eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaLutownica 60W z kontrolą temperatury za mniej niż 30zł z wysyłką do domu? › Re: Lutownica 60W z kontrolą temperatury za mniej niż 30zł z wysyłką do domu?
  • Data: 2011-09-15 21:40:14
    Temat: Re: Lutownica 60W z kontrolą temperatury za mniej niż 30zł z wysyłką do domu?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    "Adam Dybkowski" <a...@g...6c7o8m> wrote in message
    news:j4tmfl$jc0$1@news.onet.pl...
> [...]
    lutownicza_cyfrowa_230V_45W,201009.html

    > 369 nie ma grzałki ceramicznej. 136 / 137 mają.
    > Ja moją stację Xytronic 136 ESD sobie bardzo chwalę. Szczególnie, że można
    > do niej kupić (czego nie omieszkałem) grot mikrofala. Scalaki SMD lutuje
    > się nim rewelacyjnie, używam topnika w żelu.

    Na czym polega konstrukcja "ceramicznej" grzałki?
    Nie ma w niej drutu oporowego tylko jakaś ceramika przewodząca prund?

    Poza tym, teraz tak myślę sobie, że grzałka z drutu też powinna mieć
    stabilną temperaturę przy tym samym napięciu pracy - drut w miarę
    nagrzewania się zwiększa swój opór, a więc gdy taką drucianą grzałkę
    dotkniemy do czegoś zimnego, drut się ochłodzi, jego oporność spadnie
    i zwiększy się prąd, a więc zwiększy się moc wydzielana chwilowo
    w drucie aż do momentu gdy temperatura drutu wróci do pierwotnej
    temperatury. Na czym więc polega przewaga grzałki ceramicznej?