  • 321. Data: 2013-04-22 12:17:21
    Temat: Re: Magister Inżynier elektronik
    Od: "ak" <a...@n...pl>

    "Dariusz K. Ładziak" wrote:

    > Nie. Tu chodzi o całokształt -poczynając od instrumentacji utworu
    > wszystko było podporządkowane ograniczonemu pasmu transmisji AM.
    > Realizacja dźwięku to znacznie dalszy etap.

    Czyli dalej nie chcemy zrozumiec znaczenia slowa "aranzacja"...
    Instrumentacja nie moze byc brana pod uwage z tego prostego wzgledu,
    ze instrumenty uzywane zarowno w muzyce klasycznej jak i rockowej
    sa praktycznie wciaz takie same. Konstrukcja gitary elektrycznej nie
    zmienila
    sie np. od 60 lat. Konstrukcje instrumentow smyczkowych, detych pozostaja (z
    niewielkimi wyjatkami) praktycznie niezmienne "od zawsze".
    Co ulegalo zmianie, to techniki nagrywania, sposob omikrofonowania
    instrumentow (szczegolnie perkusji), zmienily sie rowniez techniki
    wykonawcze.
    Inna byla tez charakterystyka przenoszenia mikrofonow wokalowych, co
    wyraznie slychac w zremasterowanych nagraniach..
    Paradoksalnym jest fakt, ze owe brzmienia, np. z lat 60 sa nieosiagalne przy
    wspolczesnym
    sprzecie i technikach nagraniowych. Wielu wykonawcow probuje brzmiec jak
    zespoly z tamtej epoki,
    za ogromne pieniadze kupuje sie wysluzone gitary, wzmacniacze ... I okazuje
    sie ze to niestety nie brzmi jak kiedys..

  • 322. Data: 2013-04-22 12:18:37
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik ak napisał:
    [..]
    > Co ma piernik do wiatraka?

    Jak to co, toż to oczywiste:
    Piernik >> okruchy >> klawiatura >> komputer >> procesor >> wiatrak

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 323. Data: 2013-04-22 13:14:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ak" napisał w wiadomości
    "Dariusz K. Ładziak" wrote:

    >Czyli dalej nie chcemy zrozumiec znaczenia slowa "aranzacja"...

    To co to jest aranzacja ?

> [...]
    >ze instrumenty uzywane zarowno w muzyce klasycznej jak i rockowej
    >sa praktycznie wciaz takie same. Konstrukcja gitary elektrycznej nie

    I juz wtedy byl problem z fuzzem ?

    >Konstrukcje instrumentow smyczkowych, detych pozostaja (z niewielkimi
    >wyjatkami) praktycznie niezmienne "od zawsze".

    Ale teraz doszly syntezatory. Oczywiscie nie wszedzie.

    Poza tym i wsrod klasycznych jest spory wybor, mozna wybrac jedne, a
    skreslic inne.

> [...]
    >za ogromne pieniadze kupuje sie wysluzone gitary, wzmacniacze ... I
    >okazuje sie ze to niestety nie brzmi jak kiedys..

    I nikt im nie chce dostarczyc odpowiedniego procesora dzwieku za duze
    pieniadze ?

    J.

  • 324. Data: 2013-04-22 15:58:45
    Temat: Re: Magister In?ynier elektronik
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 19.04.2013 17:50, schrieb J.F:

    > Citroen jakis ?

    Nie, Opel. Ale po pęknięciu resora siadł jak BMWica dresa, tylko niżej.
    Pękł kompletnie i blokował koło.

    > Coz chcesz - ADAC ma wiecej czlonkow niz Chore Kasy. Musza jakies
    > procedury obowiazywac - najpierw lekarz "rodzinny" musi obejrzec,
    > wypisze skierowanie do ortopedy, ten na rezonans, potem do szpitala, tam
    > zrobia artroskopie, i dopiero wtedy lekarz moze rekonstrukcje wiezadla
    > zlecic :-(

    No tak mniej więcej jest. Jeden od patrzenia, drugi od sprawdzenia czy
    dobrze patrzył, a trzeci do roboty.

    Waldek

  • 325. Data: 2013-04-22 19:55:47
    Od: "ak" <a...@n...pl>

    AlexY wrote:
    > [..]
    >
    > Jak to co, toż to oczywiste:
    > Piernik >> okruchy >> klawiatura >> komputer >> procesor >> wiatrak

    :-)

  • 326. Data: 2013-04-23 18:45:06
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 21 Apr 2013 01:09:11 +0200, Michoo napisał(a):

    > - przekaźniki dają niskie częstotliwości i się zużywają, poza tym
    > zrobienie jakiegokolwiek sensownego ramu zajmuje ich po prostu masę...a
    > to koszt

    W ostatnim numerze Elektroniki dla Wszystkich jest projekt kalkulatora
    na przekaźnikach - konstrukcja robi wrażenie ale autor namęczył się przy
    niej strasznie, głównie z mechaniką, bowiem wzorował się na starych
    urządzeniach.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 327. Data: 2013-04-23 22:43:03
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello,

    [...]

    > Jak tylko w Polsce stały się dostępne tranzystory dużej mocy
    > (czytaj: 2N3055) czyli w połowie lat 70-tych a niejaki Bogusław
    > Dubiel (B.D.Sound) opublikował w Radioelektroniku (bodaj 10/76)
    > schemat wzmacniacza gitarowego 160W, to jak cała masa ówczesnych
    > młodych pasjonatów muzyki rockowej też taki zbudowałem. Oczywiście
    > wzmacniacz był taki sobie, do czego sam Dubiel się przyznawał. Na
    > dokładkę nie ustrzeżono się błędów w publikacji (złośliwi twierdzą,
    > że wprowadzone świadomie).

    Jeśli ktoś jest zainteresowany, to udało mi się odnaleźć w sieci ten
    numer RiK - nie chcę łamać praw autorskich i nie upublicznię skanu ale
    jak ktoś będzie miał tyle samozaparcia, żeby znaleźć mój żywy adres mail
    (ten z nagłówka nie żyje od roku) albo poda mi w jakiś inny sposób
    swój adres mail, to linka dostanie.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 328. Data: 2013-04-29 03:14:12
    Od: "ak" <a...@n...pl>

    Dariusz Dorochowicz wrote:

    No
    > i w ogóle, to sprawdź poziom zniekształceń. Powiedz, dlaczego fuzz na
    > diodach germanowych brzmi lepiej niż na krzemowych, nie wspominając
    > już o tak oczywistym rozwiązaniu jak użycie komparatora.

    Kazdy idiota moze pisac co mu slina na jezyk przyniesie.
    Masz gdzies charaktyerystyki brzmieniowe diod Ge i Si,
    czy sobie jaja czlowieku robisz?
    BTW
    Co ma w tym temacie wsponego komparator?

  • 329. Data: 2013-04-29 03:25:31
    Od: "ak" <a...@n...pl>

    Anerys wrote:
> [...]
    > można "wyprowadzić na ludzi".
    > Jak w fotografii, rozmawiałem o tym z nieżyjącym już znajomym
    > zawodowym fotografem, że odpowiednim światłem można gówno wyciągnąć
    > artystycznie, nieodpowiednim przedstawić Miss Polonię jako starą
    > obleśną kurwę. Oczywiście, jest cała rzesza innych czynników, ale
    > światło jest niezwykle ważne. I nie implikuje tego rozkład
    > jasno/ciemno.
    >
    > W sensie danego modelu (np. Marantz jakiś-tam, czy Technics
    > śjakiś-tu), czy konkretnego układu typu "wzm. ze sprzężeniem
    > szeregowy napięciowym i kompensacją przydźwięku", etc?

    Chyba panie nie rozumiemy podstaw....
    Jakies bajkobzdury wymyslasz.....

    Konkretnego - mialem na mysli ze rozumiemy przynajmniej zasade dzialania
    tranzystora, a twoja teoria kompensacji przydzwieku swiadczy ze
    rozrozniasz plus i minus bateryjki i nic wiecej.

    > Jak się konstruktor porządnie przyłoży do pracy, to z pewnością
    > osiągnie dobry efekt. Jak ktoś zrobi na odjebać się, to idąc za
    > piosenką Młynarskiego - coś spieprzy :P :) Oczywiście, bawiąc się,
    > mogę to odpierniczyć najgorzej na świecie, jeśli jednak nie
    > poprzestanę na tym i układ będę ulepszać, to będzie to nawet
    > korzystniejsze, bo będę wiedzieć co i jak spieprzone, da jaki
    > spieprzony efekt, czyli, czego unikać w przyszłości.

    Na szczescie czasy radosnej tworczosci juz dawnoi minely :-)

  • 330. Data: 2013-04-29 09:12:05
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2013-04-29 03:14, ak pisze:
    > Dariusz Dorochowicz wrote:
    >

    > No
    >

    > Kazdy idiota moze pisac co mu slina na jezyk przyniesie.

    A dzięki i wzajemnie ;)

    > Masz gdzies charaktyerystyki brzmieniowe diod Ge i Si,
    > czy sobie jaja czlowieku robisz?

    Może sobie jaja robię, może niekoniecznie? Powiedzmy, że jest to pewien
    test. Zadaję pytania, na które ktoś o odpowiedniej wiedzy jest w stanie
    odpowiedzieć "w środku nocy", ewentualnie po krótkim namyśle. Ktoś inny
    nawet korzystając z wiedzy "w internecie" tego nie będzie wiedział.
    Oczywiście da się to wszystko uprościć, ale od razu będzie widać, czy
    jest to wiedza pobieżna, czy też np. pojawi się hasło "charakterystyka
    brzmieniowa diody" albo też i parę innych. Nie będę pisał, dlaczego samo
    pojawienie się takiego hasła jest absolutnym nieporozumieniem, szkoda
    czasu, a już na pewno nie będę tego pisał nie wiedząc tego, co wiesz na
    ten temat. Tym bardziej po takim powitaniu.

    > Co ma w tym temacie wsponego komparator?

    Może coś ma... Kwestia wiedzy, jak co działa i dlaczego. Jeżeli wiesz,
    ja działają różne "fuzzy", próba użycia komparatora powinna być dla
    Ciebie dość oczywista, tym bardziej w kontekście dodatkowych możliwości,
    które daje taki układ.

    Pozdrawiam

    DD