  • 11. Data: 2010-04-02 08:20:19
    Temat: Re: Mała DSLR czy PEN - ma być szybciej niz G9 - doradźcie
    Od: "Marcin" <m...@g...pl>

    > No, jest jeszcze Fuji do wyboru ;)

    A o ktorym myslisz? S100FS czy S200EXR?
    Tylko to już rozmiar takiego D5000... i czy na pewno będą tak samo szybkie jak
    lustro?

  • 12. Data: 2010-04-02 08:29:45
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Wszystko co Ken Rockwell pisze należałoby przemyśleć :)

    > ze problem opoznienia migawki w cyfrowych
    > kompaktach jest dla dzisiejszej technologii jeszcze nie do
    > przeskoczenia.

    Musi być młody ten pan, bo kiedyś af nie istniał. A gdy go wyłączyć
    problem opóźnienia nie istnieje.

    > Dlatego takie aparaty nie nadaja sie do fotografowania
    > dzieci. Poza tym, taki np. Nikon D40 jest tanszy od kompaktow z gornej
    > polki. Nie ma sie nad czym zastanawiac :)

    Owszem, tylko jest to większe i czasem to jest problem. Właściwie w 99%
    ilościowo biorąc pod uwagę całą populację jest to problem podstawowy.
    Stąd najwięcej zdjęć na świecie robi się komórkami, tylko bardzo
    niewiele z tego się gdziekolwiek wystawia.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 13. Data: 2010-04-02 09:40:46
    Od: Czesiek <s...@o...pl>

    > Wszystko co Ken Rockwell pisze należałoby przemyśleć :)

    Jak najbardziej jestem zwolennikiem myslenia. I za grzyba nie moge
    wymyslic co ludzie widza w cyfrowych kompaktach, majac w kieszeni
    komorke oferujaca 99% ich funkcjonalnosci. Powiedzialbym nawet, ze
    komorki sa wygodniejsze jako aparaty fotograficzne niz kompakty.

    Ken ma wyrazisty styl, a pewne uproszczenia pozwalaja mu zachowac
    atrakcyjnosc artykulow. Ale mimo tych uproszczen, uwazam ze w
    wiekszosci ma racje. A jednym z argumentow sa jego zdjecia z ostatnich
    lat. Widac ze to co pisze - dziala.

    Jesli dla kogos kompakt (komorka) jest zbyt wolny a D40 z malym,
    staloogniskowym obiektywem 35 mm za duzy, to niestety nie potrafie
    pomoc. Sam nie naleze do wielkoludow - ani tym bardziej moja zona -
    ale trudno nam sobie wyobrazic wygodne robienie zdjec czyms mniejszym
    niz D80.

  • 14. Data: 2010-04-02 09:42:26
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Marcin napisał(a):

    > A o ktorym myslisz? S100FS czy S200EXR?

    Raczej S3 Pro albo S5 Pro :-)

    > Tylko to już rozmiar takiego D5000... i czy na pewno będą tak samo szybkie jak
    > lustro?

    To lustra, i to większe niż D5000.

    --
    Mirek

  • 15. Data: 2010-04-02 10:16:22
    Od: Tomasz Jakubowski <t...@s...cc>

    W dniu 2010-04-02 11:40, Czesiek pisze:

> [...]
    > komorke oferujaca 99% ich funkcjonalnosci. Powiedzialbym nawet, ze
    > komorki sa wygodniejsze jako aparaty fotograficzne niz kompakty. (...)

    Poproszę o model komórki gwarantującej histogram on-line, zapis do RAW i podobną
    jakość zdjęć:

    http://fotografie.siedlce.cc/fotografie/
    http://fotografie.siedlce.cc/fotografie/galeria.phtm

    Z góry dzięki.

    PS.
    W sumie to chętnie bym się przesiadł na wszystkomającego Androida (gorącą stopkę do
    lampy mogę
    podarować).

    --
    pozdrawiam
    Tomasz Jakubowski

  • 16. Data: 2010-04-02 10:17:01
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Czesiek pisze:
> [...]
    > atrakcyjnosc artykulow. Ale mimo tych uproszczen, uwazam ze w
    > wiekszosci ma racje. A jednym z argumentow sa jego zdjecia z ostatnich

    Sorry, ale większość jego zdjęcia są strasznych. Typowy materiał
    onanisty sprzętowego.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /jadam kebaby, ale jestem pacyfistą/

  • 17. Data: 2010-04-02 10:19:28
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Tomasz Jakubowski pisze:
    > Poproszę o model komórki gwarantującej histogram on-line, zapis do RAW i
    > podobną jakość zdjęć:
    >
    > http://fotografie.siedlce.cc/fotografie/
    > http://fotografie.siedlce.cc/fotografie/galeria.phtm

    Podobną jakość dostaniesz (bez ujęć z dużą dynamiką) z kilku modeli se i
    być może innych producentów.
    Histogram w kompakcie w dzisiejszych czasach jest już zbędny.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /co zostało sfinansowane ze środków Unii nie może podlegać żadnym zmianom!/

  • 18. Data: 2010-04-02 10:39:44
    Od: Tomasz Jakubowski <t...@s...cc>

    W dniu 2010-04-02 12:19, Janko Muzykant pisze:

    > Podobną jakość dostaniesz (bez ujęć z dużą dynamiką) z kilku modeli se i
    > być może innych producentów.

    Termin "podobna jakość" jest bardzo pojemny na tej grupie ;-)

    > Histogram w kompakcie w dzisiejszych czasach jest już zbędny.

    Dla mnie jest wciąż niezbędny - patrząc co wyprawia światłomierz w G10 w mocno
    kontrastowych scenach.
    Do tego stopnia, że nawet lokalne rodzinno-towarzyskie imprezy na wolnym powietrzu
    klepię na manualu
    (jeśli jest taka możliwość).

    --
    pozdrawiam
    Tomasz Jakubowski

  • 19. Data: 2010-04-02 10:42:23
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    Tomasz Jakubowski pisze:

> [...]
    > Do tego stopnia, że nawet lokalne rodzinno-towarzyskie imprezy na wolnym
    > powietrzu klepię na manualu (jeśli jest taka możliwość).

    Tzn jeśli "manus" się jeszcze nie trzęsą?

  • 20. Data: 2010-04-02 10:45:41
    Od: Tomasz Jakubowski <t...@s...cc>

    W dniu 2010-04-02 12:42, Jacek Czerwinski pisze:

    > Tzn jeśli "manus" się jeszcze nie trzęsą?

    Nie, jeśli jest czas na ustawienie ekspozycji/wprowadzenie korekty.

    --
    pozdrawiam
    Tomasz Jakubowski