę i którą kolumnę idzie sygnał

    ===============

    Ależ pewnie , nawet bez opisu dałbym sobie z tym radę. Nie mniej jednak ,
    wymaga to trochę czasu i zaangażowania. I ponieważ leniwym jestem , łatwiej mi
    rzucić okiem na schemat hierarchiczny , no to i stąd takie moje marudzenie..

    Na FPGA też robię nie na PŁACHCIE , tylko tak , aby dało się to pieroństwo
    po jakimś tam czasie zrozumieć.. Kupę (za przeproszeniem) modułów dziargam
    w VHDL - gorąco polecam !!

    MH

  • 20. Data: 2011-12-22 19:51:02
    Od: Michal <m...@f...pl>

    W dniu 22.12.2011 17:22, MH pisze:
> [...]
    > wątkiem.. Nie mniej jednak podaję link do pdf'a o którym marudziłem :

    Jeśli byłby to schemat urządzenia, to byłoby kiepsko. W schemacie
    aplikacyjnym zaletą jest, że każda funkcja EVB jest osobno. Łatwo
    przenieść taką funkcję do własnego projektu.

    Dla aplikacji - wolę takie schematy. Kiedy projektuję własne - robię
    hybrydowo.
    W ramach jednego arkusza (czyli jednego lub kilku bloków) staram się
    łączyć nety liniami.
    Jeżeli schemat ma więcej arkuszy - rysuję jak na przykładzie, ale
    dodatkowo opisuję do jakiego bloku idzie dana linia.

    Pozdrawiam,
    Michał